|
Právě je 568 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116743398 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal betma Zachraneni. Diecéze Anchorage na Aljašce přijala o letošních Velikonocích do církve 83 konvertitů. Jeden z nich je poloindián, jeden bývalý mormon a jedna svědkyně Jehovova. Nicholas Myhre má ateistickou matku Lakota Sioux, která odmítá veškeré organizované náboženství a učila svého syna, že katolická církev nutila domorodce násilím k obrácení. Pak však jeho otec, který přijal katolický křest, onemocněl rakovinou a prosil svého syna, aby mu umožnil zúčastnit se mše svaté. Při první účasti na mši se cítil nesvůj. Neměl nepřátelský vztah k církvi, ale prostě tam nemohl vydržet. To se zcela změnilo při druhé návštěvě.
„Najednou jsem pocítil, že zde je to pravé místo, a chtěl jsem vědět, co tu můj otec dělá.“ Začal hledat, číst a modlit se. Četl knihy, které hájí katolickou církev, a zajímal se i o církevní dějiny. Neuhnul ani před otázkami, jako je očistec a mariánská úcta. „Co mě nakonec přitáhlo k víře, byla přítomnost Krista v Eucharistii,“ řekl. Aby udělal tento skok, musel objevit, že základ víry je v tradici. „To mi pomohlo pochopit katolickou církev a původ její autority.“ Myhre pak absolvoval přípravný kurz, dal se pokřtít spolu s manželkou a nejmladší dcerou. Jason Yonk pochází z mormonské rodiny, která zastává protikatolické postoje. Když se začal zabývat myšlenkami o pekle, dala mu matka mormonskou svatou knihu, ale ta mu neposkytla potřebnou odpověď. Pak vzal do rukou Bibli a hledal původ křesťanství. Jeho manžela je katolička ze zbožné rodiny a byla překvapena, když jí řekl, že by chtěl být katolíkem. Prošel náboženskou přípravou. Při jeho křtu přijala manželka svátost biřmování. Nyní pomýšlí Yonk na to, že svůj důchod prožije jako jáhen. Vanessa kvůli napětí v rodině nechtěla, aby bylo zveřejněno její příjmení: V jejich rodině se mluvilo o katolické církvi velmi urážlivě jako o babylonské nevěstce. Zapůsobilo na ni, jak při „misijních návštěvách“ katolíci odpovídali: „Ne, děkujeme, jsme katolíci.“ „Procházela jsem fází, kdy jsem již věděla, že řeči o katolické církvi jsou zmýlené, ale nemohla jsem se zbavit určité citové zábrany.“ Ve dvaceti letech opustila Svědky a deset let intenzivně hledala Boha. Mnoho četla, navštěvovala kostely přátel a modlila se. Rozešla se s vlastní „rodinou“ a navázala opatrně kontakt s rodiči, kteří byli vyloučeni ze Svědků i z „rodiny“, a přijala katolický křest. Kath-net
Zachráněn jedním Zdrávas, Maria
Při plnění úkolu na fregatě se dvěma vrtulníky zjistili před koncem akce absenci jednoho muže posádky: jak je v takových případech samozřejmé, je nařízeno hledání, dokud není zcela jisté, že došlo ke krajní situaci„muž přes palubu“.Velitel zrušil akci a nařídil obrátit loď a prohledat prostor,kde se v posledních hodinách pohybovali. Vrtulník dostal příkaz podle předem stanoveného plánu podporovat pátrací akci.Po prohledání určitého prostoru se zvyšuje měřítko zkoumané oblasti.Cadiou, který obsluhuje záchranný jeřáb vrtulníku, vidí ze své pozice jen určitou část oceánu.Po několika hodinách bezvýsledného pátrání konstatuje,že slunce se schyluje k západu.Ví, že muž bez záchranné vest ynemůže do rána vydržet na hladině.Zbývá už vlastně jen několik minut. Po setmění se musí vrtulník vrátit na loď.Přepadl ho pocit bezmocnosti a tu mu přišlo na mysl,že to, co je nemožné pro člověka,snad bude možné pro nebe.Začal se vroucně modlit „Zdrávas,Maria“.Šeptal poslední slova modlitby k pokorné Panně, když jeho oko zhlédlo maličký bod mezi dvěma vlnami. Bez velkého přesvědčení požádá pilota, aby zamířil tím směrem.Čím více se k tomu místu blížili,tím více se nejistota mění v naději, až se stane skutečností,že se opravdu jedná o pohřešovaného námořníka. Sestup potápěče s popruhy je už jen rutinní záležitostí. Ztracený námořník je vytažen do kabiny.Cadiouovo vyprávění o záchraně námořníka tentokrátne nevyvolalo u kamarádů ani náznak posměchu, protože úspěšný zásah byl až příliš neočekávaný. Pramen: Zpráva Jeana-Louise Lefèvra, námořního důstojníka v záloze, 23. dubna 2002
