Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473969
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Křest Duchem a ohněm
Vloženo Sobota, 29. květen 2021 @ 11:36:31 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

1Za těch dnů vystoupil Jan Křtitel a kázal v judské poušti: ·  

2„Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“ ·  
3To je ten, o němž je řečeno ústy proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!‘      

Přiblížení se království nebeského znamená,  že přijde nebeský král. To je jen jedna část Janova oznámení, ale důležitější je příkaz k pokání.  Nebeský král přece nemůže kralovat nad lidmi, kteří se drží svých hříchů. Ti lidé musí změnit směr myšlení a jednání, musí své hříchy vyznat a opustit. Nebeské království  bude uznávaná nebeská vláda Boha. Občanem tohoto království bude každý, kdo vyznává Boha jako největšího vládce  a opravdově se k němu obrátí. Jan má za úkol lidi na toto přijetí krále připravit.  Pokáním  a opuštěním jejich hříchů. Zdůrazňuji opuštěním, ne odpuštěním.  Bohužel izraelský národ má k tomu daleko.   

4Jan měl na sobě šat z velbloudí srsti, kožený pás kolem boků a potravou mu byly kobylky a med divokých včel.     

Podivné oblečení i strava. Jan dlouho  žil na poušti daleko od lidí. A nyní je připraven k Božímu úkolu. Čím je způsobeno, že přitahuje k sobě tolik lidi?   ·  

5Tehdy vycházel k němu celý Jeruzalém i Judsko a celé okolí Jordánu, ·  
6vyznávali své hříchy a dávali se od něho v řece Jordánu křtít.   

 Lidé se kolem něho shlukují. Poslouchají jeho slova  a pak se pod jejich vlivem nechají  pokřtít.  Vnitřní hlas našeho svědomí?  Co tímto jednáním   mimo jiné chtějí vyjádřit?   Oni totiž také uvěřili, že přijde nebeský král a chtějí tím vyjádřit, že chtějí být na něho připraveni  a svým veřejným  upřímným pokáním projevit  svoji oddanost nebeskému králi a také poslušnost.    Pak se Jan zaměřuje na skupinu farizejů  a saduceů.   ·  

7Ale když spatřil, že mnoho farizeů a saduceů přichází ke křtu, řekl jim: „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nadcházejícím hněvem? ·  
8Neste tedy ovoce, které ukazuje, že činíte pokání. ·  
9Nemyslete si, že můžete říkat: ‚Náš otec je Abraham!‘ Pravím vám, že Bůh může Abrahamovi stvořit děti z tohoto kamení. ·  
10Sekera už je na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.      

Jan je přirovnává ke zmijím čili jedovatým hadům. Hadi mají schovaný jed a něco podobného mají i tito lidé. Oni spoléhají na svůj původ od Abrahama a věří, že tohle je jejich vstupenka do nebe. Po pokání nejspíš netouží. Ale Bůh může stvořit Abrahamovi děti, děti víry,  třeba i  z kamení. Taková bude i budoucnost.  Bude spasen i pohanský svět. Jan vidí, jací tihle lidé jsou.  Na jedné straně oddáni Zákonu, ale na druhé pokrytci.  Jan vidí, že jejich pokání není pravé, a vidí daleko víc.  Sekera připravena ke kácení stromu, ukazuje pak na budoucí Boží soud.   ·  

11Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já – nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm. ·  
12Lopata je v jeho ruce; a pročistí svůj mlat, svou pšenici shromáždí do sýpky, ale plevy spálí neuhasitelným ohněm.“       

A dál doplňuje a oslovuje už všechny lidi, pravé i falešné. Jaký je rozdíl mezi tím, co dělá on Jan a co bude činit Mesiáš? Jan křtí jen vodou k pokání. Voda nemá žádnou očistnou moc a nepřivede člověka k plnému spasení. Co dělá Jan, je příprava pro přijetí Mesiáše. Mesiáš bude křtít Duchem  a ohněm.    Křest Duchem nastal o Letnicích, křest ohněm je věc budoucnosti. To naznačuje podobenství o lopatě. Tomu lidé mohli rozumět, pokud chtěli. Když se čistila  na mlatu pšenice, tak zrno padalo přímo na zem, bylo těžší než plevy. Plevy se rozlétly  a pak se zametly a spálily v ohni.  Křest ohněm bude mít asi podobný účel. Zatím to nevíme.   

 Jak je to se křtem dnes? Jak  křtí různé církve? Je to také podobné původnímu křtu?  Není to jen vstupenka  do církve či sekty?    

"Křest Duchem a ohněm" | Přihlásit/Vytvořit účet | 192 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Sobota, 29. květen 2021 @ 12:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh probouzí hříšníky  k životu a očišťuje je -křtí- je svým Duchem a oni pak chápou v duši, jak daleko se vzdálili svým životem pravdě a dokonalosti. 
Boží duch je zbavuje tíhy vin a oni pak jdou životem jako nová stvořenī. 
    Je to dílo Boží ne lidské, Bůh člověka povolává a obživuje !!!



Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 29. květen 2021 @ 13:45:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Křest Duchem nastal o Letnicích, křest ohněm je věc budoucnosti?

Pán Ježíš (L 13:49): „Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi; a jak chci, aby se již vznítil ! Křest ohněm se netýká plev; ten se týká nás.  

Neměl bys sem psát své domněnky, a když tak jasně napsat, že jsou to tvé domněnky. A neměl bys psát: "Zatím to nevíme." Měl bys napsat: "Já to zatím nevím." A motat křest vodou se křtem ohněm bys neměl už vůbec.



Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. květen 2021 @ 07:41:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nebeský král přece nemůže kralovat nad lidmi, kteří se drží svých hříchů. 

  Františku, to určitě nemůže.

  Ale ono to tak většinou ani není, že by se lidé drželi svých hříchů. Když "má" někdo závist, nenávist, lhostejnost, depresi, temnotu, bezbožnost, vzpouru, neodpuštění ... tak je to jen jazykový error, špatné, nelogické jazykové vyjádření. Ve skutečnosti je to mnohem častěji tak, že závist, nenávist, lhostejnost, deprese, temnota, bezbožnost, vzpoura má člověka, který je žije. Vlastní je, ovládá, řídí jejich život. 

  A ten člověk je nemůže jen-tak opustit. Na druhou stranu, když deprese, vzpoura nebo závist odejdou na chvíli od člověka, přijde pak místo nich někdo horší [obohu.cz].

  Aby to tak nebylo, aby všechny tyhle nepříjemné "kámošky" člověka pustily a neměly ho, nevlastnily ho, potřebuje člověk pomoc z venku, aby přišel někdo silnější a vysvobodil ho.


Jan křtí jen vodou k pokání. Voda nemá žádnou očistnou moc a nepřivede člověka k plnému spasení. 

  Určitě. Ani k neplnému spasení. Voda není to, co přivádí ke spasení.


Křest Duchem nastal o Letnicích, křest ohněm je věc budoucnosti. 

  Nejen, Od té doby mnohokrát.


Jak je to se křtem dnes? Jak  křtí různé církve? Je to také podobné původnímu křtu? 

  Křtí se dnes stejně, jako tehdy - většinou křest probíhá podobně, jako je to popsané ve skutcích. Někdy se to liší - v písmu jsou zaznamenané jen případy, kdy byli lidé pokřtěni okamžitě ve chvíli, kdy přijali Ježíše, v některých církvích se někdy se poněkud nelogicky čeká na něco - "až budou křty" a podobně. Což je trochu nelogický nesmysl, ale ne nějaký velký problém.


Není to jen vstupenka  do církve či sekty?  

  Křest není vstupenka do církve. 

  Když už by byla nějaká "Vstupenka do církve", tak to je Ježíš. 
  
  Toník



Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 31. květen 2021 @ 08:49:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Křest ohněm je věru jednoduchý...sám jediný Bůh o něm mluví :


15 [www.obohu.cz]Vždyť Hospodin, tvůj Bůh, jenž uprostřed tebe přebývá, je žárlivě milující Bůh! Jinak proti tobě vzplane hněv Hospodina, tvého Boha, a vyhladí tě z povrchu země.



Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 31. květen 2021 @ 08:52:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jásej a zpívej, sionský lide - veliký je Svatý izraelský uprostřed tebe!" Jsem přece Bůh, a ne člověk, jsem Svatý uprostřed tebe. 17 [www.obohu.cz]Hospodin, tvůj Bůh, je vprostřed tebe - hrdina, jenž tě zachrání. Šťastně se bude z tebe veselit, až tě svou láskou obnoví; zajásá nad tebou samou radostí 18 [www.obohu.cz]jako v den slavnosti." "Odstraním z tebe neštěstí, abys už nenesl břímě potupy. 19 [www.obohu.cz]Hle - v ten čas skoncuji se všemi, kdo tě trápili!  15 [www.obohu.cz]Vždyť Hospodin, tvůj Bůh, jenž uprostřed tebe přebývá, je žárlivě milující Bůh! Jinak proti tobě vzplane hněv Hospodina, tvého Boha, a vyhladí tě z povrchu země.   15 [www.obohu.cz]Hospodin, tvůj Bůh, totiž kráčí uprostřed tvého tábora, aby tě vysvobozoval a vydal ti tvé nepřátele. Ať je tedy tvůj tábor svatý! Ať u tebe nevidí žádnou nepatřičnost! 



Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 31. květen 2021 @ 21:45:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když to tu čtu, tak zjišťuji, že většina neví která bije a že pokud jde o "křest Duchem a ohněm" tak zde plácají jeden nesmysl za druhým, dokonce snad že křest ohněm bude až v budoucnu. Kluci nedělejte zde ostudu křesťanství. Jsem ohromen jak jste daleko od základních věcí naší víry. 



Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 03. červen 2021 @ 11:22:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<
Křest Duchem nastal o Letnicích, křest ohněm je věc budoucnosti. To naznačuje podobenství o lopatě. Tomu lidé mohli rozumět, pokud chtěli. Když se čistila  na mlatu pšenice, tak zrno padalo přímo na zem, bylo těžší než plevy. Plevy se rozlétly  a pak se zametly a spálily v ohni.  Křest ohněm bude mít asi podobný účel. Zatím to nevíme.
<<



Ano, Frantisek100. Lidé tomu nejen rozuměli, ale měli by tomu rozumět i dnes. Jde o běžnou zemědělskou činnost.



Nejprve se klasy obilí mlátí, tím dochází k oddělení zrna z klasu. Poté se za vánku (dech oddělení, jinak duch svatý) vyhazuje lopatou k provívání vše do vzduchu, zrno padá dolů, uschlé traviny (plevy) odfoukne ten vítr. Tak dochází k oddělení zrna od plev. Pak se zrno naložilo a odvezlo sýpek, a ty uschlé plevy se spálily v ohni na místě.



Samozřejmě, že toto není ponořením do vody, ale do větru a pak do ohně. Vítr odděluje, oheň spaluje. Voda však občerstvuje a omývá, čistí, ne že ne, rozmáčí nečistoty, které se pak oddělují od těla. Voda má očistnou moc.



Když si zde pročítám tvrzení křesťanů, že ten křest ohněm nastal o letnicích, že se týká křesťanů dnes, že jsou jím křtěni dnes, že je k zapálení křesťanů, nestačím valit bulvy :) Bulím :))



Mimochodem, ten "křest" ve vodě (vodou), je ponořením vody, ze které daný člověk vystupuje obmyt, tedy očištěn, ač se i předtím vydrhl, protože kdyby se nevydrhl, byl by sice mokrý, ale stále špinavý, snad jen o maličko čistější. Takže jde o očistu, která na těle není sic poznatelná, ale je. A když se sestupuje do studené pramenité vody a vychází z ní ven, i přes ten na těle okem nepoznatelný rozdíl, není člověk jako před sestoupením do ní. Je občerstven, obmyt, očištěn. Ovšem … do té doby, než do ní vstoupí znova a zopakuje daný rituál. Křtít někoho vodou, rituálně, znamená jednoduše to, že se člověk nejprve zcela obnaží, zbaví sebe viditelných nečistot, osuší se a pak teprve sestoupí do vod pokání, a když z nich vyjde, je zcela mokrý všude. Je čistý, občerstvený, tzv. znovuzrozen. A ještě jak vystupuje z vody, plně se nadechne vzduchu (vánku).




Tak nějak zde pod tím článkem sleduji křesťanskou tragikomedii. Je úsměvná a k pláči ;)






Re: Křest Duchem a ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Sobota, 12. červen 2021 @ 09:03:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to dost smutné, že diskuze vázne na tom, že je těžké definovat Církev svatou.



Stránka vygenerována za: 1.67 sekundy