poslal luteran Ezechiel 34 byl citován v jedné z diskuzí ve vztahu k Mesiáši a Jeho charakteru a roli.
Tato kapitola má čtyři části:
(1) Ve verších 1-10 je Hospodinova stížnost na nevěrné pastýře Izraele:
"Běda pastýřům Izraele, kteří pasou sami sebe. Což pastýři nemají pást ovce?" atd.
(2) Ve verších 11-22 pronáší Hospodin, že On sám zasáhne a stane se pastýřem svých ovcí a bude o ně pečovat:
"Hle, já sám vyhledám své ovce a budu o ně pečovat. ... Já vykonám soud mezi ovcí a ovcí." atd.
(3) Ve verších 23-24 mluví Hospodin o ustanovení svého služebníka "Davida", který bude pastýřem Božích ovcí.
"Ustanovím nad nimi jednoho pastýře, který je bude pást, Davida, svého služebníka. Ten je bude pást a ten bude jejich pastýřem."
(4) V závěrečných verších 25-31 popisuje Hospodin, jaký přínos a prospěch a požehnání pro ovce to bude mít.
"Uzavřu s nimi smlouvu pokoje a odstraním ze země dravou zvěř..." atd.
V diskuzi o božství Mesiáše byla vypíchnuta 3. část o ustanovení pastýře davidovského typu, člověka, služebníka Hospodina, pastýře Jeho lidu/ovcí. Kdyby toto bylo dostačujícím řešením problému popsaného v části (1), o nevěrných pastýřích Izraele, pak by tam vůbec nemusela být část (2). Prostě přijde další "pouhý" člověk, který tentokrát sjedná nápravu.
ALE. Je tam část (2), která je tím jádrem Hospodinovy odpovědi na stav popsaný v části (1). "Já sám". Opakovaně zdůrazněno. A uzavřeno ustanovením služebníka "Davida" (miláčka) v části (3) a zřetelným obratem v životě ovcí v části (4). Všechny tyto části jsou pravdivé a není možné si vzít jen některé.
Toto je tak jedno z míst v knihách Staré smlouvy, které ukazuje, že Hospodin sám bude v Mesiáši, aby pásl a staral se o své ovce. Nepoužije si jen lidského Mesiáše jako nástroj. "On sám" přijde konat své pastýřské dílo.
Hallelujah!