Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ctibor.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 15956, komentáře < 7 dní: 476, komentářů celkem: 380934, adminů: 60, uživatelů: 4957  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 51 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Opatøení Ministerstva zdravotnictví ke koronavirové situaci od 3. kvìtna 2021
·Pokraèování kauzy Jerry Falwell ml.
·Policie øeší veèírek na støeše Arcibiskupského paláce v Praze
·Prezident Jižních baptistù zveøejnil na Facebooku fotografii ze svého oèkování
·Beth Moore se omluvila za podporu teologie komplementarismu
·Nový zákon s poznámkami - pøeložil Petr Pavlíèek
·Poprvé v historii se hlásí k náboženské pøíslušnosti ménì než polovina Amerièann
·Kvùli pandemii se loni v katolické církvi konalo o ètvrtinu ménì køtù
·Velikonoèní sèítání lidu
·Informace z jednání Výkonné výboru BJB dne 17. bøezna 2021

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
104708395
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: LGBT a Jsme fér
Partnerství

poslal Nepřihlášený

"Kampaň Jsme fér! je hrobníkem dobrého jména LGBTIQ+ komunity" 7. května 2021 Jan Gregor

"Adéla Horáková, právnička iniciativy Jsme fér! pro Aktuálně.cz přirovnala nemožnost LGBTIQ osob uzavřít v ČR manželství se situací amerických černochů v době segregace. Je to klasická ukázka toho, co nás čeká. Logicky se totiž dostáváme na šikmou plochu, na jejímž konci bude nesouhlas s „manželstvím“ LGBT osob něčím na úrovni toho, když zařvete „Židi do plynu“.  To přirovnání je přitom zcela mimo mísu. Buď doktorka Horáková neví, co byla segregace nebo chce emočně vydírat a tento argument zneužívat ke kampani za uzákonění stejnopohlavního manželství. Nevšiml jsem si, že by v ČR gayové a lesby museli jezdit zvláštními vagony veřejné dopravy, nemohli pracovat společně s heterosexuály či byli vězněni a perzekuování za svou kampaň usilující o stejnopohlavní manželství či nemohli uzavírat smíšené sňatky s heterosexuálními osobami."  

Celý článek na:

Konzervativní noviny
Vložil: Tomas v Sobota, 08. květen 2021 @ 13:31:08 CEST (37 čtenářů)
Více... | 2 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Zatím, zatím aneb sympatie s fašismem od křestanů
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Dnes žijeme naštěstí zatím v krásné době. Nemáme  ještě zatím válku, je tu celkem zatím klid, docela je i zatím slušná životní úroveň. Dlouho to však nepotrvá. Když to porovnávám se svým mládím, tak opravdu se v naší zemi máme až moc dobře, ale nevážíme si toho.  Náš život je něčím ohrožen. Něčím, kde na konci je smrt. a válka.  Je tu pandemie, kterou zatím relativně zvládáme. Mnohem horší je začínající studená válka, válečné a politické štvaní, prostě boj o moc. Přiblížili jsme se  k rafičce na hodinách ukončení civilizace.   ·  


Matouš 6.34 Nedělejte si tedy starost o zítřek; zítřek bude mít své starosti. Každý den má dost vlastního trápení.    

 Lehce se to řekne. Nedělejte si starosti o zítřek! A která maminka či tatínek nemají starosti, co bude zítra. Vzpomínám si, jak za první republiky měl dělník práci na den a co bude zítra nevěděl, neměl jistotu. Dnes jsou  různé státní podpory, máme důchod, máme určité jistoty, ale vážíme si toho?   Světový mír je jen relativní pojem. 

Příroda už člověka také dost  a postupně se znatelně a nepříjemné ozve

 A my lidé? Plánujeme život na Marsu či Měsíci a neumíme si udělat pořádek na Zemi. Je zničená i atmosféra a vztahy mezi lidmi.        Víme, že se můžeme setkat s nemocemi, úrazy, haváriemi, přírodními katastrofami, zločiny a další a další.  Tohle trápilo lidi ale vždycky.  Nikdy nebyla doba, aby byl světový i politický mír. Byly i horší doby a dnes se tato doba vrací. To nejcennější, co nyní máme a co nelze zaplatit ani zlatem, je náš život. Můžeme si ho pomocí léků  a správné životosprávy prodloužit a žít i třeba sto roků, ale každý jednou zemřeme. Ovšem něco jiného, když člověk zemře tak je například  napsáno na konci Jobovy knihy.  
  • 16Jób potom žil ještě sto čtyřicet let a viděl své syny i syny svých synů do čtvrtého pokolení.
  • 17I zemřel Jób stár a sytý dnů.
  Ale budiž to Jobovi přáno za to , co vytrpěl.   Takový skon života nás moc nepřekvapí. Je nám po zesnulém smutno, ale víme, že je to přirozený jev života.     Ale něco jiného je, když zemře mladý člověk a ještě k tomu bolestech, v utrpení, v nesmyslné válce za zájmy bohatých či jinak.  

  Kdo dnes chce válku?? A proč? Proč tolik zla, nenávisti. lží..?   

 Pak je tu velká otázka. Proč? A lidé, pokud vědí, že jste věřící, vás zastavují a ptají se stejně . Proč? Umíte mi to vysvětlit? Proč to Bůh dopustil?  A proč  vy věřící  se nechováte podle vaší Bible?A máme uspokojivou odpověď na takovou otázku a pro takové tázající ?? Umíme vysvětlit??   Vraťme se dva tisíce roků napřed. Jsme v Jeruzalémě, kde se něco stane.   Učedníci a židé v době Pána Ježíše to nemají lehké. Izrael je okupován Římany  a ti někdy se velice a tvrdě chovají vůči židům.  A právě tady se  stane toto:   Písmo to takto popisuje. Cituji: ·  

1Právě tehdy k němu přišli někteří se zprávou o Galilejcích, jejichž krev smísil Pilát s krví jejich obětí.   Co se stalo?   

 Galilejci přišli do Jerusalema, aby tu uctili Boha  a  obětovali . To se nelíbilo Pilátovi, který o tom dozvěděl, a neměl jako pohan pro tohle jednání pochopení.  Dal rozkaz ke zmasakrování těchto   židů. To jistě ještě nebyli křesťané, byli to prostě  židé z Galileje.   Učedníci i sám Pán Ježíš pocházeli také z Galileje a tihle krajané jsou takhle zmasakrováni,   Nedivme, že učedníci  na Pánu Ježíši  chtějí znát jeho názor, protože je to zneklidňuje, podobně jako nás zneklidňuje to, když se dozvíme něco strašného  o našich blízkých a když vidíme, co dnes hrozí.   A čekají na odpověď.   A ta odpověď je strašně překvapí.   ·  

2On jim na to řekl: „Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než ti ostatní, že to museli vytrpět?  

   Pán Ježíš jim neodpovídá, ale vidí do jejich mysli.On ví, o čem oni přemýšlí, ale místo odpovědi dává   jim dá otázku  k přemýšlení.  Byli to větší hříšníci nebo nebyli?   Dovedu si představit, jak se učedníci v duchu se diví. Jak by mohli být větší hříšníci? Vždyť se šli poklonit Bohu. Možná, že v někom mohla být i taková kacířka otázka. Proč je Bůh neochránil, proč zrovna oni??   A Pán Ježíš pokračuje:   ·  

3Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni podobně zahynete.   

 Takže on říká, ne, nebyli větší hříšnici než ostatní, tečka. Ale to, že zahynuli potká i vás, každý někdy nějak zahyne, zemře, a neví  a ani jak a proč  a kdy.   Ale  teď ještě něco důležitého.  

