Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zora.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 22, článků celkem: 16960, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 447234, adminů: 60, uživatelů: 5283  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 196 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
124959851
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem?
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Ježíš v dialogu s židy v jednu chvíli říká:

"Já a Otec JEDNO JSME"

Co to znamená?

Leccos naznačuje už reakce židů:

"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
Vložil: Tomas v Středa, 22. leden 2025 @ 09:34:10 CET (137 čtenářů)
Více... | 6363 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Mikim má aramejský text Matoušova evangelia, jaký svět neviděl
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zdejší bludný soudruh mikim se neustále a rád odkazuje na jakýsi text Matoušova evangelia, údajně napsaný v aramejštině, v jaké prý byl údajně původně Matouš napsán.

Akorát že takový text vůbec neexistuje.


Vo co tu tedy gou??
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:20:08 CET (109 čtenářů)
Více... | 4108 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ježíš říká zajímavé povzbuzení:

"Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"

On, podle různých bludařů pouhý člověk, nás vybízí, abychom věřili stejnou vírou v něj, podle nich údajného pouhého člověka, stejně jako věříme v Boha, Hospodina. Proč??

Vždyť samo Písmo nás vyzývá, abychom se nespoléhali na žádného člověka, který je pomíjející tvor, ale pouze na Boha, Hospodina, protože zachránit nás může jedině Bůh, ne žádný člověk:
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:18:31 CET (88 čtenářů)
Více... | 6634 bytů | 6 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?

Samozřejmě, jinak by to o něm nevěděli jeho učedníci, jeho apoštolové. Ale oni to moc dobře věděli a zapsali to, a nemohli to vědět od nikoho jiného než od svého Pána a Mistra -Ježíše Krista.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:13:45 CET (112 čtenářů)
Více... | 1723 bytů | 12 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět, a proto se klaníme Ježíši Kristu
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Vyznavači "dvou Pánů" a "dvou Spasitelů" říkají, že se klaní dvěma Pánům a že uctívají dva Pány a Spasitele,
přitom Ježíš Kristus jasně říká, že nelze sloužit dvěma Pánům.

A přesto se my, křesťané, klaníme Bohu Otci i Ježíši Kristu, i když přitom stále platí:


"Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat."
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:08:48 CET (114 čtenářů)
Více... | 5914 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Co znamená LOGOS v Janově Prologu?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zastánci stoicismu nebo řeckého platonismu, jako třeba rosmano, se opírají o pohanská učení, že logos je pouhá myšlenka nebo úmysl. Ano, něco podobného tvrdí platonici a další pohanští myslitelé, kteří neznají poselství Bible a evangelia, podobně jako třeba zmíněný rosmano a jeho klony.

Apoštol Jan ale odkazuje primárně na něco jiného:
na Boží stvořitelské slovo "Na počátku" neboli v knize Genesis:

"Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi.
Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. 
Ale nad vodami se vznášel Duch Boží.
I řekl Bůh: "Buď světlo!" A bylo světlo.
Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy."
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:06:29 CET (49 čtenářů)
Více... | 12726 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Teologie: Duch je Duchem Otce i Syna a vychází z Otce i ze Syna
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ano, Otec je počátkem všeho, dokonce i Syna a Ducha. Ne časovým nebo materiálním počátkem, ale principiálním, jakožto počátek a hlava vztahů Otce, Syna a Ducha, protože i Otec i Syn i Duch jsou stejně od věků, stejně věčně a v Božství rovni.

V této jejich stejnosti je však i různost: někdo jiný je Otec, někdo jiný je Syn, někdo jiný je Duch.
A Syn má původ v Otci, ne Otec v Synu, i když Otcem je Otec jedině díky Synu, a tedy věčně, stejně jako Syn z Otce a díky Otci.
A podobně i Duch: má sice počátek v Otci, ale má spolupočátek i v Synu, protože vše, co je Otce, je i Syna, a vše, co činí Otec, činí i Syn: tedy i Otec i Syn dává Ducha. Ale Otec ho nedává proto, že ho dává Syn, ale Syn ho dává proto, že ho dává Otec. To je hierarchie božských vztahů v Trojici.

A co to dokazuje?
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:04:52 CET (45 čtenářů)
Více... | 5191 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Teologie: Kdo slouží dvěma Pánům, neslouží Bohu jedinému
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený


Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:00:17 CET (49 čtenářů)
Více... | 4814 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
Na kříži zemřel Ježíš, který je Bůh.

Nejsou dva: Ježíš A Bůh,
ale je jen jeden: Bůh, který se stal člověkem Ježíšem a je člověkem Ježíšem. A člověkem Ježíšem je Bůh, tzn. že Bůh stáním se člověkem nepřestal být Bohem.

