Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ctibor.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 15956, komentáře < 7 dní: 476, komentářů celkem: 380934, adminů: 60, uživatelů: 4957  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 42 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Opatøení Ministerstva zdravotnictví ke koronavirové situaci od 3. kvìtna 2021
·Pokraèování kauzy Jerry Falwell ml.
·Policie øeší veèírek na støeše Arcibiskupského paláce v Praze
·Prezident Jižních baptistù zveøejnil na Facebooku fotografii ze svého oèkování
·Beth Moore se omluvila za podporu teologie komplementarismu
·Nový zákon s poznámkami - pøeložil Petr Pavlíèek
·Poprvé v historii se hlásí k náboženské pøíslušnosti ménì než polovina Amerièann
·Kvùli pandemii se loni v katolické církvi konalo o ètvrtinu ménì køtù
·Velikonoèní sèítání lidu
·Informace z jednání Výkonné výboru BJB dne 17. bøezna 2021

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
104708245
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!!
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Chtěl bych zde uvést svědectví o tom, jak se dá zneužívat víra ve svaté a modlářství. Příběh je  starý šedesát let a asi se moc nezměnilo. Dnes víra lidí se zneužívá zase jinak a u jiných církví.

Podívejme  se na část svědectví cestovatelů Hanzelky a Zikmunda. Je to hrozně smutné!

Nazítří den za svítání se kamenitý pahorek nad Quillcollem měnil v lidské mraveniště. Tisíce lidí přijížděly a přicházely ze všech stran a vylily se mnoha proudy vzhůru po stráni na široké prostranství  kolem latové ohrady, pod jejíž střechou byl na několik dní umístněn polní oltář se soškou patronky kraje.
 Odtud  se potnici rozbíhali dál, šplhali mezi balvany a skalisky ve svahu, vraceli se znovu a vyhledávali další místa ve chvatu  a shonu, jako by se báli, že něco zmeškají. Když konečně došli na vhodné místo, spěšně otloukali železnými dláty, kladivy i ostrými kameny hrany skalisek: drobné kamení strkali pečlivě do kapes a do bílých šátků. Celé to lidské mrveniště se hemžilo, kutalo, zvonilo a halasilo jako sjezd permoníků ze všech pohádek světa. 

Euillcollská hlušina se měla za chvíli změnit v nesmírné poklady, v talismany, v zázračné kameny.

Davy lidí se provalily ohradou ze všech stran k polnímu oltáři. Tady se trpělivě řadily do širokého proudu.  Zvolna míjely zázračnou sošku oblečenou tentokrát do splývavého roucha a hlubokými kapsáři. Těsně před ní stál na stupních oltáře kněz v bělostné sutaně a spolu s ním svátečně oblečená dívka. Poutníci postupovali krok za krokem, jeden po druhém podávali knězi své šátky s narubaným kamením. Uzlík zůstal vždycky na vteřinu v knězové levici. Sotva postřehnutelný pohyb, potěžkání" zboží", pomocnice vyslovila výši sazby, kupní cenu požehnání. A už se mihla nad šátkem knězova světící pravice, druhá ruka zároveň sáhla po bankovce, spěšně ji podala pomocnici, a už se chopil dalšího šátku.  Cyklus za čtyři vteřiny.

Další prosím. Lehký šátek s kamínky za deset boliviánů, prostřední za dcacet, plný šátek za padesát, Nezdržovat provoz! Asistentka pobízí poutníky a  jen přibližně a ve chvatu přepočítává zmuchlané bankovky, třídí je mezi prsty levé ruky, a když si jich tam více nevejde, strčí je spěšněn do kapsářů v rouše patronky. Za deset minut soška nápadně ztratila na štíhle linii, kterou ji určil výtvarník. Technická přestávka.

Pomocnice bleskurychle vyprazdňuje kapsáře  a sype hromadu bankovek do košíku připraveného v pozadí provozovny.