Nebudete-li činit pokání   
 Učedníci nechápou.   A tak Pán Ježíš dává další příklad   ·  

4Nebo myslíte, že oněch osmnáct, na které padla věž v Silme a zabila je, byli větší viníci než ostatní obyvatelé Jeruzaléma? ·  
5Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete.“   

   Tady zahynuli  i zedníci. Nešlo o politickou událost, ale o neštěstí. Zemřít a zahynout můžeme různým způsobem a každý. Ale jak se tomu vyhnout?A dá se tomu vyhnout?   Smrti se těžko vyhneme, ale věčnému zahynutí se lze vyhnout.     Protože Pán Ježíš říká, nebudete-li činit pokání. Čili možnost tu existuje. To stojí za přemýšlení.   A teď si pomysleme, že bychom takto měli odpovědět na už na začátku uvedené otázky svým tazatelům a  bližním a vůbec všem lidem.   Ptají se vás, proč tito či  tamti lidi potkalo neštěstí a zemřeli a ví jim odpovíte:   Nebudete-li činit pokání, také tak zahynete.   Nechápali by vás a nemůžeme se tomu divit.   Neví, co znamená pokání  a k čemu je to cesta. A ani je nezajímá. Oni žijí  a chtějí ještě žít. Ve zdraví  a v míru.   Pán Ježíš si může dovolit takto mluvit, protože to říká lidem, kteří už něco o pokání vědí a vědí více než my v 21. století.   A tak my vlastně nevíme nic o pokání.  A víme něco o Pánu Ježíši? A podle čeho se chováme? Intriky, lži, násilí, štvaní, boj o moc…..Lidí se nepolepšili. Ani křestané!!! Někdy jsou horší než ti nevěřící. Jeden z nich  tady dokonce obhajuje Hitlera. 
       
Vložil: Tomas v Neděle, 02. květen 2021 @ 13:04:42 CEST (894 čtenářů)
Více... | 177 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Incelové
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Na webu zpovednice.cz a na webu nakluky.cz jsou tzv. incelové. Tento termín jsem dříve neznal, ale nyní je velmi rozšířený. Jsou to muži dlouhodobě bez možnosti si najít partnerku/partnera. Nejhorší je na tom, že totálně špiní a spamují všechna místa, kam přijdou. Píšou nadávky na ostatní, páč se nemůžou seznámit a nikdo je nechce. Jsou odmítaní, nechtění, nežádaní. Mstí se.  A proč to píšu na server granosalis? Protože na tomto serveru působí třeba Dzehenuti, který si našel realizaci v náboženství. Hele, já jsem nad tím přemýšlel a pochopil jsem, že je toto daleko lepší možnost, jak naložit se svým životem, než ten nihilismus, co předvádějí incelové bez víry. Když totiž nějaký  původně incel najde realizaci v náboženské víře (příklad  Dzehenuti zde nebo pobožný Jirka z doktorka.cz), tak najdou smysl života. Ačkoli jsem už ateista, respektive agnostik (z 90%), možná trochu deista ( do 10%), tak vidím, skutečně zřetelně vidím, že když najde muž původně incel náplň života v náboženské víře, tak de facto přestane být incelem. Sice nemá partnera/partnerku, ale už neškodí, nekope. Prostě se přesměruje. Najde něco pozitivního, co buduje. Ano, náboženská víra může mít tyto pozitivní účinky. Takže se to hodí na stránky granosalis. Možná to vypadá paradoxně, ale já už si něco podobného uvědomil s narkomany a alkoholiky. Ano, je tu analogie. Lidi, kteří uvěřili v Ježíše, tak často seknou s chlastem nebo drogami. A to je přece pozitivní posun. Jak pro ně samotné, tak pro jejich rodiny a blízké, tak celou společnost jako celek. Tady bych se hádal s lidmi z osacr.cz (web ateistů), kteří vidí v náboženství pouze zlo. Viz ateistický fanatik Petr Tomek aspol. Já už to takhle opravdu nevidím a s ateisty jsem se definitivně rozešel. Vidím, že pro velkou skupinu lidí dává náboženská víra velký smysl a může jim dát náplň života a jakoby je dostat z nejhoršího ven. Prostě je to vyšší level života než bez víry. Zkrátka jsou ve společnosti skupiny, vrstvy obyvatel, kteří by našli v náboženství a víře smysl, nápĺn i kamarády, spolubratry a sestry apod. A třeba by si pak v nějakém sboru mohl i najít nějakou křesťanku apod. Takže co z toho vyplývá? Podle mě by se křesťané měli zaměřit na incely a pokusit se je evangelizovat. Tak jako bylo třeba křesť. hnutí Teen Challence, které se zaměřili na narkomany...


Pokud to tu čte nějaký křesťan, který rád evangelizuje a v době korony nemáte moc možností se realizovat, tak doporučuji výše zmíněné weby. 
Vložil: Tomas v Sobota, 24. duben 2021 @ 08:25:07 CEST (411 čtenářů)
Více... | 29 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Stačilo jen podepsat.....
Zkušenosti

poslal Frantisek100

Nedávno se nám přihodila událost, která byla pro nás poučením. V panelovém domě žije několik rodin. U nás na patře spolu všichni dobře vycházíme. Před polednem zazvonila u dveří paní z nižších pater.

  "Dobrý den,  víte, já myslím, že nám všem v domě záleží na pořádku. A já jsem tady sepsala takovou petici. Přečtěte si ji!" 
Podává ji manželce.  Ani taktně nenaléhala, že je třeba ji podepsat, ale rozsáhleji se rozhovořila o svém sousedovi.  
" On  neuklízí, doma má špínu, možná i blechy a šváby,  z bytu jde zápach, chodí za ním cizí lidi… .. To přece jistě  ohrožuje celý dům  a i vás. Již jsem se ptala na správě družstva, ale prý si to máme napřed vyřídit sami.Ta jsem sepsala tuhle petici  a možná se obrátím i na policii."   

 Manželka se pustila letmo do přečtení petice. V podstatě jejím obsahem bylo to samé, co paní nahlas přednesla..  Manželka zůstala zaražená a chvilenku ticho. 

 "Já toho muže neznám, takže  mám velký problém něco takového podepsat. Našeho podlaží se to netýká a nic o tom, co píšete, nevím . Nezlobte, to nemohu podepsat."   
 "Tak děkuji" změněným a spíše naštvaným tónem odpověděla stěžovatelka a rychle zmizela ve dveřích výtahu.   

 " Tak myslím,Františku, že jsme se zachovali dobře" 
 "Určitě dobře"  souhlasil jsem s manželkou.   

 Druhý den přicházím k domu s nákupem. Spatřím zmíněného pána, jak jde o  holi a nese si oběd.

 " Dobrý den, vás asi bolí noha??"

 snažím se s ním navázat konverzaci, Vím, že  je spíše samotář  a  s nikým moc nekomunikuje.    

"Ale kdepak, jsem po dvou operacích páteře."    

Otvírám  dveře a  míříme k výtahu. Nyní mám možnost si ho podrobně prohlédnout.  Oblečení skromné, spíš pracovní oblečení mu slouží  jako domácí oblek. Rozhodně není nějak cítit nečistotou, což by v kabince výtahu snadno vnímal. Je to muž, který je asi o deset roků mladší a  pracuje jako montér. 

 "Máte to tedy těžké, hodně to bolí.."

 snažím se pokračovat v řeči Uvědomuji se, že je sám, rozvedený mnoho let, neměli děti a on rozhodně se neflákal a vždy pracoval. Každý pohyb ho jistě bolí. Opírá se ve výtahu o hůl, kterou si vyrobil z nějakého klacku. Možná má i málo peněz. 

 "Víte, na mne napsala paní sousedka petici" překvapivě začal hovořit.   " Já vím" odpovídám "byla u nás." 
 "A kolik lidí ji podepsalo?" vyzvídá. 
 " Bylo tam asi jen šest podpisů a my jsme to odmítli podepsat" 

 Na pokračování hovoru již nezbyl čas. Výtah zastavuje a pán pomalým krokem odchází.   "Nashledanou" a v jeho očích je znát výraz vděku.   