|
Podobná témata
|
|
Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 19. červenec 2011 @ 12:49:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tenhleten článek bych rád upřímně doporučil jedné skupině lidí a to těm kteří dokázali odejít z nějaké nebezpečné sekty kde jim brali peníze, snažili se je zotročit a vyvolat v nich nenávist vůči okolnímu světu a zejména katolické církvi. Stejně jako těm kteří byli vyloučeni protože se odmítli zcela podrobit. Nenávist a nedůvěra vůči nám je často to jediné co si odtamtud odnesli, popřípadě marná touha dokázat těm co jim ublížili že jsou dobří a donutit je aby to uznali nebo si vytvořit vlastní skupinu na šikanování. Tohle je častá psychická reakce týraných a šikanovaných osob která se s nimi táhne dál životem, i když se zbaví toho kdo je týral. Rád bych Vás pozval k nám, přestože tím riskuji že se nás budete pokoušet změnit k obrazu svému a těch co Vám ublížili, nebo začnete hledat nějakého náhradního nepřítele nebo člověka který by uvažoval za Vás a místo Vás. |
Re: Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: jarka316 v Úterý, 19. červenec 2011 @ 13:00:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naprostý souhlas. Děkuji za ta slova. Chystala jsem napsat něco podobného - ale vyjádřil jsi to ještě lépe.
J. |
]
Re: Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: vlado1975 v Úterý, 19. červenec 2011 @ 22:03:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ludska hlupost je NADdenominacna a ekumenicka. Hlupaci, ktori potrebuju "hledat nějakého náhradního nepřítele nebo člověka který by uvažoval za Vás a místo Vás." sa najdu v kazdej nabozenskej, politickej alebo inak definovanej skupine ludi.
Potial suhlasim.
Ze je vsak prave RKC "systemovym riesenim", s tym suhlasit nemozem - bez toho, ze by som Teba, Poutnick, chcel urazit.
To, ze sa (ultra) "charizmatici" a zastancovia "managersky riadenych zborov" tituluju ako "protestanti" resp. "biblicki krestania", je mi rovnako NEprijemne az HNUSNE, ako mozno Tebe (a aj mne...), ak sa mormoni nazyvaju "CIRKEV JEZISA KRISTA svatych neskorsich dni".
Pismo hovori, ze "...sám satan se převléká za anděla světla" (2 Kor 11,4 /CEP/).
Podstatne, je, ci clovek respektuje Bozie Slovo "cely, srdcom, celou dusou a celou myslou" (Mt 22,37 v kontexte s Jn 14,21+23+24).
Ono je v podstate jedno, ci sa od Slova odchylis nalavo alebo napravo (RKC alebo "ultracharizmatici"), dolezite je, ze si MIMO...
Dakujem.
Vlado
|
]
Re: Re: Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 19. červenec 2011 @ 23:22:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ono je v podstate jedno, ci sa od Slova odchylis nalavo alebo napravo (RKC alebo "ultracharizmatici"), dolezite je, ze si MIMO... Teraz neviem, kto bol mimo, ci Luther, ked neuznaval predestinaciu, alebo, Kalvin, ktory ju uznaval.
|
]
Re: Re: Re: Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: vlado1975 v Úterý, 19. červenec 2011 @ 23:53:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravim Betma,
diky za reakciu.
Luther a Kalvin boli urcite vzdelani ludia, ale boli to "iba" ludia - teda boli omylni a robili chyby. (vid Lutherov (ne)slavny vztah ku Zidom).