Bylo nám z toho nevolno. Snad kněz ani jeho asistentka v pracovním zápalu nepostřehli objektiv naší etarety, který byl v té chvíli nejpovolanějším svědkem tohoto neuvěřitelného dovadla., 
To už nebylo obyčejné svatokupectví. Ta by se dala posoudit jen jedna, mírně zarážející stránka obchodu.
Kameny, kterým jejich majitele koupili zázračnou moc, budou vestavěny do základů hliněných stavení v horách a na předměstích Cochabamby, aby chránily domovy věřících…

V tom se obřad prováděný knězem v postatě neliší od zázraků prováděných pohanskými kouzelníky.
Podáváme-li se však na ty zástupy lidí, kteří poslušně, pokorně a s výrazem vděčnosti platí za posvěcení kamene stanovenou cenu, vyroste nám před očima celá nemravnost toho" obchodu", Většina poutníků pracuje na finkách, na velkostatcích a vydělává čtyřicet centánů za celý den páce. Někteří z nich jsou pastevci a drobní řemeslníci. Jejich výdělek není o mnoho vyšší. Za prosté znamení kříže zaplatí knězi částku, na kterou musí dřít na polích dvacet  pět až ž sto dvacet pět  pracovnách dnů. A bilance knězova dne až půl milionu. Za jediný den.

To je smutné a to byla realita. A co na to církev? Nevadilo ji zneužívání víry ubohých lidí??

Moc smutné!!!

Vložil: Tomas v Neděle, 11. duben 2021 @ 23:49:53 CEST (1211 čtenářů)
Více... | 170 komentáře | Skóre: 0



Život církví: V křesťanských církvích je to tak, že evangelisty dává církvi Bůh ...
Grano Salis

poslal oko

(říká Toník...)


Když však Bůh dává kohokoli do služby  církvi, dává to  už od letnic vždycky zjevně - skrze vkládání rukou pastýřů (biskupů).

Aby tak nemohly vzniknout žádné pochybnosti o jeho poslání ve světě, o druhu služby. O moci Ducha svatého předaného ke službě křesťanům tímto způsobem.

(Příkladů pro toto tvrzení je v Písmu opravdu dost).
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 03:07:19 CEST (2610 čtenářů)
Více... | 8533 bytů | 367 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Kdo vás , milí věřící, ovládá?
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Proč si vůdcové sekt a církví vymýšlejí to, na co nemají právo? Přece v Božím Slově píše Pavel toto:  

  • 16Nikdo tedy nemá právo odsuzovat vás za to, co jíte nebo pijete, nebo kvůli svátkům, kvůli novoluní nebo sobotám.
  • 17To všechno je jen stín budoucích věcí, ale skutečnost je Kristus.
  • 18Ať vám neupírá podíl na vykoupení nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, jak to v marné pýše své mysli viděl při svém zasvěcování.
  • 19Takový člověk se nedrží hlavy, Krista, z níž celé tělo, pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem.
  • 20Jestliže jste spolu s Kristem zemřeli mocnostem světa, proč si necháváte předpisovat:
  • 21neber to do rukou, nejez, nedotýkej se – jako byste stále ještě byli v moci světa?
  • 22Jsou to lidské předpisy a nauky o věcech, které se použitím ničí.
  • 23Vydávají se za moudrost jako zvláštní projev zbožnosti, sebeponižování nebo tělesné umrtvování, ale nic neznamenají pro ovládání vášní.
  A jak to vypadá v praxi? Sami si posuďte, co vás vůdcové sekt a církví učí  a k čemu nutí? Copak nemáte napsáno v Novém Zákoně něco jiného? Nařízení vůdců vašich sekt a církví mají větší váhu než Slovo Boží? Kdo vás pak vlastně ovládá?  
Vložil: Tomas v Středa, 07. říjen 2020 @ 09:26:17 CEST (522 čtenářů)
Více... | 41 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Jaká moc...?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet nad známým příběhem z Bible. Hlavní postavou je Nikodém.  Kdo byl a jak žil? Vydejme se  po jeho stopách tak, jak nám je zaznamenalo Boží Slovo.   V evangeliu apoštola Jana: 

  ·  
1Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady. ·  
2Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: „Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním.“   

Nikodém je členem židovské rady. Rady , která pak odsoudí Pána Ježíše. Ježíš je pro všechny farizeje  nepřítel.  Ohrožuje jejich postavení a lid spíše naslouchá jemu než farizejům. Jak to, že Nikodém smýšlí jinak? Proč za Ježíšem jde? Na co se ho asi chce zeptat, že dokonce i riskuje?  Co když ho někdo spatří?  O Pánu Ježíši mnoho  slyšel, neví, že je Boží Syn, nemůže  to vědět. To ani neví ani učedníci. Ví o něm, že je učitel, tedy  že je moudrý a koná zázraky, které jinak nejsou v lidských  silách. Něco  mu vrtá  hlavou. Už na oslovení je vidět, že má k Pánu Ježíši úctu už tím oslovením  Mistře a dokonce uznává jeho Boží původ. Přišel jsi od Boha. Ale ještě neví, kdo opravdu Pán Ježíš. je. Podobně oslovuje Ježíše  i jeden mladík v jiném příběhu.  

