Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a dnes je Státní svátek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 16043, komentáře < 7 dní: 396, komentářů celkem: 386478, adminů: 60, uživatelů: 5020  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 287 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano
radhadutta

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 27. záøí 2021
·Aktualizace podzimních novinek ze života BJB
·Anketa k parlamentním volbám v øíjnu 2021
·Podzimní novinky ze života BJB
·Myanmarské armádní složky zastøelily baptistického pastora
·Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?
·Za nového generálního tajemníka EBF byl navržen Alan Donaldson
·Evangelikální baptisté Lovosice
·Evangelikální baptisté Jablonec
·Letní novinky ze života BJB - aktualizováno

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106287527
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Už hoříš?
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

V Bibli mají křesťané napsané, že jejich Bůh nesnáší vlažné, zato miluje horké. Tou horkostí se myslí zapálené. Zapálené pro víru Bůh preferuje. A vlažné jako málo zapálené pro víru vyplivuje...

 Zjevení 3,15.16 „Vím o tvých skutcích; nejsi studený ani horký. Kéž bys byl studený anebo horký! Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech.“


Většina z účastníků granosalis se snaží dokázat, že na té pomyslné stupnici zápalu od 1 .... do 10 jsou právě oni desítka nebo přinejhorším devítka. Vlastně všechna zdejší vzájemná komunikace je přetahovací pře, kde tomu druhému věřícímu říkají, že je jen trojka nebo dvojka, nebo jednička nebo dokonce nula. 

Věřící č 1 říká věřícímu č 2: Ty jsi vlažná pobožná nicka, já jsem horký dostatečně!
Věřící č 2. kontruje:  To ty jsi vlažná pobožná nicka, zato já jsem horký mnohem více!

Ale všichni zdejší křesťané by zbledli před uživatelkou krestanske-diskuse.net. Tam působila uživatelka s přezdívkou MARE. Ta by vás dala do latě všechny a přesvědčila vás, že jste nuly. Ta hořela nejvíce. Jo jo, Mare, kde je jí konec... :-)

Vložil: Tomas v Úterý, 26. říjen 2021 @ 23:17:08 CEST (105 čtenářů)
Více... | 12 komentáře | Skóre: 0



Život víry: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“
Žhavá témata

poslal Frantisek100

    2Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku.  


 Pán Ježíš přitahuje mnoho posluchačů. Ale přitahuje i ty, kteří nemají dobré úmysly. Farizeje. Působí podobně jako dnešní novináři. Prostě osobnost nějak nachytat a položit takové otázky, aby odpověď na ně vedla k rozdělení posluchačů. A rozvod je k tomu vděčné téma. Pán Ježíš však pochopil jejich záměr. Odpoví jinak, než předpokládali.   ·   

3Odpověděl jim: „Co vám ustanovil Mojžíš?“   

 Aha. Otázka byla zbytečná. Všichni dobře vědí, co dávno bylo ustanoveno.   ·  

4Řekli: „Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit.“   

 Takže Mojžíš dovolil to, co Bůh nedovolil. Ale stejně dost nespravedlivě. Vyšel vstříc mužům, ale co má dělat manželka, jejíž muž má milenky?   

5 Ježíš jim řekl: „Pro tvrdost vašeho srdce vám napsal toto ustanovení. 

   Mojžíš,  a  ne Hospodin.  Mojžíš, aby měl pokoj s muži.
   ·  
6Od počátku stvoření ‚Bůh učinil člověka jako muže a ženu; ·  
7proto opustí muž svého otce i matku a připojí se k své manželce, ·   
8a budou ti dva jedno tělo‘; takže již nejsou dva, ale jeden. ·   
 9A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“     

Pán Ježíš znova zopakoval, co ustanovil Hospodin. Žádný rozvod nepovolil. Není to Boží ustanovení rušit manželství, když oba žijí. Lidé si vše upravili podle sebe. Tentokrát tak, aby to vyhovovalo mužům.   ·  

10V domě se ho učedníci znovu na tu věc ptali. ·  
11I řekl jim: „Kdo propustí svou manželku a vezme si jinou, dopouští se vůči ní cizoložství; ·  
12a jestliže manželka propustí svého muže a vezme si jiného, dopouští se cizoložství.“  

 I učedníky tento problém, dost zajímal. Pán Ježíš jim jasně podal definici cizoložství.   Co dodat?  Žila lidská společnost podle toho? Židovská společnost dokonce díky Mojžíšovi si vytvořila výjimku. A kolik žen měli vůdcové národa? Proč kamenovali za cizoložství jen ženu? Jak to, že existovaly v této společnosti prostitutky? Příkladem toho je Juda:   ·  

15Když ji Juda uviděl, považoval ji za nevěstku, protože si zastřela tvář. ·  
16Obrátil se k ní, sedící při cestě, a řekl: „Dovol prosím, abych k tobě vešel.“ Nevěděl totiž, že je to jeho snacha. Otázala se: „Co mi dáš za to, že ke mně vejdeš?“ ·  
17Odvětil: „Pošlu ti kůzle ze stáda.“ Řekla: „Ale dáš mi zástavu, než je pošleš.“ ·  
18Otázal se: „Co ti mám dát jako zástavu?“ Odvětila: „Své pečetidlo se šňůrkou a hůl, kterou máš v ruce.“ Dal jí to a vešel k ní. A ona s ním otěhotněla.  

