|
Právě je 196 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124959851 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem?
|
poslal Nepřihlášený Ježíš v dialogu s židy v jednu chvíli říká:
"Já a Otec JEDNO JSME"
Co to znamená?
Leccos naznačuje už reakce židů:
"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
|
Teologie: Mikim má aramejský text Matoušova evangelia, jaký svět neviděl
|
poslal Nepřihlášený Zdejší bludný soudruh mikim se neustále a rád odkazuje na jakýsi text Matoušova evangelia, údajně napsaný v aramejštině, v jaké prý byl údajně původně Matouš napsán.
Akorát že takový text vůbec neexistuje.
Vo co tu tedy gou??
|
Teologie: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
|
poslal Nepřihlášený Ježíš říká zajímavé povzbuzení:
"Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"
On, podle různých bludařů pouhý člověk, nás vybízí, abychom věřili stejnou vírou v něj, podle nich údajného pouhého člověka, stejně jako věříme v Boha, Hospodina. Proč??
Vždyť samo Písmo nás vyzývá, abychom se nespoléhali na žádného člověka, který je pomíjející tvor, ale pouze na Boha, Hospodina, protože zachránit nás může jedině Bůh, ne žádný člověk:
|
Teologie: Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?
|
poslal Nepřihlášený Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?
Samozřejmě, jinak by to o něm nevěděli jeho učedníci, jeho apoštolové. Ale oni to moc dobře věděli a zapsali to, a nemohli to vědět od nikoho jiného než od svého Pána a Mistra -Ježíše Krista.
|
Teologie: Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět, a proto se klaníme Ježíši Kristu
|
poslal Nepřihlášený Vyznavači "dvou Pánů" a "dvou Spasitelů" říkají, že se klaní dvěma Pánům a že uctívají dva Pány a Spasitele, přitom Ježíš Kristus jasně říká, že nelze sloužit dvěma Pánům.
A přesto se my, křesťané, klaníme Bohu Otci i Ježíši Kristu, i když přitom stále platí:
"Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat."
|
Teologie: Co znamená LOGOS v Janově Prologu?
|
poslal Nepřihlášený Zastánci stoicismu nebo řeckého platonismu, jako třeba rosmano, se opírají o pohanská učení, že logos je pouhá myšlenka nebo úmysl. Ano, něco podobného tvrdí platonici a další pohanští myslitelé, kteří neznají poselství Bible a evangelia, podobně jako třeba zmíněný rosmano a jeho klony.
Apoštol Jan ale odkazuje primárně na něco jiného: na Boží stvořitelské slovo "Na počátku" neboli v knize Genesis:
"Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi. Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. Ale nad vodami se vznášel Duch Boží. I řekl Bůh: "Buď světlo!" A bylo světlo. Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy."
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:06:29 CET (49 čtenářů)
Více... | 12726 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
Teologie: Duch je Duchem Otce i Syna a vychází z Otce i ze Syna
|
poslal Nepřihlášený Ano, Otec je počátkem všeho, dokonce i Syna a Ducha. Ne časovým nebo materiálním počátkem, ale principiálním, jakožto počátek a hlava vztahů Otce, Syna a Ducha, protože i Otec i Syn i Duch jsou stejně od věků, stejně věčně a v Božství rovni.
V této jejich stejnosti je však i různost: někdo jiný je Otec, někdo jiný je Syn, někdo jiný je Duch. A Syn má původ v Otci, ne Otec v Synu, i když Otcem je Otec jedině díky Synu, a tedy věčně, stejně jako Syn z Otce a díky Otci. A podobně i Duch: má sice počátek v Otci, ale má spolupočátek i v Synu, protože vše, co je Otce, je i Syna, a vše, co činí Otec, činí i Syn: tedy i Otec i Syn dává Ducha. Ale Otec ho nedává proto, že ho dává Syn, ale Syn ho dává proto, že ho dává Otec. To je hierarchie božských vztahů v Trojici.
A co to dokazuje?
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:04:52 CET (45 čtenářů)
Více... | 5191 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Teologie: Kdo slouží dvěma Pánům, neslouží Bohu jedinému
|
poslal Nepřihlášený
|
Teologie: Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
|
poslal Nepřihlášený Zemřel Ježíš, nebo Bůh? Na kříži zemřel Ježíš, který je Bůh.
Nejsou dva: Ježíš A Bůh, ale je jen jeden: Bůh, který se stal člověkem Ježíšem a je člověkem Ježíšem. A člověkem Ježíšem je Bůh, tzn. že Bůh stáním se člověkem nepřestal být Bohem.
Podle křesťanské víry v Ježíši nejsou dvě osoby: osoba člověka Ježíše a osoba Boha, ale osoba Boha se stala člověkem, Ježíšem, a je jen jedna jediná osoba a jen jeden jediný subjekt: subjekt Boží, osoba Boha, která ke své věčné přirozenosti Boží přivzala časnou přirozenost lidskou, aby ji učinila také věčnou díky své Boží přirozenosti, která je této osobě Boží trvale a věčně vlastní a primární.
Můžeme tedy směle říci: na kříži zemřel Bůh, ovšem v tom, co je smrtelné, tedy v lidství, ale nikoliv v tom, co je nesmrtelné, neboli v Božství. Ale pokud se stal při vtělení člověkem, musel přijmout lidství se vším všudy, tedy i se smrtelností a se smrtí, jinak by se nestal zcela člověkem, ale jen něčím z člověka a tedy ne člověkem celým, jako takovým. Tím se ale zároveň nezrušilo Božství Boha, které stále, i po vtělení, zůstalo totéž a stejné a nezměněné. A stejně tak se tím nezrušila ani nesmrtelnost Boha, vlastní jeho Božské přirozenosti.
Člověkem se tedy stal subjekt Boha, Bůh sám, osobně.
V Božství je tento jeden a jediný subjekt nesmrtelný, ovšem v lidství, které přijal při početí v Marii, se stal dobrovolně smrtelným: na kříži umírá Bůh, ovšem v lidství a lidským způsobem, aby vzkříšením udělil svému lidství moc Božství a přemožením světa, satana a smrti učinil pomíjivé a smrtelné lidství nesmrtelným a nepomíjejícím.
Aby Bůh spasil lidství, lidskou přirozenost, stal se člověkem. A aby se skutečně autenticky a opravdově stal člověkem, musel ji přijmout se vším, co je jí vlastní, tedy i se smrtelností. Ale on ji poté obohatil tím, co je zase jemu věčně vlastní a lidské přirozenosti samé o sobě zase cizí: nesmrtelností a věčným životem atd.
Takže zemřel Bůh, ale v lidství. Vstal z mrtvých Bůh, ale v lidství. A nakonec přijal toto lidství do své slávy, do Božství, do kterého ho přijal už v okamžik početí lidské přirozenosti, jakou přijal z ženy Marie.
Bůh tedy zemřel, i když je nesmrtelný, protože přijal smrtelnou přirozenost. A zemřel Ježíš, protože on je ten Bůh, který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem. A nesmrtelný zemřel v tom, co je smrtelné, aby smrtelné učinil svojí mocí nesmrtelným: Bůh se stal časným, aby se časné stalo věčným. Bůh se stal smrtelným, aby se smrtelné stalo nesmrtelným mocí navěky Nesmrtelného.
Nesmrtelný Bůh tedy umírá ve smrtelném, aby smrtelné učinil nesmrtelným, protože v tom nesmrtelném, Božím, je stále týž a neměnný, nesmrtelný a Boží.
|
Teologie: Bůh se nezměnil v člověka, ale stal se jím a zůstal stále Bohem
|
poslal Nepřihlášený Ano, Bůh je neustále stejný, tentýž Bůh. Bůh se nemění. A nezměnil se ani tehdy, když se stal člověkem. Protože tím nepřestal být Bohem, který je neustále stejný a týž. Ten, který je stále týž a stále stejný, přivzal ke své Boží přirozenosti přirozenost lidskou, aniž by pozbyl tu svojí Boží. Proto můžeme říci, že v lidství, které přijal, se nám OSOBNĚ zjevuje sám Bůh, který stvořil člověka.
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:57:57 CET (61 čtenářů)
Více... | 6375 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
Teologie: Kdo je vlastně tím Spasitelem?
|
poslal Nepřihlášený Z Písma víme, že Spasitel je Hospodin, ale Spasitelem je i Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Životem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Dárcem života je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Pánem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
|
Teologie: Ježíš vstal vlastní silou. Protože je Život a Vzkříšení. Protože je Bůh
|
poslal Nepřihlášený Na jednu stranu Ježíše vzkřísil Bůh Otec, protože Syn má vše od Otce a do jeho rukou odevzdal svého Ducha:
"Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který ... vzkřísil Ježíše Krista z mrtvých."
"abyste sloužili Bohu živému a skutečnému, a očekávali z nebe jeho Syna, kterého vzkřísil z mrtvých, Ježíše"
|
poslal Laura67 Co znamená znovuzrození ? První kdo se narodil znovu je Pán Ježíš.
Řím. 8: 29 Předem totiž určil, že se ti, o kterých od začátku věděl, budou podobat jeho Synovi,+ aby byl prvorozený+ mezi mnoha bratry
Všechny komu Bůh dal Ducha Svatého v budoucnu se narodí znovu (obdrží duchovní tělo)
|
Teologie: Jakou Athanasius a další v Niceji přijali řec. platónskou filozofii a koncepty?
|
poslal Nepřihlášený Trousí se tu jeden takový absolvent Vysoké školy života, který se snaží působit dojmem vzdělance a učence, ale přitom svými slovy prozrazuje, a aniž si to sám uvědomuje, svoji něvzdělanost a nezasvěcenost v tom, o čem píše.
Tuhle např. utrousil: "Athanasius a další v Niceji přijali řeckou platónskou filozofii a koncepty a začlenili je do svých názorů na Boha a Krista"
|
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:03:54 CET (168 čtenářů)
Více... | 2280 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0
|
Teologie: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha
|
poslal Nepřihlášený Když křesťané věří, že Otec je Bůh, že Syn je Bůh a že i Duch je Bůh, neučí a nevěří, že jsou tři Bohové, ale tři osoby JEDINÉHO BOHA.
V jejich víře, ke které je přivedl jeden ze Tří, Syn, který se stal člověkem Ježíšem Kristem, a kterou si oni nevymysleli sami, je, že jsou tři osoby Boha, které sdílí PLNOST JEDNOHO JEDINÉHO BOŽSTVÍ. A tak plnost Božství má Otec, plnost Božství má i Syn a plnost Božství má i Duch. A nemůže to být jinak, protože je jen jeden jediný Bůh, ne tři Bohové.
|
Teologie: Boží Syn je původem z nebe.
|
poslal oko Je to až jistým druhem umanutosti, jak někteří lidé dokážou lpět na svých mylných závěrech o Božím Synu.
|
Teologie: Prázdnota liberální teologie.
|
poslal oko Liberální teologie může z křesťanství udělat jen další, mlhavější formu ateismu.
|
Vložil: Tomas v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 10:51:36 CET (405 čtenářů)
Více... | 3343 bytů | 9 komentáře | Skóre: 0
|
Teologie: NONTRINITARIANISM - Netrinitářství
|
poslal rosmano
Netrinitární křesťané s ariánskými nebo semiariánskými názory tvrdí, že váha biblických důkazů podporuje subordinacionismus, naprostou podřízenost Syna Otci a Boží otcovskou nadřazenost nad Synem v každém aspektu. Uznávají vysoké postavení Syna po Boží pravici, ale učí, že Otec je ve všem ještě větší než Syn. I když uznávají, že Otec, Syn a Duch jsou nezbytní pro stvoření a spasení, tvrdí, že to samo o sobě nepotvrzuje, že jsou si všichni tři rovni nebo věční. Tvrdí také, že Bůh je v Bibli výslovně identifikován jako "jeden" a že nauka o Trojici, což slovo doslova znamená soubor tří, připisuje bytí nekonečného Boha rovnocennou trojici, která není výslovně biblická.
TRINITARIÁNSTVÍ
|
Teologie: Musí mít Bůh manželku, aby mohl mít Syna?
|
poslal Nepřihlášený Jeden zbloudilý bláhovec v marnosti své pozemské mysli namítl, že pokud je stvořený člověk coby muž a žena plodící spolu dalšího člověka obrazem Božím, musel by mít Bůh také manželku a rozmnožovat se. Ale takovýto bláhovec se dopouští hned několika omylů.
|
Teologie: Jak lze poznat jméno Trojice a jak lze do něj křtít?
|
poslal Nepřihlášený Potuluje se tu jeden bloud, který se nadýmá svým poznáním jména Trojice, a že kdo nemá poznání jako on, nemá poznání jména Trojice a nedokáže ani nemůže tím pádem křtít "ve jménu" Trojice, když nemá toto "poznání", jakým se zde onen holedbá. (A co na tom, že tento bloud ani nedokáže rozlišit spojení "ve jménu"
(en tó onomati) a "ve jméno" neboli "do jména" (eis to onoma).) Ale takový bloudí.
|
|
|