 Odskočme si zatím k tomu příběhu v evan. Lukáše. ·  


Vložil: Tomas v Úterý, 01. září 2020 @ 23:41:56 CEST (3421 čtenářů)
Více... | 14231 bytů | 460 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Největší historická krize.
Katolicismus

poslal Myslivec

Za posledních dvacet let pozoruji velký úbytek společensky aktivních členů v ŘKC, kteří se organizačně podíleli na akcích farních a obecních. Současní aktivní členové omezují své aktivity na interní akce v ŘKC, a to ještě ne všichni. Aktivita u většiny se redukovala pouze na nedělní návštěvu kostela, a to spíše nepravidelnou. Mezi aktivními katolíky je čím dál více do sebe uzavřených nekomunikativních lidí. 

ŘKC rychle ztrácí autoritu v občanské společnosti. 
Faráři už nemají v obci takové slovo jako měli, a katolíci již nemají takový vliv na komunální politiku jako před 20 lety. Lidovci přestali katolicismus preferovat, a podporují liberalizované náboženství v duchu EU. Společensky aktivní lidé komunálně podporující ŘKC odešli k Nezávislým. 
Získávání nových členů křtěním mimin se prakticky zastavilo. Polovina osádky v kostelech má nad  60 let. Pokud bude tento sestupný vývoj pokračovat, budou kostely za 20 let prázdné.  Prohlubující se ztráta společenské autority, a kozel zahradník na nejvyším postu tlačí na katolíky zdola zhora. 
Myslím si, že ŘKC prochází svou největší historickou krizi. 


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 20. srpen 2020 @ 15:25:07 CEST (488 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Jak chápat a rozumět autoritě v církvi z pohledu křesťanské víry.
Katolicismus

poslal oko

Už mnohokrát jsme se tady dostali do rozporů, kdy někteří z vás mají za nejvyšší autoritu pouze Písmo (a způsob, jak mu rozumějí - odvolávajíce se na působení Ducha svatého) a naprosto ignorují jakoukoli hierarchii v církvi. Tedy jak je tomu doopravdy?

Vložil: Tomas v Neděle, 26. červenec 2020 @ 01:58:12 CEST (1113 čtenářů)
Více... | 4329 bytů | 128 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Udavač a nevděčník nebo hloupý?
Žhavá témata

poslal Frantisek100

·  15Ten člověk šel a oznámil Židům, že je to Ježíš, kdo ho uzdravil. 


   Takže i v Bibli máme udavače. Tenhle muž byl po mnoha letech Pánem Ježíšem uzdraven. Dobře věděl, že kněží jeho léčitele chtějí zatknout  a potrestat za uzdravení v sobotu a za to, že mu poručil, aby v sobotu nesl svoje lůžko. Proč to ten vyléčený udělal? Byla to hloupost, neznalost anebo chtěl pochvalu od kněží. Copak nepocítil žádnou vděčnost vůči tomu neznámému muži, který ho osvobodil od bolesti, která trvala třicet osm let?   

 Jak je to popsáno:   · 

8Ježíš mu řekl: „Vstaň, vezmi své lože a choď!“ ·  
9A hned byl ten člověk uzdraven; vzal své lože a chodil. Toho dne však byla sobota. ·  
10Židé řekli tomu uzdravenému: „Je sobota, a proto nesmíš nosit lože.“ ·  
11Odpověděl jim: „Ten, který mě uzdravil, mi řekl: Vezmi své lože a choď!“ ·  
12Zeptali se ho: „Kdo je ten člověk, který ti řekl: Vezmi je a choď?“ ·  
13Ale uzdravený nevěděl, kdo to je, neboť Ježíš se mu ztratil v zástupu, který tam byl. ·  
14Později vyhledal Ježíš toho člověka v chrámě a řekl mu: „Hle, jsi zdráv. Už nehřeš, aby tě nepotkalo něco horšího!“ ·  
15Ten člověk šel a oznámil Židům, že je to Ježíš, kdo ho uzdravil. ·  
16A proto Židé začali Ježíše pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu.  

 Zákonické myšlení židů podobné i některým dnešním sobotářským sektářům, kteří v sobotu nesmí nic.Ovšem horší je tohle udání. Copak mu nedošlo, že tím Ježíše ohrožuje?   Dnes máme také zrádce v národě a bohužel i mezi křesťany. Dnes se chodí udávat do Bruselu. V práci jsem se také s tím už dříve setkal. Udavačem byla jedna  žena z toho malého počtu křesťanův práci. Tady nešlo o neznalost, ale o úmysl tím druhému uškodit podobně jako ti, co udávají do Bruselu. 

   V tom našem biblickém případu snad ani nechtěl onen uzdravený muž Pánu Ježíši uškodit, ale vedla ho k tomu asi poslušnost vůči kněžím. A jak je to dnes?
Vložil: Tomas v Úterý, 21. červenec 2020 @ 23:04:58 CEST (639 čtenářů)
Více... | 27 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Totální úpadek katolické církve.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

https://youtu.be/1-UX00-PFzU

Papež před muslimy jako před Bohem se sklání. 
Snad parodie na J 13,8?
Vložil: Tomas v Úterý, 14. červenec 2020 @ 11:19:22 CEST (596 čtenářů)
Více... | 9 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Nebeské jízdenky za dobrovolně zištné dary.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Za žádnou svátost se v římskokatolické církvi penězi neplatí!



 Římskokatolickým hodnostářům se za svátostné služby platí penězi formou darovaného stipendia, a to za účelem spásně zištným!

Při poskytování svátostných služeb jsou finanční dary v příliš těsné blízkosti. Pro tuto těsnost nejde přesně určit, zda se jedná o nezištný dar, či platbu za něco. Rozdíl je prakticky neznatelný. A  právě pro tuto neurčitost vznikl kontroverzní pojem, a nutné zdůraznit, že se jedná o hojně užívaný pojem u praktikujících katolíků: dát na mši. Prakticky to znamená dát peníze farářovi za odsloužení mše. Nezištnost nutná k tomu aby se dalo mluvit o daru je pouze fiktivní. Dárce tímto zištným darem za "něco", si chce "něco" zajistit.

Ale ať katolíci odpoví proč vlastně finanční dary "na mši" poskytují? Snad nezištně a jenom tak? Anebo za ně "něco" očekáváte? Co třeba očekáváte od finančního daru na zádušní mši?

 Římskokatoličtí hodnostáři tvrdí, že stipendium za svátosti nesmí provázet ani zdání obchodu a spekulace. Ve formě finančního daru se zcela běžně přijímá stipendium (ne platba!) před a po svátostných službách, čímž vzniká oprávněný dojem, že se za tyto služby platí. Římskokatolický slang "dávat na mši" či za jiné římskokatolické služby, je typickým výrazem praktikujících katolíků, kteří jsou hlavními propagátory této "dobrovolné" dárcovské činnosti mezi vlažnými katolíky. 
 Pokud někdo neznalý za svátostné služby finanční dar neposkytne, není po něm ze strany římskokatolických hodnostářů dar nikdy vyžadovaný. Svátostná služba je ze strany poskytovatelů zdarma. To jim nelze upřít. Tak jako nejde popřít, že přijímají finanční dary za akci krátce po a před akcí ve formě stipendia.
 Kontroloři "dobrovolného" dárcovství jsou vždy z řad praktikujících katolíků, a katolíky vlažné kontrolují typickou otázkou: "dali jste panu farářovi na mši"?
U vlažných katolíků je dobrovolnost daru většinou vynucená, a u katolíků praktikujících  se vzhledem k náboženskému fanatismu o dobrovolnosti nedá mluvit už vůbec, jedná se totiž o naučený zvyk. "Dávat na mši" je tradičním římskokatolickým výrazem. Tento výraz náleží k dalším typicky zlidovělým katolickým výrazům jako třeba: chodit (chodíš) do kostela.?