 Juda věděl, kdo jsou prostitutky a že poskytují placený sex. Tedy už asi běžně existovaly.   Jaká byla tedy tehdejší společnost?    A tihle novináři farizejové ze společnosti plné podvodů  a lhaní chtějí nachytat Pána Ježíše??         
Vložil: Tomas v Úterý, 26. říjen 2021 @ 14:30:57 CEST (117 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Jak je těžké se změnit.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

·  17Když se vydával na cestu, přiběhl k němu nějaký člověk a poklekl před ním a ptal se ho: „Mistře dobrý, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?“ 


   Proč ten člověk za ním přiběhl? Možná byl předtím u toho, když Pán Ježíš říkal tohle:   ·  

14Když to Ježíš uviděl, rozhněval se a řekl jim: „Nechte děti přicházet ke mně, nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. ·  
15Amen, pravím vám, kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde.“   

 Ano, tenhle bohatý člověk se zabýval myšlenkou: "Jak je to se mnou? Jak se dostanu do Božího království, jak budu spasen pro život věčný? Budu i já mít věčný život?.." Možná už leccos o Pánu Ježíši slyšel a chtěl se mu zalíbit. Proto oslovení mistře  dobrý. Ale Pán Ježíš vidí do jeho myšlení a ví, o co mu hlavně jde.   ·  

18Ježíš mu řekl: „Proč mi říkáš dobrý? Nikdo není dobrý, jedině Bůh. ·  
19Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!“   

 Pán Ježíš schválně uvádí ta přikázání, která se týkají lidských vztahů.   ·  

20On mu na to řekl: „Mistře, to všecko jsem dodržoval od svého mládí.“   J

Jak je si ten muž sebejistý tím, že asi nikdy nic neporušil. Možná si je jistý i tím, že do Božího království už má vstupenku a nárok.  Jak odpoví Pán Ježíš?  Pochválí ho? Řekne mu totéž, co  říkal dětem?   ·  

21Ježíš na něj s láskou pohleděl a řekl: „Jedno ti schází. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“   

 Pán Ježíš možná ví, že ten muž třeba nikdy nikomu úmyslně neublížil, ale na prvním místě v jeho životě je jeho majetek. V jeho žebříčku hodnot nemá Pán Bůh první místo. Tak je to běžné v životě, že na prvním místě je leccos, ale ne Pán Bůh. Dnes většinový styl života. Ale copak je možné tohle změnit? Třeba by nemusel prodat všechno, ale nějak jinak s tím majetkem naložit. Ten muž si však nedovede tuhle zněnu představit a ani nemá sílu a vůli to změnit. Kdyby aspoň přiznal: "Pane, já nemám na to sílu a ani odvahu to změnit. Já jsem na tom závislý, pro mne to je smysl života." Možná by ten příběh skončil jinak. Možná by mu Pán Ježíš poradil. Následoval by Pána Ježíše tím, že by byl jiným člověkem, jako kdysi se změnil Zacheus.
 Jak se ten muž rozhodne?   ·  

22On po těch slovech svěsil hlavu a smuten odešel, neboť měl mnoho majetku.  

 Jak je těžké se změnit, zvláště, když není pokora.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 21. říjen 2021 @ 12:53:35 CEST (672 čtenářů)
Více... | 144 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Bůh je zde pro všechny.
Kázání

poslal Nepřihlášený

Dle mého vyspělého teologického uvažování jsem skutečně dospěl k tomuto názoru! Bůh je naším životním vzorem a oporou, něčím, co nás pohání vpřed. Pro mě neexistuje lepší věc, než když si po náročném (třeba i neúspěšném dni) mohu večer číst bibli. Ta energie, která je schopna vyzařovat z jedné knihy, to je něco úžasného! Dokážu to vnímat, cítím vibrace v těle, jak mnou boží síly prostupují. No a podle mě Bůh miluje všechny lidi, a to i ty, kteří hřeší. Bůh nám má totiž býti cestou a oporou, jak můžeme naše hříchy napraviti. Ono totiž i člověk, který fetoval, se může závislosti a hříchu zbavit. Víra a boží síla mu v tom může býti velmi nápomocná, a jako vyléčený pak může své zkušenosti předávat dalším závislým, kteří se léčí. Homosexuál, který holdoval smilstvu s muži a hříšnému životu, se také může pomocí víry a vůle z homosexuality vyléčit, pokud k tomu má dostatečnou vytrvalost a umí následovat cestu boží. Pak může žít neposkvrněným životem s ženou a splodit děti, býti přínosným. Dokonce i člověk, který ubližoval lidem, může své hříchy napraviti a následně lidem pomáhat, věnovat se charitám a tak dále. Proto bychom neměli lidem pouze kriticky vyčítat jejich hříchy a vtloukat jim, jak jsou v očích božích neoblíbení. Měli bychom je i pomocí Boha a víry motivovat k tomu, aby své hříchy odčinili a byli opět v oku božím zaslíbeni. 

