Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462577
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!!
Vloženo Úterý, 15. červen 2021 @ 00:09:13 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Lidské zdraví má velkou cenu a  my si to často uvědomujeme, až když o zdraví přicházíme. V evangeliu Marka je popsán tento příběh:   ·  


3Tu k němu přišli s ochrnutým; čtyři ho nesli. ·  
4Protože se pro zástup nemohli k němu dostat, odkryli střechu tam, kde byl Ježíš, prorazili otvor a spustili dolů nosítka, na kterých ochrnutý ležel. ·  
5Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: „Synu, odpouštějí se ti hříchy.“ ·  
6Seděli tam někteří ze zákoníků a v duchu uvažovali: ·  
7„Co to ten člověk říká? Rouhá se! Kdo jiný může odpouštět hříchy než Bůh?“ ·  
8Ježíš hned svým duchem poznal, o čem přemýšlejí, a řekl jim: „Jak to, že tak uvažujete? ·  
9Je snadnější říci ochrnutému: ‚Odpouštějí se ti hříchy,‘ anebo říci: ‚Vstaň, vezmi své lože a choď?‘ 

10Abyste však věděli, že Syn člověka má moc na zemi odpouštět hříchy“ – řekne ochrnutému:

11„Pravím ti, vstaň, vezmi své lože a jdi domů!“ ·  
12On vstal, vzal hned své lože a vyšel před očima všech, takže všichni žasli a chválili Boha: „Něco takového jsme ještě nikdy neviděli.“   

 Pán Ježíš sem přišel mluvit. Možná se už rozkřiklo i to, že má léčitelské schopnosti. Místnost je plná lidí a tak přátele ochrnutého zvolí neobvyklý způsob dostat se k Ježíši. Rozeberou kousek střechy a tudy ho spustí dovnitř. Víru ve vyléčení a v moc Ježíše měl nejen ten postižený, ale i jeho přátele. Kdo koho víc přesvědčil? Ochrnutý své přátele nebo přátele jeho? Pán Ježíš proto oceňuje víru všech pěti. Nosítka s člověkem, který touží po zdraví, leží před ním  a jeho přátele na střeše sledují, co se bude dít stejně jako všichni v místnosti. Ukáže Pán Ježíš své léčitelské schopnosti? Ale Pán Ježíš zatím nic takového nedělá. a ani nespěchá. Zatím. Pronese:  

 „Synu, odpouštějí se ti hříchy.“    

 To všechny zarazí. To je drzost! Všichni židé vědí, že odpouštět může jen Bůh. Ježíš tak asi všechny vyprovokuje k odporu, že ho považuji za kacíře. Pán Ježíš jejich myšlení správně vnímá. Čekali zázrak a místo toho slova o odpuštění. Touží po něčem takovém i ten nemocný a má pro něho odpuštění  hříchů větší cenu než zdraví?   O čem asi přemýšlí člověk, který touží po vyléčení. Také po odpuštění touží? Na Ježíšova slova nereaguje. Touží po odpuštění i ti ostatní v místnosti?  V dané chvíli jsou zmatení a naštvaní. Neuznávají, že Ježíš je Bůh a jeho slova zní jak provokace.  Pán Ježíš položí otázku:   

 "Jak to, že tak uvažujete? Je snadnější říci ochrnutému: ‚Odpouštějí se ti hříchy,‘ anebo říci: ‚Vstaň, vezmi své lože a choď?‘ "   

 Jinými slovy. Přemýšlejte!  Kdo dokáže uzdravit ochrnutého, dokáže i hříchy odpouštět. Kdyby nedokázal vyléčit ochrnutého, pak by nedokázal ani hříchy odpouštět.. A jestliže hříchy může odpouštět jen Bůh, pak je to Bůh, Boží syn.     

 Nevíme , co procházelo hlavami přítomných, ale následující jev je potěšil a i vyděsil. On má  tu druhou moc.  

 "Pravím ti, vstaň, vezmi své lože a jdi domů!“  

 Když lidé zažijí zázrak, potřebují poděkovat. Zde chválí Boha, ale ještě nepochopili, kdo je Pán Ježíš.  K němu chvála nesměřuje, ale aspoň že směřuje k Bohu. Ještě nechápou , kdo je Ježíš  a že není jen zázračný léčitel.   Ostatně to dlouho nechápali ani učedníci. K plného pochopení došli až po obdržení Ducha Svatého o Letnicích.   Ale   vraťme se   k odpuštění hříchů ! Kdo třeba dnes touží po Božím odpuštění?   Profesor Matějíček, se kterým jsme měl možnost několikrát  být  a slyšet ho,  krásně popsal odpuštění na příběhu dítěte, které se  něčím provinilo  a maminka se na něj zlobí. A ono se k mamince stále obrací vrací, tahá ji za ruku, chce se k ní přitulit. Proč to dělá? Touží po jednom. Ještě neumí vyslovit větu: "Maminko odpusť!", ale maminka to vnímá. Pak ho přitulí k sobě, dá pusu a svojí něhou, slovem i políbením mu dá najevo odpuštění. A dítě prožívá neskonalé štěstí, protože vše je jako dřív a v lásce.   Všimněme si, že podmínkou odpuštění je láska. U člověka láska k Bohu. Po odpuštění  tak může toužit a chápat jeho význam jen člověk hluboce milující Boha. Jen takový člověk ocení oběť Pána Ježíše  a Boží lásku a prožívá zážitek z doteku Boha na svoji duši.     Kdo dnes ve světě věří v Boha tak, aby toužil po jeho odpuštění.? Zde je podmínkou i pokání, což je dnes úplně cizí pojem. Kdo v Boha nevěří, nemůže ho ani milovat.    

Jak ta naděje je pro nás jednoduchá. Upřímná víra a láska. 

"Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 443 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2021 @ 08:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak, jak Pán Ježíš uzdravil ochrnutého na těle, tak stejně uzdravil i jeho duši. I to odpuštění hříchů není nic jiného, než uzdravení lidské duše nemocné hříchem.


A stejně, jak k uzdravení těla byla potřebná touha být uzdraven (a také víra jak nemocného, tak i víra jeho přátel), nejinak je tomu při uzdravení ze hříchů; třeba hříšníku chtít být uzdraven na duši, třeba touhy lidského srdce chtít být uzdraven ze hříchů.

Proto je dobré a účinné se za hříšníky modlit. Zvláště za lidsky blízké, příbuzné a přátele.

Tento ochrnutý ani netušil, že Pán jej může uzdravit i na duši - toužil (spolu s blízkými přáteli) alespoň po uzdravení těla - ale Pán Ježíš jej uzdravil kompletně úplně celého.


Však touha po uzdravení zde byla přítomna - a víra v Ježíšovu pomoc zde byla přítomna také. Obrovská víra!

Vůbec není ani zanedbatelná víra jeho přátel - když o něco takového ve shodě prosí lidské společenství, je to vždycky mocná zbraň proti zlému. Bůh takové společenství vyslyší ochotněji, než jednotlivce.
(Vzpomeňme na uvěznění Petrovo a na to, jak se celá tehdejší církevní obec spolu modlila za Petrovu záchranu - a jak byl Petr nakonec andělem zachráněn).


Profesor Matějíček byl blízkým přítelem Ladislava Kubíčka; pod jeho jménem vydal kdysi Kubíček knihu o metodách přirozeného plánování rodičovství - komunisté by totiž nedovolili publikovat lékaři, který byl zároveň katolickým knězem. Tak toto dílo, aby se mohlo dostat mezi lidi,  profesor Matějíček zaštítil svojí autoritou.





Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 16. červen 2021 @ 14:37:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<< To všechny zarazí. To je drzost! Všichni židé vědí, že odpouštět může jen Bůh. >>
To se jako povídá mezi křesťany a píší tohle křesťanští evangelisté?
Hm, to je jako napsat o křesťanech, že všichni křesťané vědí, že odpouštět (hříchy) může jenom B-h.
Tož větší pitomost o Židech už snad ani napsat nelze.
Ono to spíše bude tak, že ten JK slyšel svým duchem vlastní řeč svého schizofrenního mozku. A ti zákoníci pak na něj prostě jen zírali, jestli mu nehrabe :)



Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. červen 2021 @ 08:12:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!!

  Proč buď a nebo, Františku?

  Odpuštění hříchů a uzdravení jsou často spojité nádoby, tak jako hřích a nemoc jsou často spojité nádoby.

  Když Ježíš začal sloužit, četl o tom, k čemu byl poslán [obohu.cz]:

Pánův Duch je na mně, protože mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu,  vyhlásit vítaný Pánův rok.

  V tom je oboje - jak propuštění zajatců, tak uzdravení, navíc dobrá zpráva pro chudé. Není to buď a nebo.

  Stejně tak to zažilo mnoho lidí na startu života s Bohem - jak odpuštění a lásku, tak uzdravení. I já. Nebylo to buď a nebo.

  Toník





Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 01. červenec 2021 @ 08:42:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je smutné , že jeden příběh z Bible způsobí tolik emocí. Vždyť Marek u toho, co popisuje nebyl. Asi to slyšel od Petra či od jiných. A přitom v tom příběhu jde hlavně o víru a pak její.  důsledky. Je to i oslava víry v Kristovu moc. Ukazuje to i  na víru  ochrnutého a jeho přátel. To, že měl přátele možná ukazuje na to, že nebyl úplně zatrpklý, ale i společenský. Měl své přátele  a oni uvěřili jako on. On myslel na své uzdravení  a jeho přátele na jeho uzdravení. To je přece moc krásné  a inspirující. A Pán Ježíš? Uzdraví napřed duši, psychickou a duchovní část člověka. Když je člověk duchovně v pořádku, pak se i lépe vše hojí  a zdravotní stav zlepšuje. A pak následuje uzdravení tělesné. Pro ochrnutého a jeho přátele to byl důkaz  v Ježíšovu moc a Božství. Možná podobně to působilo na některé přítomné. Na farizeje  a kněze to působilo jak červený hadr na býka, protože  Pána Ježíše  neuznávali  a neviděli v něm Božího Syna. Teď dostali důkaz. Přemýšlejme, proč je tento příběh v Božím Slově? Proto, abychom se přeli, uráželi…??? Neměli bychom spíše dávat pozor na ty, co převádějí  dnes léčení jako divadlo?  



Stránka vygenerována za: 3.07 sekundy