Vložil: Tomas v Pátek, 05. červen 2020 @ 01:11:56 CEST (476 čtenářů)
Více... | 5374 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Moje nevyřešené obavy z COVID-19 a nařízení vlády
Sebeobrana

poslal Nepřihlášený

Velice jsem znepokojen tím, že vláda má najednou takovou pravomoc, že může diktovat církvi, zda může nebo nemůže provádět bohoslužebné shromáždění. Církev tady byla již hodně dávno a od začátku své existence prohlašovala, že bude vládě poslušná jen tehdy, pokud její nařízení nejsou v rozporu s tím, koho prohlašuje za svého jediného Kyrios. Takže svá pravidla církev nastavila již dávno. Prohlásit Ježíše za Krále nebyl náboženský ale politický projev, který vedl k jistým následkům.

I přesto, že můžeme souhlasit s vyhlášením karantény a z tohoto důvodu bohoslužby dobrovolně neprovádět (obávám se slova zrušit), jsem znepokojen pokorným přijetím přímého zásahu vlády do věci církve. Najednou se ukázalo, že všechny rozhovory o odluce státu od církve jsou jen slova, a v případě potřeby vláda bez problémů může najít dobrý důvod k diktování a nařizování toho, jak se má církev zachovat.
Vložil: Tomas v Neděle, 12. duben 2020 @ 12:24:54 CEST (934 čtenářů)
Více... | 3397 bytů | 32 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Stavba třetího chrámu...
Konspirace

poslal studentbible

Křesťané, přiznejte se, ať se svět baví!

Vložil: Tomas v Neděle, 23. únor 2020 @ 13:07:35 CET (563 čtenářů)
Více... | 448 bytů | 17 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Je zástupce Ježíše Krista na Zemi opravdu zrádce?
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Jak ho vidí jeho konzervativní duchovní a jaká je " jednota v jediné pravé a svaté církvi "? 




Vložil: Tomas v Pátek, 24. leden 2020 @ 02:41:54 CET (517 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Skóre: 0



Život církví: První křesťané
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Neděle, 17. listopad 2019 @ 14:01:41 CET (435 čtenářů)
Více... | 1020 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Vznikne denominace novokalvinistů?
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

Čas od času dojde na církevní scéně k registraci nové denominace. Taková událost budí často nelibost zavedených církví z důvodu, že její členové se obvykle rekrutují z jejich řad spíše, než z řad nových konvertitů. Možná přitom ovšem někteří zapomínají na své začátky. Členové jsou ale dnes přeci jenom více úzkoprofilovým zbožím než dříve a každá církev, zvláště evangelikální, si díky všudypřítomnosti hnutí církevního růstu někdy až úzkostlivě hlídá své růstové grafy. Imaginární růst je dnes celebrován jako známka požehnání a Božího působení. Paradoxem ovšem zůstává, že zatímco počet církví a sborů roste, počet křesťanů se snižuje.

Nabídka a poptávka na trhu idejí

Nová hnutí a církve dnes až na výjimky vznikají importem americké teologie. Zde bych ale rád zopakoval, že žádné americké učení (z Asie a Evropy nyní mnoho nových nauk nepřichází) by se zde neujalo, pokud by mu k tomu nebyl vytvořen prostor. Novokalvinismus v jeho separatistické modifikaci ve svých důrazech dokázal zaplnit něco, co zde vlivem nedávného směřování církve evidentně scházelo. Naplnil tak poptávku na trhu idejí. Vlivem ekumenismu, genderismu a liberalismu si dnes v církvích málokdo dovolil citovat verše o inspiraci veškerých Písem, o stvoření, potopě, o poddanosti ženy muži, o hříchu homosexuality, o neslučitelnosti římskokatolického učení s protestantismem. Exaltované zaměření na růst církve navíc zcela ignorovalo učení o vyvolení, a snaha změnit společnost přestala brát v úvahu, že svět leží ve zlém a bude odsouzen. Církevní představitelé, pokud už byli nuceni se vyjádřit, buď přijali nové paradigma, nebo se předháněli v tom, kdo vydá krajně umírněnější stanovisko. Ve snaze vyhnout se konfrontaci tak církev přestala ohrožovat hřích.

Vložil: Tomas v Pátek, 30. srpen 2019 @ 10:11:35 CEST (371 čtenářů)
Více... | 10052 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Život církví: Chystá se nová denominace: Sbory evangelikálních baptistů
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

V prostředí slezských luteránů koluje informace ke sběru podpisů na letošním XcamPu, kterou rozeslal místopředseda spolku Křesťanské společenství, z. s., jehož jednou z aktivit je XcamP.

Jedná se o zřejmou reakci na Prohlášení Církevní rady SCEAV k teologickému směřování a vzniklé situaci na letošním ročníku XcamPu
.

3.8.2019

Sestry a bratři,
protože se v našich společenstvích šíří různé (často i zkreslené) informace o sběru podpisů na XcamPu, chci Vás uvést tímto e-mailem do problematiky:

Jak víte, několik sborů Bratrské jednoty baptistů v loňském roce deklarovalo svou vůli odejít z této denominace mj. kvůli neochotě vedení této denominace řešit problémy s liberálním sborem na Topolce v Praze. Jedná se o sbory, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme a odkud pocházejí i přednášející, kteří u nás sloužili slovem na XcamPu i jinde.

Tyto odcházející sbory zvažují ustavení nové denominace. Ačkoli mají jen něco přes 200 členů a k registraci církve je třeba 300 podpisů, měli zato, že je možno legitimně doplnit podpisy budoucích členů i podpisy angažovaných sympatizantů. Vycházely i z praxe Ministerstva kultury, které zaregistrovalo v poslední době denominace, které zjevně nemají 300 členů a listinu k jejich registraci podepsaly desítky sympatizantů (ostatně podobný proces pamatujeme i my na Slezsku při registraci LECAV). Domnívali se, že tato praxe má opodstatnění v textu zákona, který nehovoří o členech, ale o osobách hlásících se, resp. přináležejících k církvi. Tento svůj názor na právní stránku vyjádřili i v podpisové listině, na níž uvedli, že je jak pro budoucí členy, tak i pro ty, kteří se „příležitostně zúčastňují akcí sborů EB [= tj. Sbory evangelikálních baptistů], nebo je různými způsoby podporují“.

Vložil: Tomas v Sobota, 24. srpen 2019 @ 10:54:14 CEST (756 čtenářů)
Více... | 5351 bytů | 27 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Novokalvinisté z prostředí BJB zakládají novou církev
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

Církevní rada Slezské církve evangelické augsburského vyznání vydala prohlášení ohledně štěpných aktivit novokalvinistů v rámci jejich církve.

Prohlášení Církevní rady SCEAV k teologickému směřování a vzniklé situaci na letošním ročníku XcamPu

pátek, 02 srpen 2019

Církevní rada na svém zasedání dne 1. 8. 2019 diskutovala o situaci, která kulminovala na křesťanském festivalu XcamP 2019 ve Smilovicích a s politováním konstatuje, že XcamP již několik let otevírá dveře tomu, aby členové naší církve byli indoktrinováni neokalvinistickou teologií, díky čemu dochází k odklonu mnohých od naší luterské teologie. To se děje především skrze dávání prostoru kazatelům či členům sborů, které v minulém roce vystoupily z Bratrské jednoty baptistů (BJB). Jako církev se principiálně nebráníme ekumenické spolupráci, tato skupina však při spolupráci nectí ekumenickou rozdílnost a vědomě vytváří nesoulad a chaos mezi členy naší církve a přetahuje je ke své teologické doktríně.

Vyvrcholením těchto aktivit bylo nedělní svědectví na XcamPu a především pokoutné „sbírání podpisů“ ze strany bývalých členů (kazatelů) BJB mezi účastníky a členy naší církve pro podporu nově vznikajícího uskupení (církve), která pro registraci na Ministerstvu kultury ČR potřebuje splnit podmínku získání aspoň 300 podpisů členů.
Vložil: Tomas v Pondělí, 05. srpen 2019 @ 09:32:45 CEST (1080 čtenářů)
Více... | 4782 bytů | 29 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Biřmování je křtem Ducha svatého.
Katolicismus

poslal oko

Je to ve stejném významu, jako tvrzení, že biřmování je křest Duchem svatým.

Kristus vícekrát přislíbil toto vylití Ducha; tento příslib uskutečnil nejprve v den velikonoc a později skvělejším způsobem v den letnic. Apoštolové, plni Ducha svatého, začali „hlásat velké Boží skutky“ (Sk 2,11) a Petr prohlásil, že toto vylití Ducha na apoštoly je znamením mesiášské doby. Ti, kteří tehdy uvěřili kázání apoštolů a dali se pokřtít, dostali pak „dar Ducha svatého“ (Sk 2,38).
„Od té doby apoštolové, plníce Kristovu vůli, udíleli nově pokřtěným skrze vkládání rukou dar Ducha, který přivádí k plnosti křestní milost.
To vysvětluje, proč se v listu Židům mezi prvními prvky křesťanské výchovy připomíná nauka o křtech a také o vkládání rukou. Katolická tradice právem považuje toto vkládání rukou za původ svátosti biřmování, která jakýmsi způsobem činí v církvi milost letnic trvalou.
Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:30:19 CEST (949 čtenářů)
Více... | 5033 bytů | 85 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Vyžaduje Bůh dětskou oběť?
Z našich církví

poslal leonet

Žijeme ve světě, kde nejen dětská oběť není bohužel nic výjimečného. Následující slova pocházejí od jednoho syna misionáře.
Před časem jsem byl pozván na setkání žen a mužů zastupujících několik desetiletí misijní práce. Jako děti jsme byli posláni do internátních škol a hostelů, protože naši rodiče šířili evangelium. Dnes mi to připadá nepředstavitelné, ale tehdy se to od nás očekávalo a byla to norma. Patřilo to k naší povinnosti, k oběti, kterou jsme přinesli, aby druzí mohli slyšet o Ježíši. Někteří lidé na našem srazu, byli tak hluboce zraněni, že v rozhovoru nebo proslovu počítali zmínky o Ježíši či o Bohu, a když napočítali do šesti, zvedli se a odešli. Zkrátka to neunesli.

Vložil: Tomas v Pátek, 07. červen 2019 @ 21:01:45 CEST (919 čtenářů)
Více... | 4715 bytů | 69 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Peklo si vytváříme my sami tady na Zemi.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Pokud něco může odloučit člověka od Boha, tak je to peklo tady na zemi. Války a jiná zla….. A to peklo vytváří sami lidé. A to i lidé, kteří mají plnou hubu Boha. Kolik zla způsobili právě takoví lidé. A právě takové peklo lidi odloučí od Boha. Mnoho lidí přestalo věřit v Boha, když viděli, jak se ti údajní zbožní chovají. Podívejme se na dějiny církví.  Zlo  a násilí. Bohužel tuhle pravdu nechtějí mnozí věřící slyšet.  Peklo někde po smrti je spíše strašení lidí. A církve rádi straší  a vyhrožují. Peklo mohou lidé prožívat i v náboženské sektě. Bavme se o pekle, které si způsobujeme sami, protože sami jsme daleko od Boha, když pácháme zlo. Peklo je často už tady na zemi. Nebaví mne ty fanatické náboženské fráze vytržené z kontextu.Podle čeho se poznají například křesťané? Nejsou někdy sami šiřitele pekla????



Vložil: Tomas v Středa, 29. květen 2019 @ 18:20:05 CEST (610 čtenářů)
Více... | 2484 bytů | 33 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Svatá církev dle Svatého písma versus realita
Zamyšlení

poslal dzehenuti

Svatá církev dle Svatého písma versus realita Jen v ČR je registrováno 40 náboženských církví. Z toho většina deklaruje, že právě ta jejich církev je tou pravou Svatou církví. Co říká Svaté písmo o Svaté církvi : Efezským (český studijní překlad) 5 kapitola - 1Napodobujte tedy Boha jako milované děti 2a žijte v lásce, jako i Kristus miloval nás a vydal sám sebe za nás jako dar a oběť Bohu v příjemnou vůni. 3Smilstvo ani žádná nečistota nebo chamtivost ať nejsou mezi vámi ani zmiňovány, jak se sluší na svaté. 4Ani hanebnost, hloupé řeči nebo laškování, což se nesluší; nýbrž raději vzdávejte díky. 5Neboť toto vězte a znejte, že žádný smilník ani nečistý ani lakomec — to jest modloslužebník — nemá dědictví v království Kristově a Božím. 6Ať vás nikdo nesvádí prázdnými slovy, neboť pro tyto věci přichází Boží hněv na syny neposlušnosti. 7Nemějte s nimi tedy nic společného. 8Kdysi jste byli tmou, ale nyní jste světlem v Pánu. Žijte jako děti světla — 9ovoce světla je ve veškeré dobrotě, spravedlnosti a pravdě — 10zkoumejte, co se líbí Pánu, 11a nemějte žádnou účast na neplodných skutcích tmy, spíše je usvědčujte. 12Neboť o tom, co se u nich vskrytu děje, je hanba i mluvit. 13Ale všechno, co je světlem usvědčováno, je zjevováno, 14neboť všechno, co je zjevováno, je světlo. Proto praví: ‚Probuď se ty, kdo spíš, a vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.‘ 15Dbejte tedy pečlivě na to, jak žijete; nežijte jako nemoudří, ale jako moudří; 16vykupujte čas, protože dny jsou zlé. 17Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle. 18A neopíjejte se vínem, v němž je prostopášnost, ale naplňujte se Duchem, 19mluvíce k sobě v chvalozpěvech, v oslavných zpěvech a v duchovních písních, svým srdcem zpívajíce Pánu a velebíce ho 20a vždycky za všechno děkujíce ve jménu našeho Pána Ježíše Krista Bohu a Otci. 21Podřizujte se jeden druhému v bázni před Kristem: 22Ženy, podřizujte se svým mužům jako Pánu, 23neboť muž je hlavou ženy, jako je Kristus hlavou církve; on je zachráncem těla. 24Ale jako církev je podřízena Kristu, tak i ženy ve všem svým mužům. 25Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sám sebe za ni vydal, 26aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, 27aby sám sobě postavil slavnou církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná. 28Takto jsou povinni i muži milovat své ženy jako svá těla. Kdo miluje svou ženu, miluje sebe. 29Neboť nikdo nemá své tělo v nenávisti, ale živí je a pečuje o ně, jako i Kristus o církev. 30Vždyť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí. 31‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ 32Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev. 33Ale také jeden každý z vás ať miluje svou ženu jako sám sebe a žena ať se bojí svého muže.    Pavlíkův překlad : 25Vy muži své ženy milujte podle toho, jak i KRISTUS shromáždění miloval a za ně vydal sám sebe,26aby je posvětil, očistě je koupelí vody skrze slovo,27aby on sám sobě shromáždění představil slavné, nemající skvrny nebo vrásky nebo něčeho z takovýchto věcí, nýbrž aby bylo svaté a bezúhonné.28Tak jsou i muži povinni své ženy milovat jako svá těla; kdo miluje svou ženu, miluje sám sebe,29vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS shromáždění.30Jsme totiž údy jeho těla [, z jeho masa a z jeho kostí];31pro tuto příčinu opustí člověk svého otce i matku a přilne k své ženě, i stanou se ti dva jedním masem.32Toto tajemství je veliké, já však mluvím o Kristu a o shromáždění;33nicméně i vy, každý jednotlivě, nechť svou ženu tak miluje jako sám sebe, žena pak aby se muže bála.   Svaté písmo jasně říká : Svatou církev staví Ježíš (sám sobě staví), Svatá církev je Svatá bez poskvrny. Důlěžitá je i zmínka o masu/těle vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS. Všimněte si, že je to v pravém opaku toho co činí Šelma s falešnou církví :Zjevení Janovo 17 kapitola - 15I praví mi: Ty vody, jež jsi uviděl, kde ta nevěstka sedí, jsou národnosti a davy a národy a jazyky; 16a těch deset rohů, jež jsi uviděl, a to zvíře, ti tu nevěstku pojmou v nenávist a učiní ji opuštěnou a nahou, a budou jíst její maso a budou ji spalovat v ohni, 17neboť Bůh dal do jejich srdcí, by vykonali jeho mínění a zachovali se jednomyslně a dali své království tomu zvířeti, než budou Boží slova uskutečněna.18A ta žena, již jsi uviděl, je to veliké město, jež má království nad králi země. No a na závěr se zamysleme v duchu a pravdě, která z těchto registrovaných církví v ČR je bez poskvrny a tedy je tou Svatou ze Svatého písma ???Sám za sebe v duchu a pravdě říkám Vám ani jedna.

Vložil: Tomas v Úterý, 26. únor 2019 @ 09:58:40 CET (689 čtenářů)
Více... | 31 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.72 sekundy