Vložil: Tomas v Sobota, 16. říjen 2021 @ 19:52:18 CEST (98 čtenářů)
Více... | 1 komentář | Skóre: 0



Život víry: Otec usmířený Synem a Syn s veškerou mocí Otce. To je nyní bytostná forma Boha.
Zkušenosti

poslal Myslivec





Vložil: Tomas v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 21:25:14 CEST (333 čtenářů)
Více... | 4669 bytů | 33 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Tajemství stvoření a jak ho chápat?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Vzpomínám na určitou rozepři mezi mnou a starším kazatelem. Probírali jsme ve společenství stvoření světa. Pan kazatel se rozčiloval nad tím, co se prý ve škole učí děti. Oponoval jsem: 

 "A co byste chtěl, aby se učili? Přece není možné v dnešní době vědeckého poznáni dětem tlouct do hlavy takové příběhy jako zaručenou pravdu."  

To jsem si dal. Všichni proti mně, že jsem špatný křesťan, když zpochybňuji Bibli. Pokud nevěřím Bibli, pak nejsem křesťan. Ale copak já Bibli nevěřím? Zpráva o stvoření byla napsána před několika tisíci léty v době, kdy nebylo vědecké poznání  a lidé nic nevěděli o kulatosti Země a nekonečném vesmíru. Věřili, že země je placka a že slunce se nějak pohybuje na obloze. Nevěděli nic o blesku, neznali elektrickou energii atd. Bylo by možné nějak lidem vysvětlit stvoření Země a života?  Takže podání o stvoření bylo provedeno tímto pohádkovým způsobem. Ale tahle " pohádka" je jiná než lidsky vymyšlené pohádky. Je v ní tolik logiky, jejímž zdrojem nemohl být člověk. Stvoření nevzniká kouzelným proutkem, ale je to proces v určitých časových intervalech, které mají svoji logiku. 

2Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. Ale nad vodami vznášel se duch Boží. ·  3I řekl Bůh: „Buď světlo!“ A bylo světlo. ·  Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy. ·  
5Světlo nazval Bůh dnem a tmu nazval nocí. Byl večer a bylo jitro, den první.  

 Dovedu si představit mrtvé vesmírné těleso, které má v úmyslu Bůh přetvořit. To je možná ten duch Boží. A vedle něho vzniká i Slunce, což je zdroj energie pro život, který bude stvořen. A kam na hmotu dopadnou světelné sluneční paprsky, je světlo a tím je toto těleso odděleno od tmy vesmíru. To je moje představa dnes. Dalo se toto či něco podobného vysvětlit lidem před několika tisíci léty? 
   Druhý den   ·  

6I řekl Bůh: „Buď klenba uprostřed vod a odděluj vody od vod!“ ·  
7Učinil klenbu a oddělil vody pod klenbou od vod nad klenbou. A stalo se tak. ·  
8Klenbu nazval Bůh nebem. Byl večer a bylo jitro, den druhý.   

 Co může být klenbou? Asi atmosféra a v ní voda jako pára, tedy hustá oblaka. Voda předpoklad života. Bez vody nemůže existovat život.   ·  

9I řekl Bůh: „Nahromaďte se vody pod nebem na jedno místo a ukaž se souš!“ A stalo se tak. ·  10Souš nazval Bůh zemí a nahromaděné vody nazval moři. Viděl, že to je dobré. ·  
11Bůh také řekl: „Zazelenej se země zelení: bylinami, které se rozmnožují semeny, a ovocným stromovím rozmanitého druhu, které na zemi ponese plody se semeny!“ A stalo se tak. ·  
12Země vydala zeleň: rozmanité druhy bylin, které se rozmnožují semeny, a rozmanité druhy stromoví, které nese plody se semeny. Bůh viděl, že to je dobré.  

 A zase to vidím tak, že páry kondenzují a vznikají oceány  a souše. Ale překvapuje mne, že první stopy života vznikají na souši, a ne ve vodě. Rostliny mají vliv na složení atmosféry, aby byl v ní kyslík a rostlinná hmota pak potravou živočichů. Potravinový řetězec začíná tedy zde. Jak to Bůh stvořil nevíme. Zázrak  fotosyntézy dosud nikdo nepřipravil v laboratoři. To umí jen listy rostlin a mnoho dalšího umí.     ·  

14I řekl Bůh: „Buďte světla na nebeské klenbě, aby oddělovala den od noci! Budou na znamení časů, dnů a let. ·  
15Ta světla ať jsou na nebeské klenbě, aby svítila nad zemí.“ A stalo se tak. ·  
16Učinil tedy Bůh dvě veliká světla: větší světlo, aby vládlo ve dne, a menší světlo, aby vládlo v noci; učinil i hvězdy. ·  
17Bůh je umístil na nebeskou klenbu, aby svítila nad zemí, ·  
18aby vládla ve dne a v noci a oddělovala světlo od tmy. Viděl, že to je dobré. ·  
19Byl večer a bylo jitro, den čtvrtý.   To, neznamená, že Bůh teprve nyní stvořil Slunce a hvězdy, ale změnila se obloha, přes kterou už bylo lze Slunce a v noci hvězdy a Měsíc  spatřit. Důležité pro život živočichů i rostlin.   ·  
20I řekl Bůh: „Hemžete se vody živočišnou havětí a létavci létejte nad zemí pod nebeskou klenbou!“ ·  21I stvořil Bůh veliké netvory a rozmanité druhy všelijakých hbitých živočichů, jimiž se zahemžily vody, stvořil i rozmanité druhy všelijakých okřídlených létavců. Viděl, že to je dobré. ·  
22A Bůh jim požehnal: „Ploďte a množte se a naplňte vody v mořích. Létavci nechť se rozmnoží na zemi.“ ·  
23Byl večer a bylo jitro, den pátý.   

 Zase je logické, že první živočichové  vznikají ve vodě ve vodě a z vody do vzduchu.  
  • 24I řekl Bůh: „Vydej země rozmanité druhy živočichů, dobytek, plazy a rozmanité druhy zemské zvěře!“ A stalo se tak.
  • 25Bůh učinil rozmanité druhy zemské zvěře i rozmanité druhy dobytka a rozmanité druhy všelijakých zeměplazů. Viděl, že to je dobré.
  • 26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“
  • 27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil.
  • 28A Bůh jim požehnal a řekl jim: „Ploďte a množte se a naplňte zemi. Podmaňte ji a panujte nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nade vším živým, co se na zemi hýbe.“
  • 29Bůh také řekl: „Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm.
  • 30Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu.“ A stalo se tak.
  • 31Bůh viděl, že všechno, co učinil, je velmi dobré. Byl večer a bylo jitro, den šestý
Poslední Boží pracovní den  vzniká plně suchozemský život a je velmi rozmanitý . A právě tehdy mezi těmito suchozemskými živočichy vzniká člověk. A nikoliv náhodou. Má to být bytost, která má na Zemí a vším živým panovat a která má být obrazem Boha, nikoliv však  Bohem.  
Bytost, která žije také v páru, je tedy pohlavní stejně jako ostatní živočichové, nebude se živit masem, ale rostlinou potravou.. Tím první obraz končí. Je tohle jen pohádka? Jak to, že v ní je zakódována určitá logická posloupnost, na kterou by tehdy člověk těžko sám přišel. 
A jak to, že vše vzniká prací Boha v určitých časových intervalech . Výraz den zde nemusí znamenat čas 24 hodin, jak známe. V dané době vzniku této zprávy nebylo možné čas vyjádřit jinak. Pokud budeme bazírovat na tom, že každý výraz tak , jak je napsaný,  je pravda, tak vyvoláme u lidí posměch a u dětí zmatek. 
Pravda to v určitém smyslu je, ale dnes se musí sdělit jinak a vysvětlit. Jak vznikl pak potravinový řetězec, šelmy,  dravci atd, popsáno už není. J

Já si té biblické zprávy hluboce vážím a uvědomuji se, že je v ní zakódováno tajemství stvoření, které tehdy asi neobjevil člověk., ale by to cizí zásah. Můžeme spekulovat o mimozemšťanech, ale proč nepřiznat, že to byl sám Stvořitel? Připadá mi logičtější než evoluce, protože představa náhody mne nedává smysl. Za vším tím stvořením stojí moudrá, mocná  bytost, kterou někteří lidé jsou schopni na rozdíl od zvířat  vnímat.      
Vložil: Tomas v Pátek, 08. říjen 2021 @ 10:59:18 CEST (448 čtenářů)
Více... | 35 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Znáš snad nějaký motiv pro opuštění vlastní zlé cesty?
Zamyšlení

poslal cizinec

Před pár lety jsem se v článku "životní motivace" ptal na motivy lidí k některým věcem k životu a popisoval motivaci, kterou máme k životu my. V článku Pokání nebo lítost jsem popisoval změnu, kterou přinesl do našeho života Bůh a v čem ta změna spočívala.
Před pár týdny jsme se v diskuzi opět bavili o změně života a o tom, že lítost nad vlasními hříchy či výčitky nevedou ke změně života (což potvrzují i vědci).

A Ty znáš snad nějaký motiv pro opuštění vlastní zlé cesty, opuštění svých zlých skutků, který by v sobě nezahrnoval lítost nad tím, kam jsi se to "dopracoval"?

Jestliže se proviníš proti vztahu, nedoprovází nápravu tohoto provinění lítost nad vlastním selháním? Pokud ne, proč se vlastně napravuješ?

