|
Právě je 555 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116733305 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Člověk obraz Boží.
Vloženo Sobota, 25. květen 2013 @ 21:15:52 CEST Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený Jedinečná bytost Bůh- je Duch, Otec a Syn. Jedinečná bytost člověk- je duch, duše a tělo.
Jasné vnímání třísložkového obrazu vlastního, je i jasným vnímáním třísložkového obrazu Božího.duch- duše- tělo Duch- Otec- Syn 3- 3- 3
MVII
|
Podobná témata
|
|
Re: Člověk obraz Boží. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. květen 2013 @ 10:46:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Skutečným obrazem "třísložkového" Boha je úplnost člověka v dokonalém společenství těla, nesmrtelné lidské duše (= lidského ducha, našeho vnitřního Já) a Ducha svatého.
Z pohledu vnitřních vztahů mezi "osobami" je člověk pouze "dvojsložkový", třetí místo v člověku má zaujímat Bůh. Člověk bez Boha nemůže nikdy být úplný.
Tak toto vnímá judaistická tradice (Srov. Mt 10,28).
Řecká filozofie sice rozlišuje člověka na tři složky: tělo (naše viditelné Já), duše (psýché - vlastnosti, touhy) a duch (vnitřní duchovní Já - nesmrtelná lidská duše).
Našemu tělu přísluší psýché těla - tělo dokáže milovat i nenávidět, má svou vůli, city, inteligenci, má své vlastní touhy. Podobně je to i s těly zvířat. Psýché těla končí ve smrti těla.
Také lidská duše má své vlastní psýché, dokáže milovat i nenávidět, má svou vůli, city, inteligenci, má své vlastní touhy. Touhy lidského ducha však jdou často proti touhám těla. Psýché těla a psýché lidské duše svádí spolu vnitřní boje a výslednicí bývá konečný postoj člověka k určité věci.
Ovšem psýché (duše v řecké filozofii) není "osobou" našeho výsledného Já, vyjadřuje pouze výsledné vlastnosti a postoje našeho Já, výsledky bojů mezi touhami těla a ducha člověka.
Srovnej Ř 7,14-25
|
Re: Re: Člověk obraz Boží. (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pondělí, 27. květen 2013 @ 15:15:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co v člověku potom při znovuzrození zrodí Boží Duch? (Co se narodilo z Ducha, je duch.)
Má člověk před znovuzrozením ducha? Živého, nebo mrtvého před Bohem? (... mrtvi pro své viny ... obživil nás spolu s Ním ...)
|
]
Re: Re: Člověk obraz Boží. (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pondělí, 27. květen 2013 @ 15:15:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co v člověku potom při znovuzrození zrodí Boží Duch? (Co se narodilo z Ducha, je duch.)
Má člověk před znovuzrozením ducha? Živého, nebo mrtvého před Bohem? (... mrtvi pro své viny ... obživil nás spolu s Ním ...)
|
]
Re: Re: Re: Člověk obraz Boží. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. květen 2013 @ 18:55:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Co v člověku potom při znovuzrození zrodí Boží Duch?"...
No, celého člověka přece!
Lidská duše, nesmrtelný lidský duch, oblékne ve křtu Krista - člověk se tak stane "Kristem" Božím synem a je zbaven veškerých hříchů. Z vyhnance z ráje se stává uznané Boží dítě s právem na dědictví věčného života. Člověk tak získává svou účast na Nové smlouvě. Také lidské tělo se ve křtu stává chrámem Ducha svatého a údem Kristova tajemného těla - církve.
|
]
|
|
|
|