Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ctibor.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 15956, komentáře < 7 dní: 476, komentářů celkem: 380934, adminů: 60, uživatelů: 4957  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 112 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Opatøení Ministerstva zdravotnictví ke koronavirové situaci od 3. kvìtna 2021
·Pokraèování kauzy Jerry Falwell ml.
·Policie øeší veèírek na støeše Arcibiskupského paláce v Praze
·Prezident Jižních baptistù zveøejnil na Facebooku fotografii ze svého oèkování
·Beth Moore se omluvila za podporu teologie komplementarismu
·Nový zákon s poznámkami - pøeložil Petr Pavlíèek
·Poprvé v historii se hlásí k náboženské pøíslušnosti ménì než polovina Amerièann
·Kvùli pandemii se loni v katolické církvi konalo o ètvrtinu ménì køtù
·Velikonoèní sèítání lidu
·Informace z jednání Výkonné výboru BJB dne 17. bøezna 2021

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
104708691
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ...
Vloženo Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 03:07:19 CEST Vložil: Tomas

Grano Salis poslal oko

(říká Toník...)


Když však Bůh dává kohokoli do služby  církvi, dává to  už od letnic vždycky zjevně - skrze vkládání rukou pastýřů (biskupů).

Aby tak nemohly vzniknout žádné pochybnosti o jeho poslání ve světě, o druhu služby. O moci Ducha svatého předaného ke službě křesťanům tímto způsobem.

(Příkladů pro toto tvrzení je v Písmu opravdu dost).




Rád bych se tedy  ještě vrátil k vyřešení, jak že to s těmi "evangelisty" vlastně je doopravdy.

Toník argumentuje: "že i římskokatoličtí překladatelé překládají slovo "εὐαγγελιστής" [euangelistés]  do češtiny tím slovem 𝓮𝓿𝓪𝓷𝓰𝓮𝓵𝓲𝓼𝓽𝓪, tedy tak, jak se v křesťanství běžně označují lidé, kteří konají stejnou práci a v církvi stejnou službu, jako Filip.  "


Chceme - li se ovšem bavit o skutečném významu slova v biblické řečtině, musíme nutně čerpat z pramenů církví, které historicky trvají až od dob apoštolů - tedy církví pravoslavných a církví katolických - a které toto porozumění oněm výrazům po celá staletí  uchovávají ve svém vnitřním životě. Jinak se pouštíme na hodně tenký led spekulací. 
Je však docela pozoruhodné, že i církve protestantské tomuto rozumějí podobně a není v tomto mezi námi sporu.


Však novodobé církve, vzniklé třeba až v minulém století - i když se ony samy považují za ty jediné pravé "křesťanské", mívají k pochopení křesťanství už někdy skutečně hodně daleko.

Různé ty novodobé  "Oázy", založené svými zakladateli, kteří se ve své pýše považovali za "osvícené" a chtěli by církev (jak si představují) navrátit do její podoby v začátcích - a shromáždili kolem sebe hrstku obdivovatelů - tak ty nemají šanci porozumět správně Písmu - oni totiž (podle vlastních vyjádření)  "Písmu rozumí právě tak, jak je napsáno".


Pro představu vysvětlím tento problém  ukázkou 700 let starého textu z Dalimilovy kroniky:

"Kněz Oldřich o Postoloprtiech lovieše.
Když skrzě jednu ves jedieše,
uzřě, že sedlská dievka na potocě stáše,
bosa i bez rukávóv rúcho práše.
Ta sedlka krásna velmi bieše
a k tomu ovšem stydlivé nravy jmieše.
Počě sě jejie krásě diviti stojě
a inhed ji za knieni sobě pojě.
Ta knieni šlechetna velmi bieše,
sobě jmě Božěna jmieše."


Všimněme si rozdílu v podobě slov této staročeštiny s dnešním moderním českým jazykem. Při troše pozornosti se dá vcelku smyslu textu ještě pořád porozumět i dnešnímu čtenáři - ale stavět na jednotlivých slovech a brát si je za nepřekonatelný argument - to už zavání spekulací.