Tedy: Znám. A nejeden takový motiv.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 12:22:51 CEST (280 čtenářů)
Více... | 8372 bytů | 20 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stupid is as stupid does.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený


°
°
°
Jdi se léčit!!!
°
°
°
..obávám se, že uvedeným veršům vyhovuje tak Kristus, Enoch a Panna Maria .. možná ještě pisatel veršů .. 
°
°
°
 Jinak hříšné návyky máme všichni i svatí měli a mají, jde jen o ten "balvan" kterým je hřích.
°°°

Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 12:22:23 CEST (59 čtenářů)
Více... | 1769 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Život víry: Nechtějí slyšet???
Zamyšlení

poslal Frantisek100

1. Jan 5:20 ...A víme, že Boží Syn přišel a dal nám schopnost znát pravého Boha, a tak jsme v něm, totiž v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

  Jan byl člověk nesmírně citový a k Pánu Ježíši měl ze všech učedníků nejbližší vztah. Proto se také neschovával, ale šel až ke kříži, aby i v poslední chvíli byl  s milovaným Ježíšem. A Pán Ježíš to vnímal a svěřil mu svoji matku do jeho péče. A díky tomu žil Jan ze všech apoštolů nejdéle a nezemřel bolestivou mučící smrtí. Zažil dva roky utrpení ve vyhnanství, ale i tam byl s ním Bůh tím, že mu zjevil důležité věci konce lidstva. Jan svůj první list píše v době, kdy je již ve vysokém věku a uvědomuje si, že je asi jediný, kdo ještě  z apoštolů zůstal naživu.  A on tento list stejně jako ostatní listy píše všem věřícím. O Janovi se často píše jako o apoštolu lásky.  A láska hraje důležitou roli i v těchto verších. Jan hluboce poznal Ježíšovu lásku. Zvláště, když ho viděl na vlastní oči umírat. A pochopil, že toto jednání nebylo projevem nějaké slabosti, vždyť on Ježíš mohl kdykoliv vše stopnout, ale projeven  lásky, kterou chce Bůh ukázat člověku, že ho miluje. Bůh potřeboval lidem zjevit svoji lásku. A právě v Pánu Ježíši bylo možné poznat Boha jinak. Jistě, že někteří poznávají Boha i rozumově, když jsou překvapeni moudrostí stvoření, ale rozum není všechno. Rozum bez citu  a lásky je nebezpečný. Bůh chtěl, aby Ho lidé poznali nejen jako Stvořitele, ale jako milující bytost.  Jan se zamiloval do Krista a tím do Boha Otce. A když člověk je zamilován, tak s tou láskou žije, tedy je v ní, v lásce, v Ježíši Kristu. A Boha poznává jinak, než Ho lidé poznávali dříve. A cítí i velkou vděčnost, protože bez vděčnosti není láska.. Pak věří, že Bůh nenechá člověka , který miluje Boha, zaniknout a smrt není definitivní konec osobní  existence. 


  Jan 3:16 ...Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo v něj věří, nezahynul, ale měl věčný
Vložil: Tomas v Neděle, 03. říjen 2021 @ 16:31:52 CEST (308 čtenářů)
Více... | 22 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stupid is as stupid does.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

°
°
°
Jdi se léčit!!! 
°°°

Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 10:15:49 CEST (155 čtenářů)
Více... | 1373 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stupid is as stupid does.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený



Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.


Vložil: Tomas v Úterý, 21. září 2021 @ 09:43:55 CEST (154 čtenářů)
Více... | 1306 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Zjevení Janovo 3, 15-16
Humor

poslal Nepřihlášený



>>Při tomto křtu se rodí nový člověk - křesťan - všechno to staré v něm po Adamovi je zlikvidováno - pohřbeno. Ve křtu zemřel a byl pohřben nedědic ( vyhnanec z ráje) - z vody křtu vstává spolu s Kristem (pro zásluhy Krista) člověk nový - dítě Boží, dědic nebeského království.





>> Ten nepřítel ve mě je moje hříšná přirozenost. Má náklonnost ke hříchu, coby dědictví po Adamovi. >>

Vložil: Tomas v Úterý, 07. září 2021 @ 09:22:00 CEST (2163 čtenářů)
Více... | 1148 bytů | 383 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Kdo je můj bližní?
Zamyšlení

poslal Magdalena07

Všichni známe Podobenství o milosrdném Samaritánovi, ale pro jistotu si ho znovu uvedeme:


Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho: „Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?” Ježíš mu odpověděl: „Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?” On mu řekl: „Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí” a „miluj svého bližního jako sám sebe.” Ježíš mu řekl: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ.”
Zákoník se však chtěl ospravedlnit, a proto Ježíšovi řekl: „A kdo je můj bližní?”
Ježíš mu odpověděl: „Jeden člověk šel z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičů; ti jej obrali, zbili a nechali tam ležet polomrtvého. Náhodou šel tou cestou jeden kněz, ale když ho uviděl, vyhnul se mu. A stejně se mu vyhnul i levita, když přišel k tomu místu a uviděl ho. Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: ‘Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet.’
Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?” Zákoník odpověděl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.” Ježíš mu řekl: „Jdi a jednej také tak.”

  Otázka tedy zní:" Kdo je můj bližní?"
Často slyším odpověď "všichni jsou naši bližní"
Co myslíte vy, přátelé? Z odpovědi našeho Pána zaznívá něco úplně jiného....
Zdraví 
Magdalena
Evangelium podle Lukáše 10, 25-37 (CEP)
Vložil: Tomas v Úterý, 31. srpen 2021 @ 11:18:36 CEST (861 čtenářů)
Více... | 86 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Nikdy se asi na křtu nedohodneme.
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Tady se stále dohadujeme o křtu a nakonec stejně nedocházíme k pravdě. Pán Ježíš přece prohlásil o dětech: · 

Matouš 19, 14Ježíš však řekl: „Nechte děti a nebraňte jim jít ke mně; neboť takovým patří království nebeské.“ ·  
Marek 10, 14Když to Ježíš uviděl, rozhněval se a řekl jim: „Nechte děti přicházet ke mně, nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. ·  
Lukáš 18, 16Ježíš si je zavolal k sobě a řekl: „Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží.   

 K čemu u dětí křest? 

Pokud se nedožijí dospělosti, stejně budou v nebi.  

U dospělých je to jinak. Tím rozhodujícím je křest dospělých.  A nejde jen o křest vodou, ale i o působení Ducha.   ·  

1Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady. ·  
2Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: „Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním.“ ·  
3Ježíš mu odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží.“ ·  
4Nikodém mu řekl: „Jak se může člověk narodit, když je už starý? Nemůže přece vstoupit do těla své matky a podruhé se narodit.“ ·  
5Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího. ·  
6Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.  

 Proč přišel Nikodém k Pánu Ježíši? Ještě nepoložil Pánu Ježíši otázku a Pán Ježíš ji znal. Nikodéma zajímal věčný život, který je u dětí automatický. A tady je odpověď.  Narodit se z vody? Židé znali přece křest. Nedělal se v řece, ale v mikve, kde musela voda přitékat  a i odtékat. Sloužila k rituální očistě a on jako farizej to dobře věděl. A Jan Křtitel začal  s něčím podobným:   ·  

5Tehdy vycházel k němu celý Jeruzalém i Judsko a celé okolí Jordánu, ·  
6vyznávali své hříchy a dávali se od něho v řece Jordánu křtít.   

 Co předcházelo křtu?  Přece pokání. Bez něho nikdo nepochopí oběť Pána Ježíše  a vlastně Pána Ježíše nepotřebuje. A to ponoření je v tekoucí vodě, aby se obrazně odplavilo to hříšné. A proto se člověk ponoří celý, úplně celý. Ne do bazénu, ale tekoucí vody, která hřích obrazně odplaví.   To je ta voda potřebná k narození.  Ale to nestačí.   Po smrti Pána Ježíše byl seslán Duch Boží. 

K čemu?   ·  

26Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.   

 Je třeba pochopit Pána Ježíše a jeho dílo i smrt. A tohle je působením Ducha Božího.   To je další část znovuzrození.    A tom by měl být křest.   Na pořadí nezáleží. Vzpomeňme na Kornélia.  Tady napřed působil Duch Boží. Tak se to může klidně stát i lidem v životě.   Někdy mám pocit, že se ve křtu hledá nějaká magie, ale přece Boží Slovo  nám to chce ukázat jasněji.   Bez pokání, vody mi připadá křest k ničemu a stejně tak bez pochopení Pána Ježíše a jeho oběti
Vložil: Tomas v Středa, 25. srpen 2021 @ 23:06:31 CEST (445 čtenářů)
Více... | 20 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

·  34Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. ·  

35Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej. ·  
36Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život? 

   Pán Ježíš ví, že Ho následovat správně mohou jen lidé, kteří umí zapřít sami sebe a vzít svůj kříž. Co to znamená zapřít sám sebe? Umíme to?  Každý se snažíme nějak se seberealizovat a myslíme hlavně na sebe. Je to pro nás příjemný pocit, že něco dobrého po nás zůstane. Je to i přirozené.  A také toužíme po pochvale, uznání, chceme, aby si nás lidé vážili či nás prostě měli rádi.  Vlastně seberealizace a potřeba uznání patří mezi jedny ze základních lidských psychických potřeb. Někdy to však přeháníme, že se stáváme pyšní a rádi se chlubíme tím, co jsme dokázali. Věřící mají sklon chlubit se tím, jak dodržují zákony a příkazy a že patří k té či jiné církvi či ostatku církve, která má už zaručené spasení. A někdy to vlastně děláme pro onu  záchranu či nesmrtelnost.    

Ale Pán Ježíš chce, abychom zapřeli sami sebe. Aby tyhle naše přirozené potřeby nebyly na prvním místě. Abychom uměli zkrotit svoji pýchu, své touhy po uznání  a pochvale, po slávě a jiných požitcích. Dokážeme toto naše já zapřít? Netoužit po ničem jiném než po tom, aby byl naopak oslaven, chválen  a ctěn On? Náš Pán?  

 A co znamená ten kříž, který si máme vzít sebou? Je to přece popravčí nástroj, na kterém má být  vykonán trest smrti. Proč ho Pán Ježíš zmiňuje a doporučuje do výbavy , když chceme následovat Pána Ježíše? Takový popravčí nástroj nesl i Pán Ježíš na Golgotu. Co nám má symbolizovat? Nejen popravčí nástroj, ale i náš hřích. Pán Ježí ale nesl i naše  a moje  hříchy, hříchy všech lidí.   

 Jaký hřích?
 Co to pořád ti věřící mají  s hříchem? Já přece jsem nikomu tolik neublížil, abych měl být za to popraven. Co je to stále za sebeobviňování? Dejte s ním pokoj!   

 To je problém lidí dnes i v minulosti. Pokání. Uvědomit si svůj stav.   Učedníci už pokání zažili a uvědomili si to před křtem. Stav, který dnes většinou lidé nejsou schopni vnímat. Pán Ježíš si uvědomuje, že ti, kteří ho budou následovat potřebují právě také zapření sama sebe a dále si uvědomit, že na tento popravčí nástroj je On položen místo nich.
 Pán Ježíš. 
On se obětoval.  On se stal obětním Beránkem, čemuž oni učedníci jako Židé velice dobře rozuměli. Obětí, která je zbavuje v očích Boha viny a hříchu  a dělá Božími dětmi.   

 A veškerá snaha zachránit si život a získat věčný život tak, že věříme jen svým lidským výkonům, naopak k životu věčnému nevede a je  marností.

 Pán Ježíš ví, že učedníky čekají velká utrpení, když budou svědomitě a poctivě hlásat Krista a evangelium  a že je bohužel  čeká první smrt. Ale to nebude jejich konec, protože On nad smrtí zvítězí tím, že bude Bohem vzkříšen. Bůh to Pánu Ježíši  ukázal už na Lazarovi, který byl dokonce několik dní v hrobu. Svědků   bylo tehdy mnoho. Pár dnů před jeho popravou.  

 Nyní ještě čas nenadešel a učedníky je třeba poučit, A nejen je, ale všechny, kteří v budoucnu se ujmou stejného úkolu. Proto tak Pán Ježíš takto k učedníkům hovoří. 

 Co z toho plyne pro nás, obyčejné věřící? 

Ne každý dokážeme být učedníky, ale naší prioritou ze všech hodnot v životě by měl být Pán Ježíš. Uvědomit si, že bychom mu měli být vděčni, že   smíme oslovovat  Boha  titulem Otče a že nás neopustí ani ve smrti, která nemusí být definitivním koncem. Neznáme všechna tajemství dobra a zla, ale nejdůležitější je slovy Pavla: Víra, naděje, láska, ale největší je láska. Tu největší oběť lásky nám ukázal Pán Ježíš. Boží Syn.   Hezky se to píše a hezky se to poslouchá. Nejdůležitější je to přijmout. Kéž by to uměl i přijímat?!      
Vložil: Tomas v Pondělí, 16. srpen 2021 @ 09:54:36 CEST (594 čtenářů)
Více... | 50 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Křest a jeho význam pro život
Studijní materiály

poslal oko

 Když se řekne slovo křest, každému člověku se ihned vybaví křesťanská církev. Slovo křesťan není však odvozeno od slova křest, ale od slova Kristus.

(Zajímají mě vaše názory na křest a na tento článek od nekatolického autora).

http://www.ks-sch.cz/files/Casopis_Idea_65_web.pdf
Vložil: Tomas v Pondělí, 16. srpen 2021 @ 09:54:21 CEST (1462 čtenářů)
Více... | 21421 bytů | 289 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Bohužel, na co dnes kladou často církve a sekty hlavní důraz???
Žhavá témata

poslal Frantisek100

24Vstal a odešel odtud do končin týrských. Vešel do jednoho domu a nechtěl, aby o tom někdo věděl. Nemohlo se to však utajit; ·  

25hned o něm uslyšela jedna žena, jejíž dcerka měla nečistého ducha. Přišla a padla mu k nohám; ·  26a ta žena byla pohanka, rodem Syrofeničanka. Prosila ho, aby vyhnal zlého ducha z její dcery. ·  27On jí řekl: „Nech napřed nasytit děti. Neboť se nesluší vzít chléb dětem a hodit jej psům.“ ·  28Odpověděla mu: „Ovšem, pane, jenže i psi se pod stolem živí z drobtů po dětech.“ ·  
29Pravil jí: „Žes toto řekla, jdi, zlý duch vyšel z tvé dcery.“ ·  
30Když se vrátila domů, nalezla dítě ležící na lůžku a zlý duch byl pryč.   

 Kdysi jsem tomuto příběhu nerozuměl. Přesto je v něm skryto něco, co je potřeba rozluštit  a pochopit. Vešel do končin týrských. Co to bylo za oblast? Dvě města. Týr a Sidon. , dnešní Saida, starobylé kana­nejské město [Gn 10,15.19], nazvané po prvo­rozeném synu Kanánovu [podle bibl. tradice]. Leželo asi 35 km sev. od Tyru na úzkém  pruhu skal. Důležitý námořní a obchodní přístav ve Fénicii na pobřeží Středo­zemního moře. Byla to velice zámožná oblast díky kvetoucímu obchodu.

 Ježíš se rozhodl hlásat své poselství právě v tomto pohanském materialisticky zkaženém městě.
Vstoupil do jednoho domu a nechtěl, aby o tom někdo věděl, ale jeho ohlas byl silnější a brzy se o něm vědělo. Nebyl to pohanský, ale pravděpodobně dům, kde žili Židé.  Žena, která se o Pánu Ježíši dozvěděla, byla Syrofeničnka.    
Co to znamená?   
 Snad mluvila řecky, ale pocházela z rodu starých Feničanů v Sýrii [Mt 15,22 mluví o téže ženě jako o ženě kananejské]. Prosí Pána Ježíše o pomoc. Musela tedy vstoupit do židovského obydlí a projevit víru v Pána Ježíše, ačkoliv věděla, že je Žid. To jí nevadilo,  a přesto mu věřila.   Musíme si uvědomit však toto:  

 Židé, vyvolený národ, měl u Boha zvláštní výsady a Bůh s nimi uzavřel úžasné smlouvy , svěřil jim Písmo  a přebýval mezi nimi ve stánku, později v chrámě. Naopak pohané byli od společenství Izraele odloučeni.  Pán Ježíš ale přišel především pro izraelský národ, Přestavil se tomuto národu jako král. Evangelium bylo kázáno Izraelcům. 

   Po této úvaze jistě pochopíme jednání Syroféničanky. Když ona požádala , aby Pán Ježíš vyhnal démona z její dcery,  tak se zdálo, že ji Pán Ježíš stroze odbyl. Co to najednou prohlašuje?   Napřed, že se mají najíst děti? Jaké děti? Copak tato žena prosí o jídlo? Co tím myslel, když sděluje ženě, že  není správné vzít chleba dětem a dát štěňatům? Napřed se mají nasytit děti?  Čím, když nejde o jídlo? Nám to může působit drsně,  ale Pán Ježíš tím prověřuje víru  a pokání této ženy Pohanská žena vlastně neměla na něho a jeho pomoc nárok. Uzná ona tuto skutečnost?  
  Uznala to a říká? 
 " Ano, Pane, jsem obyčejné pohanské štěně, ale, vím, že štěňata jedí drobty, které dětem padnou pod stůl. Víc nechci, než trochu drobečků, které zbydou Tvé služby Židům." To byla pozoruhodná víra,  a proto Pán Ježíš  této ženě vyhoví a na  dálku její dceru uzdraví. Není ani potřebná  jeho fyzická přítomnost u nemocné dcery. Takovou má moc.   
  Ale zamysleme nad příběhem ještě jinak!  
  Židé měli na stoje plnou mísu "pokrmů".  Co to je za " pokrmy" , které jim slouží k životu? 
 Příkazy, zákazy, tradice, Zákon….   
  A Pán Ježíš?  Jaké má v té míse "pokrmů" místo?

 Špatné  a nedůstojné. Házejí ho pod stůl. Komu? Štěňatům čili pohanům. To nám chtěl Bůh tímto příběhem také ukázat.

A tak je to i dodnes u Židů i zákonických církví a sekt. Tu moc k záchraně nemá to, co Židé považovali  za důležité na míse "pokrmů, ale drobty z Pána Ježíše, o které prosila tato žena. Bohužel,  na  co dnes kladou často církve a sekty hlavní důraz???
Vložil: Tomas v Úterý, 10. srpen 2021 @ 09:30:38 CEST (603 čtenářů)
Více... | 48 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Jaký je Bůh?
Dotazy čtenářů

poslal Nepřihlášený

Je Bůh malicherný puntičkář bazírující na detailech? Hnidopich? 

Nebo je Bůh spíše velkorysý s širokým srdcem a nadhledem? 
Vložil: Tomas v Pátek, 30. červenec 2021 @ 08:56:44 CEST (452 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Boží království, tisícileté.
O Bibli

poslal Studentbible

Tak, křesťanů je tady celkem dost. I ten, den co den obětující si tak říká a já mu to nemám za zlé. Třeba ti, co věří v jedinou, dostatečnou, dokonalou oběť Božího Syna na Golgotě, nedošli k poznání co se stalo v globálu a o čem je ta tajemná kniha Zjevení. Lituji a modlím se se za ty, kterým je kniha Odhalení Ježíše Krista zahalená. Ježíš odkrývá Sebe a kdo tam hledá něco jiného, je mimo. Že je dnešní Řím, potažmo Vatikán, mimo spásy, nepotřebuji hledat ve Zjevení. Jan psal křesťanům prvního století. A že tam dnes vidíme ŘKC, alespoň vidíme kam to ta jediná pravá dotáhla...a proč nevěřící odmítají 'křesťanství'  v krajině Jana Husa a Komenského.
Vložil: Tomas v Pondělí, 19. červenec 2021 @ 10:53:19 CEST (1892 čtenářů)
Více... | 251 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Hřích začíná PRVNÍM krokem
Kázání

poslal gregorios777

"Potom žádost, když počne, porodí hřích." (Jak 1,15a)

Vložil: Tomas v Sobota, 03. červenec 2021 @ 00:51:02 CEST (532 čtenářů)
Více... | 2684 bytů | 35 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy