|
Právě je 542 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116889754 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích.
Vloženo Neděle, 24. květen 2020 @ 16:10:42 CEST Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený
Moudrost je schopnost rozeznat dobro od zla.
Ovoce stromu poznání však lidem nepřineslo tuto moudrost, nýbrž sama Bible říká, že se jim otevřely oči a oni poznali, že jsou nazí.
Toto poznání je důsledkem padlé lidské přirozenosti - důsledkem vzniklé náklonnosti ke hříchu.
Ve svém stavu hříchu už neměli dřívější čistotu v myšlení a pohledech - uvědomili si, že se v novém hříšném vnímání toho druhého stali pro toho druhého objektem sobecké sexuální žádostivosti.
Ve snaze ukojit ji už nehleděli na toho druhého jako na milovanou bytost - tělo toho druhého pro ně představovalo jen prostředkem na ukojení tělesné žádostivosti, už v něm nespatřovali milovanou osobu.
|
Re: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 24. květen 2020 @ 16:54:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Sex je dar. Je ti dáno rozlišovat dobro od zla, a to i ve své sexualitě. Jsme stvořeni k obrazu Boha a proto máme žít tak, aby to bylo k jeho větší slávě. |
|
|
Re: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 25. květen 2020 @ 10:06:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A co je dnešní svět?
Jaká je realita? Ve SZ přece není popsán první sexuální styk. Tam jde o
něco jiného. Lidé se postavili proti Stvořiteli a mělo to následek i pro ně
oba. Láska? Kdepak? V zápětí jeden hází vinu na druhého. Adamovi nenapadne Evu
před Bohem chránit a zastat se jí. Už tady je vidět ten chladný vztah k ženě. A
tohle se rozvíjí dál až do podoby, kdy žena je jak otrokyně, majetek a muž vládne. A podle toho je i sexualita. |
Re: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 25. květen 2020 @ 22:43:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Známe desatero, ale žijeme jako svévolníci. Bůh dal Adamovi a Evě svobodu rozhodování, a to co dnes žijeme je tedy svobodná volba člověka. |
]
Re: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 27. květen 2020 @ 12:57:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<Ve SZ přece není popsán první sexuální styk. << Myslíte asi, že v té zahradě v zemi Eden neměli Adam s Chavou pohlavní styk. Jenom to nyní nakousnu, ale Kain i Hevel se narodili Adamovi a Chavě ještě před tím, než byli vyhnáni ze zahrady v Edenu. Ač je text strohý, lze z hebrejštiny vystopovat, že žena počala a stala se matkou ještě před tím, než pojedli z onoho stromu. V hebrejštině nutně zapsaný text nekopíruje děj.
<<Lidé se postavili proti Stvořiteli >> Adam s Chavou se nepostavili proti Stvořiteli, neuposlechli ho, ale nepostavili se proti Stvořiteli.
<<Adamovi nenapadne Evu před Bohem chránit a zastat se jí.>> Chránit před B-hem a zastat se jí? Frantisek100, Adam udělal mnohem více: Rozhodl se sdílet její osud i trest. Mohl se rozhodnout nevzít od ní to "ovoce" a nejíst ho. Tím by dokázal, že mu na jeho ženě nezáleží. On však vzal a jedl to zakázané "ovoce" proto, že ona jedla, tak také vzal a jedl. Rozhodl se sdílet s ní i potrestání, smrt. |
]
Re: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 27. květen 2020 @ 16:22:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Adam porušuje Boží stvořitelský řád tím, že dává jméno Evě a prohlašuje se tak za jejího pána. Muž a žena jsou si před Bohem rovni - viz Genesis 1,27. Prvotním hříchem se člověk postavil proti Bohu. Proviněním je pýcha, jako u padlého anděla.
|
]
Re: Obludný výklad prvního hříchu. Projekce zotročené sexuality, aneb sex je hřích. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 27. květen 2020 @ 16:47:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Adam porušuje Boží stvořitelský řád tím, že dává jméno Evě<< To rozhodně nikoliv. Původní jméno Chavy, které ji dal, bylo אשה (iša, tj. družka či samice lidského rodu), protože byla vzat z איש (iš, druha, samce lidského rodu). Její jméno tedy bylo "iša", jak se překládá dost krkolomně žel jinak do češtiny nejde, "mužena". To bylo její jméno a B-h přivedl všechno stvoření k Adamovi (člověku), aby je pojmenoval a dal jim jména. A přivedl před něho i Chyvu, jak ji později nazval, když otěhotněla. חוה (Chava, tj. živa, od chaja, tj. živá). Křesťanský katolický výklad je v tom silně perverzní, když tvrdí: >>a prohlašuje se tak za jejího pána.<<
>>Muž a žena jsou si před Bohem rovni - viz Genesis 1,27.<< Tak, proto také prvně Adam Chavu nepoznal jako sobě rovnou bytost, protože byla stvořena naproti němu. Až na podruhé mohl říci: Nyní je...
>>Prvotním hříchem se člověk postavil proti Bohu. Proviněním je pýcha, jako u padlého anděla.<< Rozhodně nikoliv, opět perverzní pochopení. Neuposlechl, a nikoliv se postavil proti. Chtěl být jako božské bytosti (elohim), nikoliv B-hem. A neexistuje "dech z úst HaŠem, který by se Mu mohl vzepřít a nečinit Jeho vůli.
|
]
|
|
|
|