Podle křesťanské víry v Ježíši nejsou dvě osoby: osoba člověka Ježíše a osoba Boha, ale osoba Boha se stala člověkem, Ježíšem, a je jen jedna jediná osoba a jen jeden jediný subjekt: subjekt Boží, osoba Boha, která ke své věčné přirozenosti Boží přivzala časnou přirozenost lidskou, aby ji učinila také věčnou díky své Boží přirozenosti, která je této osobě Boží trvale a věčně vlastní a primární.

Můžeme tedy směle říci:
na kříži zemřel Bůh, ovšem v tom, co je smrtelné, tedy v lidství,
ale nikoliv v tom, co je nesmrtelné, neboli v Božství.
Ale pokud se stal při vtělení člověkem, musel přijmout lidství se vším všudy, tedy i se smrtelností a se smrtí, jinak by se nestal zcela člověkem, ale jen něčím z člověka a tedy ne člověkem celým, jako takovým.
Tím se ale zároveň nezrušilo Božství Boha, které stále, i po vtělení, zůstalo totéž a stejné a nezměněné. A stejně tak se tím nezrušila ani nesmrtelnost Boha, vlastní jeho Božské přirozenosti.

Člověkem se tedy stal subjekt Boha, Bůh sám, osobně.
V Božství je tento jeden a jediný subjekt nesmrtelný,
ovšem v lidství, které přijal při početí v Marii, se stal dobrovolně smrtelným:
na kříži umírá Bůh, ovšem v lidství a lidským způsobem,
aby vzkříšením udělil svému lidství moc Božství a přemožením světa, satana a smrti učinil pomíjivé a smrtelné lidství nesmrtelným a nepomíjejícím.

Aby Bůh spasil lidství, lidskou přirozenost, stal se člověkem.
A aby se skutečně autenticky a opravdově stal člověkem, musel ji přijmout se vším, co je jí vlastní, tedy i se smrtelností.
Ale on ji poté obohatil tím, co je zase jemu věčně vlastní a lidské přirozenosti samé o sobě zase cizí: nesmrtelností a věčným životem atd.

Takže zemřel Bůh, ale v lidství.
Vstal z mrtvých Bůh, ale v lidství.
A nakonec přijal toto lidství do své slávy, do Božství, do kterého ho přijal už v okamžik početí lidské přirozenosti, jakou přijal z ženy Marie.


Bůh tedy zemřel, i když je nesmrtelný, protože přijal smrtelnou přirozenost.
A zemřel Ježíš, protože on je ten Bůh, který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem.
A nesmrtelný zemřel v tom, co je smrtelné, aby smrtelné učinil svojí mocí nesmrtelným:
Bůh se stal časným, aby se časné stalo věčným.
Bůh se stal smrtelným, aby se smrtelné stalo nesmrtelným mocí navěky Nesmrtelného.

Nesmrtelný Bůh tedy umírá ve smrtelném, aby smrtelné učinil nesmrtelným,
protože v tom nesmrtelném, Božím, je stále týž a neměnný, nesmrtelný a Boží.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:58:54 CET (89 čtenářů)
Více... | 5451 bytů | 9 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Bůh se nezměnil v člověka, ale stal se jím a zůstal stále Bohem
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ano, Bůh je neustále stejný, tentýž Bůh. Bůh se nemění. 
A nezměnil se ani tehdy, když se stal člověkem.
Protože tím nepřestal být Bohem, který je neustále stejný a týž.
Ten, který je stále týž a stále stejný, přivzal ke své Boží přirozenosti přirozenost lidskou, aniž by pozbyl tu svojí Boží.
Proto můžeme říci, že v lidství, které přijal, se nám OSOBNĚ zjevuje sám Bůh,
který stvořil člověka.

Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:57:57 CET (61 čtenářů)
Více... | 6375 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Teologie: Kdo je vlastně tím Spasitelem?
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Z Písma víme, že Spasitel je Hospodin, ale Spasitelem je i Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Životem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Dárcem života je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Pánem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:57:17 CET (103 čtenářů)
Více... | 5101 bytů | 10 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Ježíš vstal vlastní silou. Protože je Život a Vzkříšení. Protože je Bůh
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Na jednu stranu Ježíše vzkřísil Bůh Otec, protože Syn má vše od Otce a do jeho rukou odevzdal svého Ducha:

"Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který ... vzkřísil Ježíše Krista z mrtvých."

"abyste sloužili Bohu živému a skutečnému, a očekávali z nebe jeho Syna, kterého vzkřísil z mrtvých, Ježíše"
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:55:41 CET (67 čtenářů)
Více... | 4732 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Znovuzrození
O Bibli

poslal Laura67

Co znamená znovuzrození ? 
První kdo se narodil  znovu je Pán Ježíš.

Řím. 8: 29  Předem totiž určil, že se ti, o kterých od začátku věděl, budou podobat jeho Synovi,+ aby byl prvorozený+ mezi mnoha bratry

Všechny  komu Bůh dal Ducha Svatého v budoucnu se narodí znovu (obdrží duchovní tělo)
Vložil: Tomas v Pátek, 03. leden 2025 @ 10:52:31 CET (1374 čtenářů)
Více... | 729 bytů | 228 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Jakou Athanasius a další v Niceji přijali řec. platónskou filozofii a koncepty?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Trousí se tu jeden takový absolvent Vysoké školy života, který se snaží působit dojmem vzdělance a učence, ale přitom svými slovy prozrazuje, a aniž si to sám uvědomuje, svoji něvzdělanost a nezasvěcenost v tom, o čem píše.

Tuhle např. utrousil:
"Athanasius a další v Niceji přijali řeckou platónskou filozofii a koncepty a začlenili je do svých názorů na Boha a Krista"
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:03:54 CET (168 čtenářů)
Více... | 2280 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Když křesťané věří, že Otec je Bůh, že Syn je Bůh a že i Duch je Bůh, neučí a nevěří, že jsou tři Bohové, ale tři osoby JEDINÉHO BOHA.

V jejich víře, ke které je přivedl jeden ze Tří, Syn, který se stal člověkem Ježíšem Kristem, a kterou si oni nevymysleli sami, je, že jsou tři osoby Boha, které sdílí PLNOST JEDNOHO JEDINÉHO BOŽSTVÍ. A tak plnost Božství má Otec, plnost Božství má i Syn a plnost Božství má i Duch. A nemůže to být jinak, protože je jen jeden jediný Bůh, ne tři Bohové.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:01:12 CET (203 čtenářů)
Více... | 6962 bytů | 12 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Boží Syn je původem z nebe.
Grano Salis

poslal oko

Je to až jistým druhem umanutosti, jak někteří lidé dokážou lpět na svých mylných závěrech o Božím Synu.

Vložil: Tomas v Neděle, 22. prosinec 2024 @ 21:27:46 CET (683 čtenářů)
Více... | 6248 bytů | 92 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Prázdnota liberální teologie.
Biblická archeologie

poslal oko

Liberální teologie může z křesťanství udělat jen další, mlhavější formu ateismu.
Vložil: Tomas v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 10:51:36 CET (405 čtenářů)
Více... | 3343 bytů | 9 komentáře | Skóre: 0



Teologie: NONTRINITARIANISM - Netrinitářství
Úvod do křesťanství

poslal rosmano


Netrinitární křesťané s ariánskými nebo semiariánskými názory tvrdí, že váha biblických důkazů podporuje subordinacionismus, naprostou podřízenost Syna Otci a Boží otcovskou nadřazenost nad Synem v každém aspektu. Uznávají vysoké postavení Syna po Boží pravici, ale učí, že Otec je ve všem ještě větší než Syn. I když uznávají, že Otec, Syn a Duch jsou nezbytní pro stvoření a spasení, tvrdí, že to samo o sobě nepotvrzuje, že jsou si všichni tři rovni nebo věční. Tvrdí také, že Bůh je v Bibli výslovně identifikován jako "jeden" a že nauka o Trojici, což slovo doslova znamená soubor tří, připisuje bytí nekonečného Boha rovnocennou trojici, která není výslovně biblická.


TRINITARIÁNSTVÍ
Vložil: Tomas v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 10:44:32 CET (557 čtenářů)
Více... | 7563 bytů | 12 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Musí mít Bůh manželku, aby mohl mít Syna?
Biblická archeologie

poslal Nepřihlášený

Jeden zbloudilý bláhovec v marnosti své pozemské mysli namítl, že pokud je stvořený člověk coby muž a žena plodící spolu dalšího člověka obrazem Božím, musel by mít Bůh také manželku a rozmnožovat se. Ale takovýto bláhovec se dopouští hned několika omylů.
Vložil: Tomas v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 11:03:41 CET (153 čtenářů)
Více... | 6172 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Jak lze poznat jméno Trojice a jak lze do něj křtít?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Potuluje se tu jeden bloud, který se nadýmá svým poznáním jména Trojice, a že kdo nemá poznání jako on, nemá poznání jména Trojice a nedokáže ani nemůže tím pádem křtít "ve jménu" Trojice, když nemá toto "poznání", jakým se zde onen holedbá. (A co na tom, že tento bloud ani nedokáže rozlišit spojení "ve jménu" (en tó onomati) a "ve jméno" neboli "do jména" (eis to onoma).)
Ale takový bloudí.
Vložil: Tomas v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 11:00:58 CET (162 čtenářů)
Více... | 7226 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy