|
Právě je 561 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116740627 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Konec papežství a ŘKC II.
Vloženo Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 22:47:08 CEST Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený Je snad papežské božské vyvolení člověkem zrušitelné?
Ne není.. Je Benedikt XVI papež nebo není? Je papež dokud žije.. Je František papež nebo je papež Benedikt? Hmm.. Kdo z nich je nyní biskupem římským? Hmm.. Kolik je nyní hlav? (katechismus 883) Hmm. Který z nich má klíče a který duplikát klíčů? Hmm..
Jsou snad papežové dva?
Emeritní papežství je stále papežství. Pravomoci Bohem svěřené má Benedikt XVI stále, jenom se lidskou zradou a odhozením svého kříže vzdal jejich výkonu a nenásledoval ve svém papežském poslání Krista až na Golgotu. Tyto pontifikální pravomoci mu však i nadále zůstávají. Nelze zavádět nový pontifikát, nelze volit nového papeže, dokud stávající papež žije a má své nezrušitelné pravomoci udělené Bohem. Dle katechismu poslání Benedikta XVI nadále trvá.Katechismus 1584: Nehodnost posvěceného služebníka nebrání Kristu, aby skrze něho působil, protože jeho prostřednictvím jedná a působí koneckonců sám Kristus.
Dle katechismu tedy i přes nehodnost Benedikta XVI, jeho papežské poslání nadále trvá. Katolíci jsou proto svému neomylnému papeži Benediktu XVI nadále zavázaní a to i přes jeho zradu. Jsou zavázáni poslušností pro jeho božské vyvolení, vyvolení člověkem nezrušitelné.Pokud budou katolíci následovat nepravého papeže Františka, jsou pro svou neposlušnost pravému papeži Benediktu XVI automaticky exkomunikovaní. (exkomunikace latae sententiae) Dokud neomylný a neodvolatelný papež žije, nemůže ŘKC přijmout pontifikát další, nemůže volit papeže dalšího. Taková volba koliduje s prvním nezrušitelným božským vyvolením a automaticky generuje otázky, zda jsou vůbec papežové vyvolení Bohem. MVII
Katechismus ŘKC. Platně posvěcený jednotlivec může být jistě z oprávněných důvodů zproštěn závazků a funkcí spojených se svěcením nebo mu může být zakázáno, aby svou funkci vykonával, ale nikdy se nemůže stát znovu laikem ve vlastním slova smyslu, protože znamení vtisknuté svěcením zůstává navždy. Povolání a poslání, které dostal v den svého svěcení, ho natrvalo poznamenávají.
Biskupský sbor či těleso má však pravomoc, jen když se chápe spolu římským biskupem, Petrovým nástupcem, jakožto hlavou sboru.
Tím, že je tento sbor složen z mnoha jedinců, vyjadřuje rozmanitost a všeobecnost Božího lidu, tím, že je sdružen pod jednou hlavou, vyjadřuje jednotu Kristova stádce.
|
Podobná témata
|
|
Re: Konec papežství a ŘKC II. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. květen 2013 @ 07:49:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co je to s prominutím za osla, tento nepřihlášený autor, když mu nestačilo jedno vysvětlení, jak chápou katolíci službu papeže (hned pod jeho prvním článkem) a vkládá další své duševní zvratky, vnucuje nám pohledy, které nezastáváme a hned s nimi i polemizuje?
Vůbec se nedivím, že se za svou identitu stydí.
Normálnímu člověku obvykle stačí vysvětlit mu jeho omyl jedenkrát a poopraví si svůj názor:
Papež není král, papežství je naopak službou. Službou těžkou, náročnou a odpovědnou. Papež je kormidelníkem
bárky Kristovy na rozbouřeném moři hříchů světa. Kormidelníkem po
prvním kormidelníku, po Petrovi. Když mu dojdou síly, může kormidlo
předat svému nástupci.
V historii poprvé abdikoval na svůj úřad římského biskupa (již v prvním století!!!) papež Klement, v pořadí teprve čtvrtý po Petrovi. V
r. 97 jej poslal císař Nerva do exilu na Krym. Ve službě římského
biskupa jej nahradil Evaristus. Klement žil ve vyhnanství v mramorových
dolech až do roku 100, kdy jej nechal další císař Traianus popravit,
poněvadž obrátil na křesťanskou víru nejenom vězně, ale také jejich
dozorce.
Papež Benedikt je v abdikace papežů za dva tisíce let trvání církve již čtvrtý v pořadí.
Nejvyšší svěcení v církvi je svěcení biskupské. Biskupové jsou pokračovatelé apoštolské služby. Nic už není nad to. Také kardinál je biskup, také papež je biskup (první mezi rovnými). Emeritní papež zůstává stále biskupem až do smrti. Kardinál je úřad v církevní službě, papež je také jen úřad biskupa v církevní službě. Nemůže - li současný papež z nějakého důvodu udržet kormidlo Kristovy bárky, vystřídá ho v jeho službě nový kormidelník. Tolik snad dává i zdravý rozum.
|
|
|
Re: Konec papežství a ŘKC II. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pátek, 24. květen 2013 @ 08:23:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Připomíná mi to takové ty ateistické sofistikace, kterými si ateisté ke své vlastní spokojenosti vždy dokáží, že žádný Bůh neexistuje a věřící jsou hloupí lidé, že na něco takového věří. Prostě diskutující si vybarví problém tak jak on chce a pak ho hravě odstřelí. V tom ale není žádné umění. |
|
|
Re: Konec papežství a ŘKC II. (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 25. květen 2013 @ 19:51:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tvoje starosti bych chtěl mít . . . :-)), jinak řečeno nestarej se o věci, které nechceš pochopit. H.
|
|
|
Re: Konec papežství a ŘKC II. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 27. květen 2013 @ 12:00:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jestli se někdo cítí být zavázán Benediktovi XVI by si z něho měl vzít příklad a měl by ho poslouchat. Mít stejně rád Svatého otce Františka tak jako on a podporovat ho celým svým srdcem.
Oko nám nedávno připomněl Svatého otce Klimenta, který zemřel ve vyhnanství zatímco na jeho místo nastoupil už dávno jiný papež. Ještě před svatým Cyrilem a Metodějem.
Jestliže chce někdo z nepřátel předstírat že je katolík, věrný emeritnímu papeži tak by měl zvolit jiný nadpis. Takhle to vypadá poněkud tragikomicky. Na druhou stranu si proticírkevní bratrstvo a sesterstvo nemůže stěžovat že nebylo varováno. Samotným autorem.
|
|
|
|
|