Chvala nasmu Panovi ja NIE som vo svedomi viazani poslusnostou uceniu Luthera alebo Kalvina alebo CH.Spurgeona atd.. Ja som viazany poslusnostou Boziemu Slovu a svojmu svedomiu. Pan vidi do srdca a teda NIE je mozne sa pred nim vyhovarat: on presne vie, comu nerozumiem a comu rozumiet NEchcem. Mojou snahou je: 1. porozumiet Slovu 2. ZIT PODLA Slova a tym preukazat Panovi svoju lasku ("Ak ma milujete, zachovavajte moje prikazania" (vid Jn 14,21+23+24) + "Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí." (vid Mt 22,37)
Ak niecomu NErozumiem spravne pre NEdokonalost mojho rozumu NAPRIEK SNAHE o SPRAVNE pochopenie Slova, verim, ze MILOSTIVY a DOBROTIVY Pan to vnima: "Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí." (Lk 23,34).
Nechcem sa ale vyhnut ani teme predestinacie. Povazujes (NE)vieru v predestinaciu za klucovu otazku ?
Vychodiska: 1. Pismo mi hovori, ze spasa je "milostou skrze vieru" (Ef 2,8-9) 2. Pismo mi tiez dava moznost a tiez pokyn "testovat", ci ide o spasonosnu alebo mrtvu vieru (vid Jakub 2; 1 Kor 11,28) 3. Pan Jezis vsak tiez hovori: "nikto NEmoze prist ku mne, keby ho nepritiahol Otec..." (Jn 6,44)
Moj osobny uzaver: 1. presne pochopenie predestinacie NIE je klucove pre spasu cloveka 2. ja sam vnimam argumenty za aj proti a NEmam v tom v tejto chvili uplne jasno 3. podla mojej znalosti Pisma (NEmusi byt dokonala) sa vsak priklanam skor k tomu, ze Pan minimalne "predzvedel", kto bude spaseny, mozno aj "predurcil" 4. co vsak podla Pisma rozoznat viem, je, ze skutky su NASLEDKOM (ovocim) a nie PRICINOU SPASY: tou pricinou je NEzasluzena Bozia milost skrze vieru (skutky su nieco ako "bezpecnostny" pasik na bankovke: potvrdzuju jej pravost, ale za samotny pasik si nic nekupis...)
Problematika predestinacie mi zlozitostou pripomina rekurzivnu ulohu (ulohu, ktora na splnenie potrebuje vykonat samu seba: pouziva sa v programovani...).
Tu ma skor napada, ze nas rozum je na niektore veci prilis NEdokonaly: (Izaias(neviem presny vers): "ako ke nebo nad zemou, tak je moj rozum nad Vasim", Pavol: "sciastky poznavame..." (1 Kor 13,9).
Prajem Ti prijemny zvysok dna.
Vlado |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 20. červenec 2011 @ 14:15:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlado Tu ma skor napada, ze nas rozum je na niektore veci prilis NEdokonaly. Ano, presne Vladko, toto je problem protestantizmu, ze sa mozu spoliehat iba na svoj vlastny omylny rozum, lebo ich krestanske spolocenstva nemaju od Ducha Svateho dar neomylnosti , ako ho ma rimskokatolicka cirkev.A tak maju ucenia, ktore si protirecia, co je v priamom rozpore s Bibliou, kde Duch Svaty hovori, ze je jedno ucenie.
|
]
Re: Re: Re: Zachraneni. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 20. červenec 2011 @ 10:22:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako úchylku doprava vidím spíš popření Božího milosrdenství, krutost k bližním, pýchu a snahu o vlastní dokonalost. Doleva popření Boží spravedlnosti, vlažnost k bližnímu, pýchu a světský pragmatismus. Snahu vidět dokonalost ve vlastní nedokonalosti. Příkladem může být přístup farizejů a saducejů. Odchylka jedním či druhým směrem (popřípadě oběma současně) je pokušením pro každého člověka. Bez ohledu na denominaci. Opak katolické církve a nepřátele nevidím v nikom kdo má dobrou vůli. Ať už je pravoslavný, evangelík, charismatik, novodobý protestant bez církve, jinověrec nebo ateista. Nepřítele vidím jen v tom kdo se otevřeně staví proti Bohu a lidem kteří v něho věří a v tom kdo dělá to samé skrytě. V tom kdo se staví na místo Boha aniž by v něho věřil.
|
]
|
|
|
|