poslal Willy Bible říká, že Bůh stvořil člověka jako muže a ženu. Říká také, že není dobré, aby byl člověk samoten, že mu učiní pomoc jako jeho protějšek a že muž opustí svého otce i matku a přilne ke své ženě a budou jedno tělo.
To znamená, že Bůh stvořil člověka jako manželství muže a ženy, tj. ne muže bez ženy či ženu bez muže.
Později napsal prorok Izaiáš (54:5-7) Izraeli jako národu v ženském rodě: Vždyť tvým Manželem je tvůj Tvůrce, Jeho jméno je Hospodin zástupů, a tvým Vykupitelem je Svatý Izraele -- nazývá se Bohem vší země. Neboť Hospodin tě povolal jako ženu propuštěnou a ztrápenou, ženu mládí, když byla zavržena, praví tvůj Bůh. Na malou chvíli jsem tě opustil, ale ve velikém slitování tě shromáždím.
Apoštol Pavel v listu Efezským (5:31-32) citoval již zmíněný verš
Gn 2:24 a doplnil jej dalším významem -
‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.
V čem to tajemství vlastně spočívá? Jak již bylo výše díky Izaiáši naznačeno, Bůh se chtěl stát Manželem Jeho vyvoleného národa a dlouhodobě se mu dvořil, aby jej získal. Bůh nechtěl být sám, nýbrž chtěl mít někoho jako svůj protějšek; někoho, komu by mohl dát sám sebe jako život a všechno, Kým a čím je, s kým by vytvořil ne dvojici, nýbrž s kým by se stal jedno tělo, jedna entita, s kým by byl jedno, s kým by byl sjednocen a ztotožněn, aby skrze něho byl vyjádřen. A tím někým je člověk. Ne jeden nějaký konkrétní člověk, ale jeden nový souhrnný člověk jako Boží příbytek, nádoba obsahující Boha jako svůj obsah.
Bůh skrze svého Krista buduje na zemi svůj dům jako svou církev, Tělo Kristovo, Nevěstu Kristovu a budoucí choť Beránkovu, Boží svaté město - Nový Jeruzalém (v hebrejštině v ženském rodě a znamenající "základ pokoje"). Nový Jeruzalém bude vzájemným příbytkem jednoho trojjediného Boha a jednoho nového souhrnného trojdílného člověka, tzn. že město je Božím příbytkem a chrámem toho města, Pán Bůh všemohoucí a Beránek je příbytkem jednoho nového člověka coby království kněží.
Toto zjevuje Písmo svaté starého i nového zákona, přičemž podle proroka Ezechiele (48:35) pozemský Jeruzalém má jméno Hospodin tam přebývá a nebeský Jeruzalém podle mé víry ponese jméno: Hospodin zde přebývá.
Takže máme v Bibli vykreslený jeden nový univerzální milující se manželský pár navěky, kde jeden trojjediný Bůh je Manželem a jeden nový souhrnný trojdílný člověk je manželkou.
Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám uvidět Jeho vizi, Jeho touhu a Jeho manželství ve světle Jeho Slova. Amen.