 Doma ihned manželce sděluji, čeho jsem byl svědkem.   
 "Vidíš, Františku, jak je dobře, že jsme se pod petici nepodepsali. Těžko by si se mu díval do očí  a jak by ses musel stydět"
  Ano je to tak.  Stačilo jen podepsat  a uvěřit někomu, kdo nás chce získat na svoji stranu a být spolustrůjcem utrpení nevinného člověka. Té  paní šlo jen o jedno. Vyštvat ho z jeho nájemného bytu a nastěhovat se tam místo něho. Důvod jsme brzy pochopili.    
Vložil: Tomas v Sobota, 17. duben 2021 @ 00:03:03 CEST (283 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Homosexualita a změkčilost, případ Stropnický - výměna manželek

poslal Nepřihlášený

Homosexualita a změkčilost, případ Stropnický - výměna manželek:

"Matěj Stropnický před kamerami vyměnil svého přítele za přisprostlou ženu

Bývalý předseda Strany zelených Matěj Stropnický a jeho přítel Daniel Krejčík se zúčastnili natáčení reality show Výměna manželek. Bývalý politik přivítal na zámku v Osečanech náhradní manželku Martinu, zatímco jeho partner putoval do Jablonce, kde se stal součástí početné rodiny."
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/matej-stropnicky-pred-kamerami-vymenil-sveho-pritele-za-prisprostlou-zenu-40354527?fbclid=IwAR3qNfSnV-ZP5QgSgsltI3yUnnW0jiiFjRDTcaso300jhXr22jkCwooTLHk
Vložil: Tomas v Sobota, 20. březen 2021 @ 21:40:43 CET (442 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno
Zamyšlení

poslal Frantisek100

    Pavel se ve 12. kapitole v 1. epištole ke Korintským zabývá dary Ducha Svatého i problémy, které s tím souvisely. V korintském sboru došlo k jejich zneužití, především dary jazyků. Pavel jim píše, aby jejich nesprávné používání  napravil.   


  1Pokud jde o duchovní dary, bratří, nechtěl bych vás nechat v nevědomosti. 
  2Pamatujete se, že když jste byli pohané, táhlo vás to neodolatelně k němým modlám. 
 3 Proto vám zdůrazňuji, že žádný, kdo mluví z Ducha Božího, neřekne: „Ježíš buď proklet,“ a že nikdo nemůže říci: „Ježíš je Pán,“ leč v Duchu svatém.        

Pavel nechtěl, aby korintští věřící byli v nevědomí v záležitostech duchovních darů. Pavel ale také věří, že neexistují jen dary působení či projevy  Ducha Svatého. Ostatně s těmi zlými duchy měli před obrácením korintští křesťané své zkušenosti a byli jimi zotročeni. I u model se stali svědky nadpřirozených projevů, které souvisely  se zlými duchy. Pod vlivem zlých duchů se pak zbavili kontrolou a sami nad sebou  a říkali, že dělali věci, jichž si nebyli vůbec vědomi. Nyní, když jsou spaseni, chce je Pavel naučit duchovní projevy rozsuzovat, to je rozpoznat zda se jedná o dar a projev zlých duchů nebo o skutečný dar a projev Ducha Svatého.   Prubířským kamenem je výpověď o Pánu Ježíši,  jestliže někdo řekne : Ježíš buď proklet, pak si můžeme být jisti, že mluví pod vlivem démonů neboť zlí duchové se rouhají a proklínají Ježíšovo jméno. Duch Boží by nikdy nikoho nevedl k tomu, aby se takto vyjadřoval o Spasiteli, neboť úkolem Ducha Božího je vyvyšovat Pána Ježíše.     Para překlad:   

       Co se týká projevů Božího Ducha, rád bych, abyste v té věci měli jasno. Sami víte, že modly, které jste nevšedními dary uctívali, byly mrtvé a němé. Teď se však setkáváte  s lidmi,kteří o sobě prohlašují, že jejich ústy mluví Bůh, Jak si to můžete ověřit? Spolehlivým vodítkem je vždy toto: kdo pohrdá Kristem, nejedná  z pověření Božího Ducha, A naopak: za Pána prohlašuje Krista jen ten, koho k tomu vede Duch Boží.     ·  

4Jsou rozdílná obdarování, ale tentýž Duch; ·  
5rozdílné služby, ale tentýž Pán; ·  
6a rozdílná působení moci, ale tentýž Bůh, který působí všecko ve všech.        

Pavel vyjadřuje, že  existují rozdíly ve službách v církvi. Každý děláme sice jinou práci, ale nakonec nás spojuje to, že cokoliv děláme, tak činíme pro Pána Ježíše a přitom nemyslíme na sebe, ale na to, abychom byli užiteční druhým. Duchovní dary tak mohou být rozdílné, ale pocházejí od téhož jednoho Boha. Dary způsobují,  že se  někdo se jeví úspěšnější, mocnější než  jiné osoby, Pamatujme, že tato rozdílnost nebyla dána, aby jiný byl nadřízen ostatním, ale proto, že prostě Bůh má takovou moc.   Para překlad:   

  Je mnoho rozmanitých obdarování, ale Duch je jenom jeden. Způsoby služby se mohou velice různit, Pán je však stále tentýž. Duch se projevuje rozmanitě případ od případu, ale vždycky v každém  z nás, jde o dílo téhož Boha   ·  

7Každému je dán zvláštní projev Ducha ke společnému prospěchu. ·  
8Jednomu je skrze Ducha dáno slovo moudrosti, druhému slovo poznání podle téhož Ducha, ·  9někomu zase víra v témž Duchu, někomu dar uzdravování v jednom a témž Duchu, ·  
10někomu působení mocných činů, dalšímu zase proroctví, jinému rozlišování duchů, někomu dar mluvit ve vytržení, jinému dar vykládat, co to znamená. ·  
11To všechno působí jeden a týž Duch, který uděluje každému zvláštní dar, jak sám chce.        

Když působí Duch na věřícího, tak se to projevuje tak, že mu udílí nějaký dar. Žádný věřící nemůže žíct, že by neměl dar, který by mohl uplatnit,  Ty dary nejsou dány k tomu, aby věřící je využíval k předvádění nebo k sebe uspokojování, ale kvůli pomoci jiným a aby z toho mělo křestanské společenství tedy církev užitek. Pokud má někdo dar moudrosti tak je to schopnost řešit problémy, bránit víru, řešit konflikty, poskytovat praktické rady. Dar  poznání je dar sdělování nové pravdy. Víra je schopnost darovaná Bohem  k usilování, kdy věříme Bohu a chceme plnit Boží vůli.  Dar uzdravování je zázračná moc k léčení.  Božím darem je i schopnost vyhánět démony, dar proroctví souvisí s Božím zjevením, které se týkají budoucích událostí Uvedený seznam začíná moudrostí  a končí dary jazyků. Korintští ale učinili to, že  naopak vyvýšili dar uvedený jako poslední, dar jazyků.      para:       

Jím obdarovaní jednotlivci mají každý svým způsobem složit celé církvi: jednomu Boží Duch dává schopnost moudře mluvit, jinému skvěle formulovat nejhlubší myšlenky. Jednomu dává tentýž Duch víru, která působí zázraky, jinému schopnost uzdravovat a jinému schopnost velkých činů. Někdo jeho prostřednictvím dovede tlumočit Boží poselství, jiný rozlišovat,  z jakého ducha to pochází A další je obdařen schopností mluvit jinými jazylky a další schopností takovou neznámou řeč vyložit srozumitelně. To vše je dílo jednoho a téhož Ducha, který každému jednotlivci přiděluje takové obdarováním, jaké uzná za vhodné.   

 Ve 14. kapitole pokračuje.      Další kapitolou Pavel navazuje na předchozí o lásce. Přál by si, aby korintští křesťané usilovali o lásku, protože pak bude méně konfliktů a nedorozumění a  tak prospěje do sboru. Rovněž si přeje, aby dychtili po duchovních projevech a prosili o dary Ducha. Za jeden z duchovnch darů mimo lásky považuje i dar proroctví, který vyvyšuje nad dar mluvení v jazycích. Církev v Korintu potřebovala ujasnit otázku daru mluvení jazyky, protože kvůli němu docházelo k nepořádku při bohoslužbách. Mluvení v jazycích je legitimní dar, ale věřící v Korintu jej používali jako znak nadřazenosti místo, aby jím budovali duchovní jednotu.   ·  

1Držte se lásky a usilujte o duchovní dary, nejvíce o dar prorocké řeči.   ·  
2Vždyť kdo ve vytržení mluví jazyky, nemluví k lidem, nýbrž k Bohu, a nikdo mu nerozumí. Je puzen Duchem, ale to, co říká, zůstává tajemstvím.        