V každém živém jazyce dochází jak k posunu obsahu jednotlivých slov, tak k obohacování novými výrazy - tak některá slova vypadávají nepoužíváním jako archaismy a historismy. A to se v našem případě ukázky  jedná o rozdíl pouhých  sedmi století!



Rozdíl mezi biblickou řečtinou a tou dnešní je však už dva tisíce let!
I dnešní rodilý Řek  bude mít s porozuměním správného smyslu pouze z textu v biblické řečtině už problémy. Odlišnostem ve významu jednotlivých slov určujících smysl textu není tedy možno nijak jinak správně porozumět v jejich původním smyslu, než skrze kontinuálně předávanou tradici porozumění církví pravoslavných a katolických.

A kupodivu v těchto věcech zde existuje naprostá shoda:  Od počátku tito křesťané znali čtyři evangelisty, čtyři svatopisce, kteří sepsali naše čtyři evangelia.

Všichni ostatní, i když také hlásali evangelium o Kristu, byli vnímání ve smyslu jako kazatelé evangelia, nikoli přímo jako evangelisté - toto je věcí ustáleného obyčeje  (praxe) církve.  Ani apoštol Pavel, ani Jakub nejsou v Písmu označeni přímo za evangelisty - i když právem by měli být tak spíše označováni, než třeba jáhen Filip, protože jejich dopisy jsou také součástí kánonu Písma.. Všichni však jsou vnímáni křesťany jako hlasatelé, jako kazatelé zvěstující evangelium o Kristu Spasiteli.

Je to tedy věcí konsensu (domluvy, obyčeje), v jakém smyslu a jak používáme dneska toto označení "evangelista". Není - li pak toto pravidlo, nastává  zmatek v pojmech.




Musím se trochu pozastavit u postavy Toníka - on je tu takovým typickým představitelem těchto novodobých proudů - křesťanských sekt - dokonce zastává v tom svém shromáždění funkci jakéhosi jejich diakona. Rozumí Písmu "tak, jak ho čte" a domnívá se , že je to tak správně.

Dovolím si o něm tvrdit, že je to člověk s dobrým srdcem, který se usiluje žít svůj život spravedlivě podle své víry - o tom žádná. Ale takto spravedlivě podle svědomí žijí i mnozí dnešní ateisté, pohané! Takže toto s křesťanstvím ani ještě moc nesouvisí.
V jeho víře je už hodně patrná úplná absence základů křesťanství - už např. neuznává, že člověk se narodí znovu z vody a z Ducha svatého právě ve křtu, že ve křtu Bůh křtěnce přijímá do společenství církve, do společenství Božích dětí. Že nepokřtěný člověk není a nemůže být  křesťanem.


Toník je tedy docela přesvědčen o pravosti toho, v co věří a pochopitelně jej pak irituje, když mu tu někdo bourá jeho vidění světa. Ale jeho víra se zde projevuje stále dokola opakovanými frázemi, sice sofistikovaně vybroušenými do všeobecnosti, takže se zdá, jakoby vše bylo s jeho vírou v pořádku, ale zůstává jimi pořád jen na povrchu - nezachází do hloubky!

Snad i sám je obětí jisté demagogie a v jejím duchu pak působí.


Např. jeho výrok:


Dlužno přiznat, že i toto vypadá na první pohled jako velice silný argument. Řečníkem je Toník znamenitým, to mu nelze upřít. Ale na povrchu...

Když se na text podíváme blíže, uvidíme tu demagogii zřetelněji:
Autoři detektivek nepíší totiž žádné detektivy, ale detektivky.
Detektivem je pak ten, kdo řeší zločiny - detektivka je zase literární žánr, popisující více či méně zábavnou formou práci detektiva.
Autorům detektivek by se tedy muselo říkat nikoli "detektivové", ale správně  "detektivkové"

Toto je tedy od Toníka zavádějící, nepravdivé tvrzení!



Zatímco autoři evangelií nesepsali svá díla ani sami ze sebe, ale ve spolupráci s Duchem svatým vytvořili ona čtyři synoptická evangelia.
Jsou tedy spíš jakýmisi jen  "spoluautory" evangelií - a my jim od nepaměti v církvi říkáme "evangelisté". Poněvadž právě jen oni čtyři  sepsali radostnou zprávu o Kristu Spasiteli, který vykoupil lidstvo z jeho hříchů.


A kazatelům, hlasatelům tohoto evangelia, neříkáme pak už evangelisté (aby se to nepletlo) - říkáme jim prostě třeba jen kazatelé, či hlasatelé zvěsti o Kristu. A kazateli byli ve své službě v církvi  jak Pavel, tak i jáhen Filip.










" V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 367 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 12:38:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mne je zajímavé, že ti co odtrhli od posloupnosti od apoštolů studují a studují a pravdu nepřijímají



Re: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 14:34:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všimli jste si, bobbci, že firma Youtube už nasadila k mým videím reklamy? 



A to jste psali někteří bobci, že to je k ničemu. Tak pukněte vzteky :-) 55% z reklamy jde mně, 45% z částky zůstane jim. Udavte se bobci. :-) A dislajky nevadí, bobe. Hlavně že jsi klikl a přispěl k tomu, že více vydělám :-)

Zapamatujte si, že vyhrává ten schopnější a vytrvalejší. 



Re: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 18:30:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přijdu se svou troškou demagogie do společného mlýna.

Cit.:
Když však Bůh dává kohokoli do služby  církvi, dává to  už od letnic vždycky zjevně - skrze vkládání rukou pastýřů

Z toho by si mohl v logice nevzdělaný člověk myslet, že neexistují lidí, dáni do služby v Církvi skrze vkládání rukou, jež by nedal Bůh, ale pouze ten dotyčný vkládající.

Cit.:
Ale takto spravedlivě podle svědomí žijí i mnozí dnešní ateisté, pohané!

Tak spravedlivě anebo podle svého svědomí? To se vylučuje! Ono i mafiáni a profesionální zločinci mají svědomí. Často mají své, leckdy bizarní hranice, které nepřekračují. Ale tvrdit o mafiánech, že jsou spravedliví...





Re: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 19:58:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (říká Toník...)

  No, to neříká jen Toník, ale také to píše o Bohu i apoštol Pavel [obohu.cz]:

A on (zájmeno osobní)  dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele,  aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy Kristovy plnosti.





Však novodobé církve, vzniklé třeba až v minulém století - i když se ony samy považují za ty jediné pravé "křesťanské", mívají k pochopení křesťanství už někdy skutečně hodně daleko.

Různé ty novodobé  "Oázy", založené svými zakladateli, kteří se ve své pýše považovali za "osvícené" a chtěli by církev (jak si představují) navrátit do její podoby v začátcích - a shromáždili kolem sebe hrstku obdivovatelů - tak ty nemají šanci porozumět správně Písmu - oni totiž (podle vlastních vyjádření)  "Písmu rozumí právě tak, jak je napsáno".

  A to píšeš jen sám za sebe, z tvého života, viď. Však situaci lidí v ŘKC a postoje ŘKC známe dobře - popisuješ věrně, v čem žijete. A je dobře, že se takhle sdílíš.




Toník je tedy docela přesvědčen o pravosti toho, v co věří a pochopitelně jej pak irituje, když mu tu někdo bourá jeho vidění světa. Ale jeho víra se zde projevuje stále dokola opakovanými frázemi, sice sofistikovaně vybroušenými do všeobecnosti, takže se zdá, jakoby vše bylo s jeho vírou v pořádku, ale zůstává jimi pořád jen na povrchu - nezachází do hloubky!

Snad i sám je obětí jisté demagogie a v jejím duchu pak působí.

  Ten Toník ti ale musí ležet v žaludku.

  Když takhle sprostě pomlouváš lidi projekcemi toho, co žijete v ŘKC, zastydíš se alespoň někdy? 

  Chodíš ještě někdy ke zpovědi? 

  Podle tvé vlastní výpovědi bys měl řešit škodu, kterou svým lhaním a pomluvami uděláš, a to před rozhřešením. Mysli na to, Stando, až zase půjdeš ke zpovědi. Pokud ještě někdy chodíš ke zpovědi.



A kazatelům, hlasatelům tohoto evangelia, neříkáme pak už evangelisté (aby se to nepletlo) - říkáme jim prostě třeba jen kazatelé, či hlasatelé zvěsti o Kristu. A kazateli byli ve své službě v církvi  jak Pavel, tak i jáhen Filip.


  Kazatelům, natožpak těm v církvi, také neříkáme evangelisté, to by byl dost zmatek pojmů, říkat kazatelům evangelisté. Nesmysl.


  Evangelisté říkáme lidem, kteří mají stejnou službu, jako například evangelista Filip [obohu.cz]. 

  To jsou lidé, kteří jdou do nějakého jednoho města a nesou těm lidem ve městě evangelium. Nebo se seberou a jdou na nějaké místo, klidně i pusté pro jednoho jediného člověka [obohu.cz]. A pak třeba prochází všechna města a zvěstuje evangelium [obohu.cz].

  Na pozici kazatele v církvi evangelistu moc neužije, to se vidí málokdy, že by evangelista dělal kazatele v církvi. Ale i to se stane. Ale je to spíše nouzová, přechodná záležitost, kázat v církvi není služba evangelisty a dlouho by takovou věc evangelista nevydržel.

  Toník



Re: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 09. duben 2021 @ 10:49:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že hrozí, že se do toho mnozí zamotají. Máme v kánonu 4 evangelisty: Matouše, Marka, Lukáše a Jana. Žádné jiné evangelisty nemáme. Pokud hovoříme o Evangelistech pak vždy jen s těmito čtyřmi autory, kteří je sepsali. Pokud hovoříme o kazatelích Evangelia, pak jen a jen o těch kteří jsou výhradně z ŘKC a Pravoslavné. Proč? Protože Evangelia jsou ve vlastnictví Církve. Byla sepsána členy Církve, kdy dva autoři jsou sami apoštolové, Matouš a Jan a ještě Markem a Lukášem, kteří apoštoly znali osobně a doprovázeli je. Podle příkazu Krista máme jednu Církev a žádná jiná neexistuje i když zakladatelé různých náboženských směrů a úchylek se hrdě nazývají církví. Proto názor, že jsou nějaké ještě jiné církve v souladu s Kristem je zavádějící a hluboce omylné. Pokud bychom toto připustili, pak bychom hlásali Krista za lháře, protože náš Pán Ježíš založil na úřadě Petra, jednu svatou, katolickou -všeobecnou a apoštolskou Církev. To je nezpochybnitelná skutečnost, která je součástí Creda, kdy autoři jsou sami apoštolové a jedná se o závazný článek naší víry, že náš Pán Ježíš založil jen jednu, svatou, katolickou a apoštolskou Církev. A protože nejsou jiné církve, než ta jedna Kristova, nemůže Bůh ani dávat nějaké nové Evangelisty, tedy autory nových Evangelií, ani hlasatele Evangelií, protože k tomu určil Bůh Ježíš, náš Pán, právě jen a jen apoštoly a jejich nástupce. Proč? Protože hlásat Evangelium znamená i vykládat Boží obsah a jak se zmiňuje apoštol sv. Petr, to mohou činit jen mužové Církví vybraní a k tomuto úkolu vyučení. Toto je pravda a učení Církve a rozhodně na "nová" Evangelia či právo na hlásání kanonických Evangelií nemá právo žádný laik a všechny ty sekty a náboženské sbory jsou společenství laická, bez svátostného kněžství. Je mi líto, že mnohé zklamu, nebo spíše upevním v nenávisti či zlobě vůči Církvi, ale je to tak. Prostě máte smůlu, protože Církev je jedna a NZ má jen čtyři Evangelisty. 



Re: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. duben 2021 @ 06:47:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Dovolím si o něm tvrdit, že je to člověk s dobrým srdcem, který se usiluje žít svůj život spravedlivě podle své víry - o tom žádná. 

  Ahoj Stando.

  Vážím si toho, že jsi o mne v záplavě tvých lží a pomluv napsal jednu věc, 
která je sice taky mimo, podle tvého života, ale alespoň ses trochu snažil. 


  Když už se pořád navážíš do mně osobně, místo psaní k tématu, 
napíšu ti taky něco osobně, i když to nemám ve zvyku komentovat lidi.

  Moc nevím, co ty žiješ - sice jsi tu psal "Je spousta, tisíce věcí, 
jak se můžeme navzájem obohacovat i když zůstaneme ve svojí víře. 
Můžeme si navzájem místo slovních soubojů a posmívání sdílet 
své zkušenosti s modlitbou, způsoby jak se modlit, zkušenosti 
s Bohem, zážitky,", ale tomu se moc nevěnuješ. 

  Něco málo o tobě vím - měl jsi asi čtyři děti, občas chodíš 
na nějaké přednášky v ŘKC, žiješ v nějaké obci na Moravě, 
kde jsi bojoval o restituce majetku po předcích, majetek asi dost řešíš, 
někdy v padesáti jsi opustil práci technika a dal se na zemědělství. 
Snad máš rád muziku a zážitky, jsi asi více citový člověk, 
máš problémy se řádem a dodržováním řádu. 

  Jednou jsi zažil uzdravení od Boha po nějaké nehodě. 

  Snad jsi jednou přispěl na dělání studen na Haiti, nebo jsi o tom alespoň psal.

  Víc moc o tobě nevím, protože jsi to nenapsal, nesdílel se, 
místo toho se věnuješ slovním soubojům a posmívání se křesťanům. 
Nevím, jak žiješ ty ani tvoje děti, jestli se alespoň někdy modlíš, 
jestli máš manželku a rodinu, nebo jsi sám, izolovaný, nevím ani to, 
jestli někdy chodíš ke zpovědi - neodpovídáš ani na naprosto základní otázky, 
na které odpoví i běžný katolík na první dobrou.

  Nevím ani, jestli máš nějaké přátele - lidi okolo sebe, nebo jestli 
tě tvoje postoje docela izolují, jak to mají tvrdohlaví ideologové 
obvykle na malých vesnicích. Nepsal jsi o tom. Ani nevím, 
jestli vůbec něco děláš, alespoň v ŘKC - nepsal jsi tu o tom. 
Ani nevím, jestli chodíš do kostela pravidelně - občas snad alespoň ano,
někdy se okrajově zmíníš.

  Když katolík něco dělá, něčemu se věnuje, má o čem psát - třeba o charitě, 
práci s dětmi, opravě kostelů, far, dělá nějaké sbírky, ... 

  Když nepíše téměř nic a ani se neví, zda chodí ke svátostem...


  Dal jsem dohromady myšlenkovou mapu toho, co nosíš v sobě a co z tebe padá, 
jen pár bodů, vyjádření:
  • Chorobný Kokoška
  • Jako ta korouhvička ve větru!
  • pověstná "slepá skvrna"
  • hereze hereze ujeté víry přímo typická
  • hodně rozplynuté, rozostřené vzpomínky 
  • neustálá proticírkevní propaganda
  • pokroucený výsledek vymytí tvého mozku 
  • čekaní na křest až děti dostanou rozum 
  • tvoje "údajné" odpuštění hříchů Bohem 
  • kdo není schopen uvěřit, je vyloučen z díla spásy
  • úplná absence základů křesťanství
  • průměty z tvojí "virtuální reality"
  • jenom virtuální "přijal jsem odpuštění" - neskutečné, nepravdivé
  • přiznat se ke Kristu v náboženském opojení stejně postižených blouznivců, kteří ti pro toto fandí
  • automatické vylučení ze společenství lidí schopných osobní víry v Boha
  • praktické reálné zkušenosti s tím, jak ho unesli mimozemšťané
  • co na tom, že je to pitomost, co na tom, že je to nepravda!
  • Jsou i takoví postižení s intelektem na úrovni zvířátka! A vyuč třeba králíka víře v Boha!
  • vylučovat ze spásy všechny lidi, kteří uvěřit schopni nejsou a nikdy nebudou
  • protikřesťanské bláboly, nikoli nějaké křesťanské hodnoty
  • nenásledovat Ježíše Krista, ale popřát sluchu líbivému náboženství příjemně lechtajícího sluch

a pak pár svědectví, která jsi tu sám za sebe napsal z tvého života:
  • lpíš doslova na blbinách a veliké věci ti pak unikají
  • neuznáváš zjevně žádný argument, jakkoli přesvědčivý
  • ukázková "křeč" mysli, která se zaštiťuje frázemi - to abys nemusel myslet logicky - rozumem
  • ty o své víře nepřemýšlíš! Tvůj život víry je jedna veliká pobožná fráze - tragická karikatura víry 
  • tvoje zkušenost je však subjektivní záležitostí - vnímání reality bylo už tehdy pokřiveno falešným učením.
  • První část je věta hlavní (souřadicí), druhá část je věta vedlejší (podřadící - doplňuje ve významu větu hlavní).  (Možná jsi tehdy chyběl ve škole).  
  • mluvíš o tom, co neznáš
  • píšete o čemsi, co ve skutečnosti neznáte
  • tvoje tvrzení jsou v příkrém rozporu s učením Krista a apoštolů
  • toto už opravdu nemá s křesťanstvím absolutně nic společného
  • zcela ti unikl smysl článku 
  • zastáváš věroučné omyly 
  • ve svém životě věříš spoustě omylů a chybných pohledů na způsob, jakým by měl křesťan žít
  • všechno odbýváš naučenými frázemi
  • dáváš slovům jinou náplň, než měly původně. 
  • svým tvrzením, že člověk je spasen jedině tím, že uvěří - vylučuješ z díla spasení všechny lidi, co vlastního uvěření nejsou schopni
  • jsi přesvědčen o pravosti toho, v co věříě a pochopitelně tě pak irituje, když ti někdo bourá tvoje vidění světa
  • tvoje víra se zde projevuje stále dokola opakovanými frázemi
  • zůstáváš pořád jen na povrchu - nezacházíš do hloubky
  • sám jsi obětí jisté demagogie a v jejím duchu pak působíš
  • ve vašem virtuálním světě se spasení dosahuje jenom skrze víru
  • pořád nedokážeš rozlišovat mezi odpuštěním hříchů hříšníkovi Bohem a mezi odpuštění hříchů konkrétnímu hříšníkovi člověkem 
  • dost ubohý "argument", který nezamaskuje tvoji neschopnost hovořit konkrétně o probíraném tématu.    
  • převracíč, ohýbáš slova podle své zvrácenosti - ale nebude ti to nic platné!
  • vy vylučujete tvrzením, že  skrze osobní uvěření se dosahuje spasení v Kristu
  • opět podsouváš slovům jiný význam, než ve skutečnosti mají
  • popisuješ tu svůj jakýsi vymyšlený virtuální svět, svět životních omylů, ve kterém žiješ
  • ve skutečnosti jsi cele ponořen do bludných učení o Bohu, do záměny obsahu slov, kterým přisuzuješ smysl, který nemají a nikdy neměly
  • co vy žijete, není totiž život víry skutečných křesťanů v církvi,  ale život v omylech, život ve svázanosti náboženských klišé, ve svázanosti formálních heretických formulací - ve svázanostech snůšky věroučných omylů
  • jsi podobně komický, jako když svědci jehovovi v televizi 
  • logicky vylučujete ze spásy všechny, kteří takové víry schopni nejsou
  • zoufale zatloukáš, když je to čistá pravda
  • spíše budeš věřit mimozemským únosům
  • což některým z vás evidentně nedochází a tak si v argumentační nouzi pomáhají berličkou
  • nejsi schopen intelektuálně postřehnout podstatu tohoto problému a soudíš zbrkle
  • zbytečně na mě zase pliveš jedovatou slinu
  • uniká ti zjevně vyslání Duchem svatým ke konkrétnímu úkolu hlásat evangelium - pověření Duchem skrze vkládání rukou 
  • ty osobně nemáš žádnou moc od Ducha svatého stoupnout si na roh ulice a hlásat všem lidem evangelium o Kristu
  • to podstatné jsi zase zamlžil
  • ze zoufalství se tu chováš...
  • podle toho ta vaše víra také vypadá! Bez špetky rozumu!
  • tato skutečnost tě usvědčuje, že jsi jen notorický lhář - že kážeš cosi jiného, a cosi jiného ve skutečnosti děláš
  • ty ale ve věcech víry už nedokážeš používat vlastní úsudek - jen kopíruješ už stokrát zveřejněné fráze
  • sektář, jako sektář - chováte se úplně stejně!  
  • To jsou všechno nepravdivé bludy! Jsi pomatený sektou! 
  • chlubíš se svým předkem - ale zapomněl jsi dodat, že ho stejně považuješ jen za heretika - katolíka 
  • protipól sebe - dokonalého "duchovního" - jen aby ti život ten tvůj držák na svatozář ještě nesrazil! 
  • vždyť ty už mimo těch svých zaběhnutých naučených frází o "víře" (co tu kopíruješ pořád dokola) už snad ani nedovedeš vyplodit kloudnou vlastní myšlenku podloženou rozumem!  
  • Moc dobře víš, že toto je tvoje naprosto zmatená konstrukce. která plete všechno dohromady. Jsi docela trapný!    
  • O logice mi tu, prosím, ani nepiš! S tou jsi ty sám velice na štíru.
  • Ve své náboženské pýše si odmítáš připustit, že Ježíš učí, že bez pokání není žádného odpuštění hříchů
  • ty říkáš, že jsi vlastně první, komu Bůh odpustil hříchy i bez tvého pokání a že ty jsi učinil pokání až následně - po odpuštění hříchů. - Samé nesmysly!  
  • Ty sis docela evidentně ve své víře navykl myslet v určitých zaužívaných frázích a už vůbec neuvažovat o smyslu oněch slov!
  • Ty Bohu nevěříš. Překrucuješ jeho slova.
  • Ve skutečnosti Bohu vůbec nevěříš. Jen to tu pořád hlasitě deklaruješ, jak že věříš Bohu, ale skutek utek!  
  • Jsi zcela nepříčetný, neschopen dialogu. Jako ta korouhvička ve větru, tvrdíš, že jednou je věc jasně bílá - a když se to už nehodí, je to prý moje blbost a věc je prý černá: Tak to se jdi vycpat!   
  • tvůj bůžek, co rázem prý mávl kouzelným proutkem a učinil z tebe bez tvého přičinění a námahy lepšího člověka , co dneska už není hříšníkem . 
  • Tvrdíš věci jinak, než je v Písmu. 
  • Tvoje lidské líbivé učení je hodně odlišné od toho, co říká Bůh ve svém slově 
  • Ty máš problém v nelogičnosti svých tvrzení o sobě 
  • Ty nemáš naprosto žádnou moc hříchy jiných odpouštět či zadržet .     Všechno toto se tedy odehrává jenom ve tvé hlavě, ve tvém virtuálním světě. 
  • Bohužel, nejsi schopen rozumě diskutovat. 


  A to je myšlenková změť a svědectví o tobě jen za poslední měsíc!


  A mám na tebe stejnou otázku, jako na Františka - chystáš se na Boží soud, 
asi bys chtěl do nebe. Možná už brzo, nebo za pár.

  Myslíš, že všechno to, o čem svědčíš, všechnu tu nálož, co sis za život posbíral, 
protáhneš až do nebe? 

  Má to smysl si držet to, o čem tu svědčíš? 

  Je to pro tebe nějak užitečné, užitečné pro lidi v nebi? 

  Hodí se do nebe to, co si nosíš a o čem tu denodenně z tvého života a sám za sebe svědčíš?

  Toník




Stránka vygenerována za: 4.82 sekundy