Pavlovi se nelíbilo mluvení jazykem, aniž by někdo vyložil, co se hovoří.  K čemu to je, když lidé tomu nerozumí.  Mohl třeba vyjadřovat i něco úžasného, ale komu to prospěje, když ostatní nerozuměli. 
   ·  3Ten však, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení.     

Prorokování považoval Pavel za jev, který povzbuzuje, utěšuje a buduje církev. Navíc lidí tomu rozumějí, protože to slyší ve svém jazyce. Proroctví může obsahovat také předpověď budoucích událostí a jeho hlavním posláním je předávat lidem Boží slovo a tak je varovat, korigovat jejich chyby a povzbuzovat je.   ·  

4Kdo ve vytržení mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.   

Tady se Pavel domníval, že mluvení v jazycích má význam jen pro jednoho jedince, ale ne pro ostatní. Můžeš se tak klidně modlit doma, ale ve shromáždění to nemá užitek. Pavel tak přímo odsuzuje používání daru jazyků ve shromážděních, protože druhým to nepomáhá. Proroctví je dar, který buduje církev  a přináší na rozdíl od darů jazyků užitek všem.   ·  

5Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar. Neboť ten, kdo mluví prorocky, znamená víc než ten, kdo mluví ve vytržení – ledaže by jeho řeč byla vykládána, aby z toho církev měla užitek.      

Pak Pavel nějak ustupuje od kritiky darů jazyku, protože si uvědomuje, že je to také dar Ducha,  ale nelze, aby stejný dar měli všichni křesťané. Nemohou všichni mluvit v jazycích ani všichni porokovat. Když mluvit jazyky ve shromáždění, pak vždy musí být výklad, aby posluchači tomu rozuměli.   Para  překlad     

 Ať je tedy láska na prvním místě. O duchovní dary také usilujte, ale především o schopnost tlumočit Boží slovo.Když někdo mluví neznámým jazykem, mluví sice o Bohu, ale lidé z toho nic nemají, protože mu nerozumějí. jestliže však někdo promluví prorocky,posluchači to pochopí a taková slova jim pomáhají, povzbuzují a podněcují. Neznámý jazyk má význam jen pro toho, kdo jím mluví, kdežto srozumitelné poselství buduje křestanské společenství. Ne že bych vám nepřál, abyste třeba všichni mluvili cizímu jazyky, ale přednost dávám tomu. abyste Boží slovo přinášeli srozumitelně, Vždyť církev má užitek jenom z toho, čemu každý může rozumět.     ·  

6Vždyť kdybych k vám, bratří, přišel a mluvil jazyky, a nepřinesl vám žádné zjevení od Boha ani poznání ani prorocké slovo ani naučení – jaký prospěch byste z toho měli?       

Pak následuje Pavlův příklad hudebních nástrojů. Každý nástroj vydává různé tony a podle nich poznáme, co je to za nástroj. A příjemná pro nás je právě ta rozmanitost tonů. Stejně tak polnice, zní jinak když chce vyjádřit přichystání se k boji, tak to zní jasně a nejde o monotónní dlouhý zvuk. 

   ·  7Je to jako s hudebními nástroji, třeba s flétnou nebo kytarou: kdyby nevydávaly odlišné tóny, jak by bylo možno rozeznat nápěv, který se na nich hraje? ·  
8A kdyby polnice vydala neurčitý zvuk, kdo by se připravoval k bitvě?   A pokračuje dál, aby příklady aplikoval na nás jazyk     ·  
9Tak i vy: Jestliže ve vytržení nepromluvíte jasné slovo, jak se má poznat, co bylo řečeno? Budete mluvit jen do vzduchu!       Pokud je naše řeč nesrozumitelná, nikdo jí nerozumí a její užitek je srovnatelný  s mluvením do větru. 
Možná, že přináší jistý pocit uspokojení mluvčímu, ale nic nepomůže Božímu lidu   ·  
10Na světě je mnoho různých řečí a každá má svá slova. ·  
11Jestliže však neznám význam těch slov, budu pro mluvícího cizincem a on zase bude cizincem pro mne.       Existují různé způsoby komunikace mezi lidmi pomoci slov , ale nějak komunikují mezi sebou  i ostatní živočichové. Vždy je však důležité znát význam těchto slov či signálů. těžko se domluvíme s cizinci, když neznáme význam jejich slov   · 
  12Tak i vy: Když tak horlivě usilujete o duchovní dary, snažte se, abyste měli hojnost těch, které slouží růstu celé církve.     

Pavel se obrací na korintské věřící, aby usilovali o duchovní dary, které budují církev. Pavel je nechce odradit o duchovních darů, ale aby horlivě usilovali o duchovní projevy, které povedou k růstu církve.   ·  
13A proto ten, kdo mluví jazyky, nechť prosí, aby je dovedl také vykládat.      Pokud někdo mluví jazykem, má se modlit, aby také mohl vykládat. Nebo aby mohl někdo pro něj to vykládat.   14Kdybych se modlil ve vytržení, modlil by se můj duch, ale má mysl by toho nebyla účastna.     Jestliže se někdo modlí jazykem během shromáždění tak, že jeho city se vyjadřují slovy, které nikdo nepoužívá, pak je to bez užitku. Shromáždění neví, co mluví. Má to smysl?   ·  
15Co tedy? Budu se modlit ve vytržení ducha, ale budu se také modlit s vědomou myslí. Budu zpívat chvalozpěvy ve vytržení ducha, ale budu zpívat také s vědomou myslí.     

 Pavel dochází k závěru, že je v pořádku modlit se duchem, ale zároveň se má modlit tak, aby mu bylo rozumět čili  s  vědomou myslí. Totéž platí i o zpěvu.   ·  

16Kdybys děkoval Bohu ve vytržení, jak by ten, kdo do toho není zasvěcen, mohl říci Amen k tvému díkůvzdání, když nerozumí tomu, co říkáš?      Když se někdo  modlí a my mu nerozumíme, jak potom můžeme vyslovit Amen. Čemu říkáme Amen? Přítomný člověk prostě tomu nerozumí. Používejme ve shromáždění  slov, kterým je rozumět.   ·  
17Ty sice dobře vzdáváš díky, ale druhý z toho nemá žádný užitek. ·  
18Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky více než vy všichni, ·  
19ve shromáždění však – abych poučil i druhé – raději řeknu pět slov srozumitelně než tisíce slov ve vytržení.      

Pavel uměl  a naučil se několika jazykům. Takové jazykové vzdělání neměl  z nich nikdo.  To byly jazyky, že když jimi mluvil věděl, co říká  a věděl to i ten, v jehož jazyku hovořil.  Ale mluvit ve vytržení, tak jak mluvili někteří, po tom netoužil. On se nechtěl takovým darem převádět, protože takový dar by lidem nic nepřinášel.     Para překlad      

Řekněte sami: k čemu by vám bylo, kdybych mluvil jazyky pro vás nesrozumitelnými a nevyložil současně, v čem je poučení, co má smysl vzdělávací a co prorocký? Podívejte se třeba na hudební nástroj- nebo třeba harfu nebo varhany. Kdyby se rozezvučely všemi tony najednou, kdo by v tom poznal nějakou melodii? Anebo polnice: když zatroubí nezřetelně, kdo rozezná signál k boji? Stejně tak vaše řeč: není-li srozumitelná, nikomu nic nedá. Mluvíte do větru. Na světě se mluví stovkami cizích jazyků a kdo je zná, krásně se jimi dorozumí. Když ale na mne někdo mluví slovy , jejichž význam neznám, zůstaneme si navzájem cizinci. Vím, že usilujete o duchovní obdarování. Snažte se právě vyniknout právě v tom, co pomáhá budovat církev. Proto radím tomu, kdo mluví neznaným jazykem: modli se, abys uměl vyložit, co říkáš. Když někdo totiž hovoří takovým jazykem: modlí se sice jeho duch, ale bez účasti rozumu. Co s tím ? I já se chci  modlit vroucně, ale tak, abych se zároveň modlil rozumem. A když zpívám k Boží oslavě, chci ho chválit i svým rozumem. Jak by mohl posluchač připojit svůj souhlas k modlitbě, kdyby nerozuměl jejím slovům? I kdyby byla sebeupřímnější, nic  zní nemá. Jsem vděčný Bohu, že mne tímto darem obdaroval víc, než kohokoliv z vás. Přesto ve shromáždění povím raději pět srozumitelných vět, než tisíce slov nesrozumitelných,    

Rosmano, Pavel psal jasně!!  
Vložil: Tomas v Pátek, 05. březen 2021 @ 18:21:50 CET (4278 čtenářů)
Více... | 724 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Z Ježíška se stal Ježíš
Zkoušky

poslal zeryk

Každý máte nějakého jiného Ježíše, všichni inspirováni biblí, vedení duchem .

Ježíš nic nenapsal, (jednou ho viděli kreslit ( psát) do písku, to se nudil a dával to dost okatě najevo).
Za to apoštolové se stali jeho řečníky, a pisateli. Tento trend je dosud v "kurzu".

Proč si myslíš, že máš myslet a psát za Ježíše ( našeho-vašeho)?
Už tendenční zápisy pouze 4 evangélií myslí a píšou za Ježíše.
Příběh uměle naroubován na židovskou "půdu", jako by se jednalo o téhož Boha, tak lajdácky,že potřebujete "výklady výkladů" pro pochopení slov.

Ježíšek nám ale vyrostl tím subjektivním nazíráním přes jeho řečníky, a pisálky do podoby Ježíše.
Od lásky k nenávisti. Od pokoje k neklidu.Od míru k válce. Od odpuštění k věčnému neodpuštění. Od pomoci k mučení. Od sebeobětování k vyhlazování druhých.
Ano jen živý může růst, vy jste tím životem, Těmi Ježíši. 
Ježíš který blahoslavil chudobu ducha, teď slibuje bohatství,moc,slávu .

Morálka Ježíše se vyvinula do podoby krvelačného teroristy v listu Zjevení Jana.

Jste děti Boží, sourozenci Ježíše, jeho přátelé, a proto také spoluviníci.

Co je na tom tak hrozného? Přece co člověk rozsívá to bude sklízet, to je spravedlivé, tak to Bůh chce.
Jde o pomstu, hněv,negaci celkově, to je ta špatná a odsouzení hodná morálka Boha ,to je svědectvím vůči němu.

Tak , teď poslední otázka:
Rouhal jsem se už Duchu Svatému? Když ano jak, když né jak to udělat.
zeryk
Vložil: Tomas v Pátek, 29. leden 2021 @ 10:33:43 CET (511 čtenářů)
Více... | 38 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: To to s námi dopadne díky bezbřehé svobodě.
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Tak mám dojem, že ta naše bezbřehá demokracie a svoboda jsou nástrojem pro naše zničení. Docela si mne dotklo, když čtu:   Desítky lidí s transparenty, s českými i černými vlajkami, s koňmi a s rakví se odpoledne vydaly k domu ministra zdravotnictví Jana Blatného (za ANO) v Jinačovicích na Brněnsku. Účastníci akce protestovali proti vládním opatřením a protiepidemickému systému (PES), který vnímají jako nesmyslný. Opatření decimují ekonomiku, ale i přesto počet nakažených koronavirem stále roste, řekl novinářům organizátor akce Tomáš Franzki. Lidé ministra Blatného označili za zločince, jehož opatření šikanují obyvatelstvo. „Pan Blatný dříve léčil děti, dnes naše děti denně trpí a s nimi jejich rodiče. Nemůžou do školy, nemůžou se mezi sebou stýkat,“ prohlásil jeden z řečníků Jiří Černohorský. Než se demonstranti dostali před dům ministra, potkali několik místních obyvatel s opačným názorem. Ti v ruce drželi transparent s nápisem „Zdraví je víc než peníze“. „Když mi někdo chce pomoct, abych neumřel, tak mu v tom nemám bránit. Jestli to dělá líp nebo hůř, to je otázka, ale otevřít vše, kde se shromažďují lidi, je velmi nebezpečné. Já chci jít taky do hospody, ale dokud čísla nakažených neklesnou, tak to prostě není možné. Znám pana Blatného jako slušného člověka, neznamená to sice, že je i dobrý ministr, ale rozhodně bych nešel k němu před dům,“ řekl ČTK místní obyvatel Pavel Chrápavý. Na průvod dohlížela dopravní policie a na shromáždění před domem policisté z antikonfliktního týmu. „Účastníky a provozovatele upozorňovali na pochybení. Pokud nějaké bylo, tak jsme jej zdokumentovali a oznámíme to správnímu orgánu. Počet účastníků nepřesáhl ohlášených 100 lidí, průběh hodnotím jako poklidný,“ sdělil policejní mluvčí David Chaloupka. Většina demonstrantů neměla nasazené roušky a rozestupy nedodržovala. Podle Chaloupky je za to zodpovědný pořadatel. Franzki se ale postihu nebojí, na dotaz ČTK řekl, že vše konzultoval se svým advokátem. Podobě hnusná byla minulou neděli demonstrace naší " elity" v Praze. Nadávky vládě  a nikdo z policie nezasahoval, protože se nedodržují rozestupy  a nikdo neměl roušky.   Kam to spějeme s tímto přístupem?   Kdo poděkuje vládě a všem, kteří obětavě pracují?   


  Opozice  s lidovci, topkou a ODS a s piráty je to největší zlo po roce 89. Hlavně , že jsou někteří pobožní. Hnus     To to  s naší svobodou dopadne.!!!!! Protože policie se bojí konat. Stejné jako je už i v USA.  
Vložil: Tomas v Pondělí, 18. leden 2021 @ 10:43:01 CET (3684 čtenářů)
Více... | 491 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Existuje absolutní morálka?
Zamyšlení

poslal Melissokomos

Před pár dny zde proběhla diskuse na toto téma. Někteří existenci absolutní morálky zpochybňují a uvažují pouze o morálkách relativních, jiní sice existenci absolutní morálky uznávají, ale identifikují ji výhradně se souborem biblických mravních předpisů. Pokusím se nastínit a dokázat proč považuji oba tyto pohledy za mylné:


Morálka se vztahuje k člověku a lidské společnosti. Předmětem morálky je hledání nejlepšího možného uspořádání lidské společnosti prostřednictvím mravních norem. Je nutné se tedy zamyslet nad kritériem hodnocení jednotlivých morálek a zda takové kritérium (absolutní) může existovat. Existuje-li absolutní hodnotící kritérium, je možná i existence absolutní morálky. Proč? Relativních morálek může ve skutečnosti existovat jen konečné množství. Je pak možné uplatnit hodnotící kritérium, morálky porovnat a vybrat tu, která hodnotícímu kritériu nejvíce vyhovuje. 

Relativní morálky jistě existují, každé společenské uspořádání nějakou formu relativní morálky vyžaduje jinak se společnost rozpadá zevnitř a směřuje k mravní anarchii. Existenci relativní morálky tedy nemá smysl zpochybňovat, je evidentní! Znovu je na místě otázka, zda tyto relativní morálky můžeme hodnotit. Evidentně jednotlivé relativní morálky hodnotí jak ateisté tak teisté - ať už existenci absolutního kritéria (morálky) uznávají nebo ne. Zdá se tedy, že toto hodnocení morálek je vysoce intuitivní záležitost, poměrně nezávislá na příklonu k jakémukoliv světonázoru. Lapidárně řečeno, ani lidé odmítající absolutní mravní kritérium, nemají žádný problém s hodnocením například biblické morálky. To je zajímavý postřeh, který může být užitečný při konstrukci absolutního hodnotícího kritéria.

Byl zde zdokumentován vývoj (evoluce) lidské morálky, který je v dějinách evidentní (stále zatím pouze intuitivně). Takový vývoj není důkazem neexistence absolutní morálky. Pokud existuje absolutní mravní kritérium jako idea, pak k němu lze dozrát vývojem přinejmenším na úrovni ideje. Jak a zda vůbec takovou ideu uplatnit v praxi? K tomu snad později...

Je možné vytvořit (definovat) takové hodnotící kritérium, které by bylo dostatečně obecné, dobově nepoplatné a zároveň přirozeně intuitivní? Takové kritérium, které by osmyslovalo naše chápaní směřování evoluce lidstva a lidské morálky? Pokusím se o to...

Příroda je zlá macecha a lidství je stloukáno v hmoždíři tupými přírodními silami. V prostředí všeobecného boje o přežití je zde náhle tvor, který si uvědomuje svůj duchovní rozměr (duchovní rozměr člověka = to co člověka právě polidšťuje a odlišuje od zvířete, kterým biologicky je... přirozený rozměr člověka, ne tzv. "extatická duchařina šoumenů") a který se pokouší (!) uprostřed tohoto tuhého boje vytvářet prostor pro mír. Ano, to je podstata a smysl lidství. Poznat a pochopit (reflektovat) hmotný svět, hrůzný propletenec všeobecného utrpení, odvrátit se od něj a nalézt mír uvnitř vlastní bytosti a v kontrapunktu vůči "hlasu přírody" - biologické chtivosti, zmírňovat utrpení ostatních bytostí. Hle, zde nám vyvstává absolutní hodnotící kritérium jednotlivých morálek. Morálky hodnotíme podle míry utrpení lidí (bytostí).

Teď se již nemusíme "biblicky vykrucovat" z tolerance např. otrokářství a podřízenosti vládnoucí kastě. Ve světle absolutního mravního kritéria jasně vidíme nemravnost otrokářského systému a je naší základní lidskou povinností nejen jej odmítnout, ale také proti němu všemi silami bojovat prostředky občanské neposlušnosti pro zmírnění utrpení bytostí, ne se lokajsky podřizovat "straně a vládě", platit daně a držet hubu protože tak psáno jest. Jen PŘÍKLAD... další snadno domyslíme třeba i aktuální pro dnešek...

Ted je již jasně vidět proč každá aplikace absolutního mravního kritéria na úrovni hmotného světa degraduje na morálku relativní a hmotě poplatnou. Cesta se stává cílem! Jen v tomto ohni může totiž být ukován člověk, jen pokud si připustí afekt a přestane si "hrát na bublinového  svatouška".

Teď je nám zřejmější, proč morálky intuitivně hodnotíme navzdory subjektivní absenci hodnotícího kritéria. Je to právě díky kontaktu s věčným duchovním archetypem pravého lidství (dokonalého/vnitřního/nebeského člověka), jenž aktivně vtahujeme do reality. Tady se časnost dotýká věčnosti. Pokud tento kontakt ztratíme, lidsky vadneme a umíráme. 

Tož tak to vidím já...








Vložil: Tomas v Neděle, 10. leden 2021 @ 23:37:21 CET (2323 čtenářů)
Více... | 278 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Katolické bláboly o křtu miminek
Katolicismus

poslal rosmano



Oko se snaží obhajovat katolickou praxi křtu miminek seč může.
Nelze se mu ani divit, protože to je jediné co "má jisté".  Má na to dokonce papír. Obdržel ten "sakrament" zdarma, bez svého rozhodnutí, bez projevu své vůle, bez pokání, bez obracení k Bohu, bez víry, bez vyznání Ježíše Pánem.  Ve své nevědomosti.

A v tom "křtu", nebo v té "svátosti křtu",  údajně obdržel veškerá myslitelná i nemyslitelná duchovní požehnání nebes. Byly mu odpuštěny hříchy, byl znovuzrozen z vody a z Ducha "do dítěte Božího", byl přenesen ze stavu vyhnanců z ráje do stavu Božího dědice, byl pokřtěn Duchem svatým, byl ospravedlněn,...
(i když na druhou stranu tvrdí, že není úplně ospravedlněn, pořád je hříšník ,....)

Opět se mu nelze divit, že všechno vkládá do "svátosti křtu", protože nic kromě "svátosti křtu" nezažil, tak kde jinde nebo kdy jindy by měl duchovní požehnání nebes obdržet ?
Vložil: Tomas v Pondělí, 14. prosinec 2020 @ 23:13:11 CET (1851 čtenářů)
Více... | 5324 bytů | 298 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Kdo z vás zemřel spolu s Kristem a kdy se tak stalo?
Katolicismus

poslal oko

Ve svátosti křtu ukončil starý člověk v nás nadobro svoji existenci - už ho není - zemřel spolu s Kristem. To aby se z křestní vody a z Ducha svatého mohl v tu samou chvíli křtu narodit člověk do "novosti života" - dítě Boží,  "úd"  tajemného Kristova těla  (církve).



Vložil: Tomas v Neděle, 15. listopad 2020 @ 14:11:13 CET (5359 čtenářů)
Více... | 4904 bytů | 1066 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: ŘKC: Sexuální devianty volí za Biskupy a Kardinály sám Bůh
Katolicismus

poslal rosmano


Oko tady razí velkohubou nabubřelou římskou ideologii výlučnosti a jedinečnosti ŘKC opakovanými tvrzeními o tom, že:

"Já psal ve skutečnosti obecně o všech nekatolických církvích , uskupeních i sektách, které mají společné to, že jejich "biskupové" nemají apoštolskou posloupnost předávání služby skrze nepřetržitý řetězec vkládání rukou.
Že tedy jsou jenom zvoleni lidmi a nemají žádnou moc k takové službě od Ducha svatého.
Tito biskupové jsou takto ustanoveni "zdola" (místo "shora" - od Boha) ke zmatení věřících a k utišení jejich případných pochybností o autenticitě jejich "církve"."

JINAK ŘEČENO:

My (ŘKC) máme biskupy ustanovené "shora" - od Boha, s mocí od Ducha svatého, s apoštolskou posloupností skrze vkládání rukou.

A ostatní církve, sekty jak tvrdí oko, mají pouze starší (či biskupy) volené a ustanovené "zdola" - od lidí. A nemají žádnou moc k takové službě od Ducha svatého.

Takže NULA, 0, NIC. NEJSOU TO V PODSTATĚ CÍRKVE. ZŘÍDILI SI JE LIDÉ SAMI.

Vložil: Tomas v Neděle, 15. listopad 2020 @ 14:10:23 CET (1174 čtenářů)
Více... | 5122 bytů | 164 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Hřešokajícísmus a modlitby za satana a zlé duchy.
Katolicismus

poslal myslivec

Jeden zdejší katolík o sobě tvrdí, že je neustále kajícím se hříšníkem a tento svůj duchovní stav popisuje jako růst ke svatosti a k dokonalosti.

Žel nedokáže tento svůj příkladný hřešokající stav blíže popsat tak, aby případní zájemci o katolicismus ho mohli příkladně použít. 

Je zde někdo kdo svůj permanentně hřešokájící se stav dokáže smysluplně popsat tak, aby byl hodný následování?

Ten samý hřešokající se katolík zde píše, že Kristus nás učí, že se máme modlit za všechny nepřátele lidí všeobecně, a jelikož satan a duchové zla jsou taky nepřátele lidí, tak se modlitební výzva Krista týká i jich. 

Citace:



Vložil: Tomas v Pátek, 13. listopad 2020 @ 10:31:26 CET (1155 čtenářů)
Více... | 3127 bytů | 139 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Dopis bývalého apoštolského nuncia v USA Donaldu Trumpovi
Konspirace

poslal Nepřihlášený

Pane prezidente,dovolte mi, abych vás oslovil v tuto hodinu, kdy osud celého světa ohrožuje globální spiknutí proti Bohu a lidstvu. Píšu vám jako arcibiskup, jako nástupce apoštolů, jako bývalý apoštolský nuncius ve Spojených státech amerických. Píšu vám uprostřed mlčení světských i náboženských autorit. Můžete přijmout tato má slova jako „hlas volajícího na poušti“ (Jan 1,23).

Vložil: Tomas v Pátek, 13. listopad 2020 @ 10:30:52 CET (418 čtenářů)
Více... | 9958 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Okovy římskokatolické lži
Katolicismus

poslal rosmano


Oko tady poměrně často vkládá v diskusích z pozice učitelské autority "neotřesitelné a neoddiskutovatelné axiomy víry"  -  poučky římskokatolického katechismu.
A snaží se tím dehonestovat neřímské církve a společenství. A zdůraznit římskokatolickou výlučnost


Viz např



Já psal ve skutečnosti obecně o všech nekatolických církvích , uskupeních i sektách, které mají společné to, že jejich "biskupové" nemají apoštolskou posloupnost předávání služby skrze nepřetržitý řetězec vkládání rukou.
Že tedy jsou jenom zvoleni lidmi a nemají žádnou moc k takové službě od Ducha svatého.

Tito biskupové jsou takto ustanoveni "zdola" (místo "shora" - od Boha) ke zmatení věřících a k utišení jejich případných pochybností o autenticitě jejich "církve".

Já tento typ výčitek svědomí či pochybností mít nemůžu - protože každý katolický biskup byl ustanoven mocí Ducha svatého skrze vkládání rukou - tedy "shora".




Oko sám se z diskuse k tomuto tématu vykrucuje, staví se k věci stylem "tak to je a basta".
Zajímalo by mě tedy, jak to vidíte a rozumíte vy ostatní.
Koho to tedy zajímá. A zda jste si sami vytvořili v této oblasti jasný, biblický náhled .
A zda a jak prožíváte  společenství církve.
Vložil: Tomas v Pátek, 06. listopad 2020 @ 22:57:40 CET (3394 čtenářů)
Více... | 691 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Kvůli lidským právům a naší svobodě necháme lidi umírat
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Jak to, že Čína zvládla pandemii a  u nás se stav nezlepšuje? Mám informace o náročné práci v nemocnici, která je akciovou společností. Tam zdravotníkům nikdo žádné peníze nepřidá jako státním nemocnicím. Zaměstnavatelé je ženou do práce, i když jsou nemocní. Ostatní padají na hubu vyčerpáním. Zatímco média zajímá osud umělců, podnikatelů, živnostníků apod., kteří chtějí jen prachy od státu za to, že jsou doma, tady je katastrofální situace. Na jedné straně lidé vyčerpaní  a umírající a na druhé straně bezcharakterní politici, kteří nemoc zpochybňují a ještě stávkují a demonstrují. To je prostě bordel na rozdíl  třeba od Číny, Tajwanu  a jiných  východních zemí. V té Číně, která na zdejší věřící fanatiky působí jako červený hadr na býka, si umí udělá pořádek, zatímco u nás díky divné svobodě se klidně může vše porušovat? Píšu to v afektu, protože covid začíná mít i plno obětavých lidí, kteří  jsou vyčerpaní z práce a  pečující o pacienty s covidem. A přitom hlavní  pomocí je hlavně to, aby lidé dodržovali od začátku všechna opatření a chovali se zodpovědně.  Tak jako v té  Číně. A když to nejde po dobru, tak musí být tvrdý a přísný zákon. Jenže to by se porušila  lidská práva. 


A tak kvůli lidským právům necháme jiné lidi umírat!!!  
Vložil: Tomas v Pátek, 06. listopad 2020 @ 22:57:18 CET (548 čtenářů)
Více... | 35 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: UPOZORNĚNÍ NA BLÍŽÍCÍ SE VYTRŽENÍ CÍRKVE
Služba bližním

poslal Nepřihlášený

Každý soudný člověk dnes vidí, že negativní události akcelerují, nelze je přibrzdit, tím méně pak zastavit. Nalézáme se už ve fázi volného pádu.


Celospolečenské i přírodní katastrofy globálního rozsahu jsou již NEODVRATNÉ.

Teď už jde jen o jedno jediné: PATŘIT KE KRISTOVĚ CÍRKVI!!!

Bezduchým plácáním se ke Kristově církvi rozhodně nepřipojíme!!!

VYKUPUJME ČAS!!!

Ef. 5: 15-17 "Dávejte si dobrý pozor na to, jak žijete, abyste si nepočínali jako nemoudří, ale jako moudří; (16) nepromarněte tento čas, neboť nastaly dny zlé. (17) Proto nebuďte nerozumní, ale hleďte pochopit, co je vůle Páně."

Tímto upozorněním po 14 letech zde na GS definitivně končím, protože v dalším pokračování už nevidím SMYSL.  

*   *   *   -   -   -   *   *   *   
                 BA


Vložil: Tomas v Pátek, 06. listopad 2020 @ 22:56:41 CET (899 čtenářů)
Více... | 38 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: PROTEST
Sebeobrana

poslal Nepřihlášený

Dne 28.10. 2020 byl zde na GS vložen můj článek MŮŽETE MI NĚKDO PORADIT?


V tomto článku jsem uveřejnil odkaz na video "Poděkování statečným lékařům" na adrese:

Hned v prvním komentáři  k tomuto článku jsem byl uživatelem LD osočen z konspiračního myšlení vzdor tomu, že můj kratičký článek nic konspiračního neobsahuje. Pokud jsem zde různými hulváty napadán, přijímám to. Ale proti tomu, že byla v komentáři mého článku napadena i Lenka, už musím protestovat. 

Cituji LD:

"Aha, tak konspirátoři už narazili na novou metodou instalace sledovacích nano-čipů: dají se instalovat pomocí dlouhé špejle, která se strká do nosu -"

"Speciálně pro LenkuM zde na ukázku vypíchnu blbost, kterou tento článek začíná." 

Nikde v tomto článku jsem se ani nedotkl metody instalace sledovacích nano-čipů. 

Můj článek, vážený pane LD začíná takto:

"Přátelé:

Ve videu na adrese níže, je v čase od 11:24 do 11:42 uveden sestřih projevu pana ministra Prymuly, který obsahuje významné přeřeknutí."

Dovolím si ocitovat úvodní odstavec byzantského katolického patriarchátu, na adrese uvedené výše:

"Byzantský katolický patriarchát, který hájí základní pravdy křesťanské víry a morálky s bolestí konstatuje, že přestože hlas pravdy odvážných lékařů již jasně zazněl, koronapsychózu se zatím nepodařilo zastavit a trvá i hrozba vakcinace, směřující k čipizaci." 

Ještě jednou pro pana LD:

"trvá i hrozba vakcinace, směřující k čipizaci.

Stačí to pane LD??? Nebo se mám speciálně pro vás ještě jednou opakovat??? 

Nechápu proč diskusi o čipech vnucujete Lence, která o ni vůbec neprojevila zájem. Mě připadá (pokud jde o čipy), že je daleko přínosnější ocitovat pár Myslivcových větiček:

* * *
Pokud jde o přeřeknutí pana ministra Prymuly:  

Uživatel LD obohatil diskusi nalezením dotyčného rozhovoru v archivu ČT1. Rozhovor je na adrese:


Jsem rád, že jsem si mohl prohlédnout originál, protože s každou kopií roste chyba. Přehrával jsem si tyto partie při různé hlasitosti s otevřenýma i zavřenýma očima a rozhodoval se mezi "oček" a "očip", tak jak se v komentářích mého článku dohadoval pan LD s odpadlíkem od Krista Votou.  

Za techniky, kterou jsem měl k dispozici a aplikovaných metod, jsem slyšel "očip", téměř 2 x častěji, než ˇoček". Samozřejmě, není to stoprocentní, protože měl pan ministr Prymula přes ústa roušku zakrývající i část tváře, a tudíž jsem nemohl jeho slova odečíst ze rtů. 

Pokud o mne jde, tak celý život jsem se učil naslouchat, protože jsem musel. Pokud se mnou někdo mluví, tak mě zajímá proč a co mi říká, a proč mi to říká právě teď. 

Velice důležité jsou nonverbální projevy (změna šíře zornic, náhlé opocení čela či rukou, náhlá změna barvy tváří, intonace hlasu, sahání si na nos, či na temeno hlavy, změny vůně/zápachu vydechovaného vzduchu, rychlost dýchání, vyhýbání se pohledu, polykání, dívání se na hodinky), atd. A přitom sleduji projev osoby jíž naslouchám a průběžně vyhodnocuji to, co mi osoba říká, zda se mému pohledu nevyhýbá. Snad mohu říci, že v řadě případů mi osoba řekne nonverbální komunikací více, než slovy. A o to, jsem byl při projevu pana ministra ochuzen. Jen jsem postřehl, že po tom přeřeknutí byl pan ministr Prymula mírně vyveden z konceptu.

Avšak nemohl jsem si nepovšimnout, že se ani jednou nepodíval do kamery. Z praxe vím, že pokud někdo něco tají, tak úsilí se neprořeknout, ho stojí příliš mnoho energie, což může vést právě k tomu, že se prořekne. Prostě neuhlídá tok svých myšlenek. V žádném případě nechci ani vzdáleně tvrdit, že právě toto se přihodilo panu ministrovi - prostě už jen z toho důvodu, že jsem u rozhovoru nebyl. Tedy mohu se zajisté mýlit, stejně jako se mohl mýlit komentátor či tvůrce videa, a to za předpokladu, že užil přibližně stejných metod jako já. 

Pokud však o mne jde, tak tento rozhovor na mě zanechal velmi temný dojem.
BA



Vložil: Tomas v Pátek, 06. listopad 2020 @ 22:55:50 CET (614 čtenářů)
Více... | 26 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: MŮŽETE MI NĚKDO PORADIT?
Služba bližním

poslal Nepřihlášený

Přátelé:

Ve videu na adrese níže, je v čase od 11:24 do 11:42 uveden sestřih projevu pana ministra Prymuly, který obsahuje významné přeřeknutí. Sledoval jsem všechny projevy pana Prymuly a pokud se dobře pamatuji, něco divného v jednou z jeho projevů bylo. Ale co to bylo, to jsem nepostřehl. 

Jde mi o jen jediné: Potvrdit, nebo vyvrátit autenticitu projevu pana Prymuly obsaženého ve videu. Proto prosím technicky zdatné uživatele GS o to, zda by nemohli v archivu ČT1 tento projev najít, zpřístupnit nám ho, a to ještě dříve, než bude tento projev upraven, nebo smazán. 

Mnohokrát děkuji.

Video je na adrese: 

http://uogcc.org.ua/cz/actual/article/?article=21643

Moje obavy z vnucovaného očkování jsou zde: 


Ještě jednou děkuji.

BA
Vložil: Tomas v Středa, 28. říjen 2020 @ 10:15:24 CET (1186 čtenářů)
Více... | 53 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: KLAM PANA VOTY
Služba bližním

poslal Nepřihlášený

Tento článek je doplněním mého předchozího článku "OBSESE PANA VOTY". Musím důrazně upozornit na fakt, že jakákoli diskuse s judaistou je už z principu mimoběžná, ve které je a priori vyloučena shoda. 


Nejen starozákonní - ale i novozákonní texty může správně interpretovat jen ten, kdo má ducha Kristova, podle míry, ve které tento Duch na něm spočívá. Celý Starý Zákon vypovídá o Kristu na velmi mnoha místech, která ani nedokážu spočítat. Jen jednoho jest zapotřebí: Tyto texty VIDĚT. A vidět je nemůže ten, jemuž závoj zastírá ducha (2Kor. 3:14-16)

Pan Vota bohužel od Krista odpadl, coz dokazuje část jeho komentářů z 9. 9. 2018 k mému článku EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU?  Zřejmě tento fakt je motivací jeho permanentních útoků proti křesťanství. Z jeho komentářů vyjímám: 


"Zadny z Vas neni pricinou meho odpadnuti od krestanstvi, viry v trojosobnost krestanskeho Boha. Jen to tak u mne prijmi.

Loucim se v dobrem."


Ř. 8:9 "Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží duch přebývá. Kdo nemá ducha Kristova, ten není jeho."

1Kor. 2:16 "Vždyť, kdo poznal mysl Páně a kdo ho bude poučovat? My však mysl Kristovu máme."

Pro judaisty platí: 

1J. 2:22 "Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna."

J. 5:23 "aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.

Z toho všeho jasně vyplývá, že pokud by v duchovní oblasti došlo ke shodě mezi judaistou a křesťanem, bylo by to principiálně špatně. Jestliže tedy, křesťané, velmi dobře víte, že mezi Kristem a odpůrcem Kristovým neexistuje jakákoli shoda - tak proč s tímto člověkem vůbec diskutujete? Diskutujete, vztekáte se - a to na mě dělá velmi silný dojem, že tento antikrist má nad vámi určitou autoritu, kterou vás k diskusi prostě přinutí!  

Já jsem s ním byl od počátku jeho působení zde v permanentním konfliktu; poznal jsem v panu Votovi ducha antikristova. Své svědectví jsem tomuto pánovi podal - a pak dal od něho ruce definitivně pryč - viz níže. 

Rozdíl mezi judaismem a křesťanstvím v kostce: 

Judaismus disponoval veleknězem, chrámem i systémem obětí. Tento cyklus obětí byl Spasitelem jednou provždy ukončen: 

Žd. 7:27 "který nemusí jako dřívější velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama."

Jeruzalémský chrám byl v r. 70 zničen proto, že cyklus starozákonních obětí byl jednou provždy ukončen a chrám tak ztratil smysl. Kdyby chrám měl i nadále smysl, Bůh by jeho zničení rozhodně nepřipustil. Od této doby byl obětní systém nahrazen lidskými ustanoveními, která samozřejmě nemají právní sílu Božích příkazů a nařízení. Lidská ustanovení tedy ke spáse nevedou, ani vést nemohou, protože nejsou Bohem potvrzeny!

U křesťanství je tomu úplně jinak. tam platí:

Kristus je Veleknězem, Chrámem i Obětí!!


Žd. 10:1 "V zákoně je pouze náznak budoucího dobra, ne sama jeho skutečnost. Proto stále stejné oběti, přinášené každoročně znovu a znovu, nemohou nikdy dokonale očistit ty, kdo s nimi přicházejí."

Kol. 2:17 "To všechno je jen stín budoucích věcí, ale skutečnost je Kristus."


KLAM PANA VOTY

1) Pan Vota zdejší zpozdilé křesťany stahuje cílevědomě zpět na starozákonní pole, jako na své domácí hřiště a vede je k neplodným, jalovým, nic neřešícím diskusím, ve kterých je pak s přehledem poráží. A zdejší křesťané se nechají vést jako ovce na porážku. Tito lidé, nevědí, anebo nevěří tomu, že: 

STARÝ ZÁKON BYL DEFINITIVNĚ PŘEKONÁN V KRISTU, KTERÝ JE VELEKNĚZEM, CHRÁMEM I OBĚTÍ!!

Viz link výše. Pokud tuto pravdu křesťané chápou, věří jí, a přesto jí nedokážou v praxi uplatnit, je to pak velmi, velmi špatné. 

2) Pan Vota podává zdejším křesťanům svůj zdeformovaný, v řadě případů i rouhavý pohled na události novozákonní, jejichž smysl ani nemůže pochopit (2Kor. 3:14-16). Křečovitě se snaží zavléci zdejší křesťany do (pro naši spásu) absolutně bezvýznamných problémů, o nichž Písmo samozřejmě detailně neinformuje. Snaží se vnutit křesťanům svůj starozákonní pohled, zatímco učení novozákonní zde prezentuje jako snůšku nesmyslů. 

I když jsem se zde proti katolické věrouce mnohokrát velmi tvrdě vymezil, neposmíval jsem se, protože posměch nic neřeší. To, co něco řeší, je biblický argument. Ale to, co zde předvádí pan Vota, je daleko za hranicí slušnosti

Jen se posmívá - ale nic pozitivního nepřináší. A zdejší křesťany to ani nepohoršuje, vůbec nevarují před následky komunikace s tímto člověkem, nevylučují ho a priori s diskuse. Jak jsem již napsal, tento člověk uplatňuje nad zdejšími křesťany svoji autoritu - a to z toho důvodu, že autorita zdejších křesťanů je NULOVÁ!!!

Vážení křesťané! Proč se s tímto nepřítelem kříže Kristova vůbec hádáte, když víte, že Kristus i antikrist jsou v permanentním antagonistickém konfliktu??? Čeho tím chcete vůbec dosáhnout??? Snad shody Krista s anti-kristem??? Ve vašem počínání nevidím smysl!!!


Žd. 4:12 "Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce."

Ef. 6:17 "Přijměte také přilbu spasení a meč Ducha, jímž je slovo Boží."


S panem Votou jsem se jednou provždy rozloučil. Z posledního komentáře vyjímám: 

A tento můj komentář zůstane na GS zaručeně komentářem posledním. Kéž je náš Pán, panu Votovi (stejně jako i nám všem), milostiv!
BA










Vložil: Tomas v Středa, 28. říjen 2020 @ 10:10:35 CET (702 čtenářů)
Více... | 57 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy