Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Martin Luther (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 02. srpen 2009 @ 18:45:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Kjubiku,
oko napsalo: Katolická církev stanovila kánon Písma ... a To, že Písmo je napsáno Duchem Božím vůbec nevylučuje, že vyrostlo z tradice apoštolů. Naopak, evangelisté sepsali právě to, co slyšeli od apoštolů. I všechny epištoly vyrostly z Tradice prvotní církve, z jejího života i problémů.
Já jsem na to reagoval otázkou, proč, je-li to tak, jak napsalo oko, není v Novém zákoně o katolické církvi zmínka? Tím jsem přece nikterak nezpochybnil Písmo, nýbrž tím chci dovést oko k absurdnosti a omylnosti jeho tvrzení. Žádná církev není a z principu nemůže být nad Písmem Svatým a nemůže si ba nesmí si osobovat si práva, která nemá. Vždyť to je přímo satanský princip - stavět se na či dokonce nad úroveň Boha, který je skutečným a jediným Autorem Písma Svatého, i když je napsali Bohem inspirovaní svatí Boží lidé. Chci tím také poukázat na fakt, že v době zrodu Písma Svatého Nového zákona, žádná katolická církev neexistovala, o Starém zákoně nemluvě.
Zvláště věta - "I všechny epištoly vyrostly z Tradice prvotní církve, z jejího života i problémů." - je mírně řečeno zavádějící a ohavná, neboť není pravdivá. Pravda je, že epištoly byly a díky Bohu stále jsou dopisy apoštolů jednotlivým místním církvím nebo jednotlivcům, obsahující božská zjevení o tajemství Boha = Krista a tajemství Krista, jímž Církev a církve jsou, a dále o podrobnostech, principech a náležitostech týkajících se budování Církve a církví coby Těla Kristova, bez nichž by ani tehdější ani další generace křesťanů nevěděli, oč při budování Církve a církví vlastně jde. Nejde tedy o žádnou tradici prvotní církve, ale především o doplňující službu Pavlovu a také o napravující službu Janovu, bez nichž by byl Nový zákon velmi neúplný a které jsou nedílnou součástí nebeské služby Pána Ježíše Krista. Tož tak.
willy |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Martin Luther (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 03. srpen 2009 @ 01:01:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě. Souhlasím, že sousloví katolická církev se v Písmu nepoužívá. Nicméně v Písmu se používá znaky Kristovy církve a mezi nimi je zmíňka o tom že církev má být obecná neboli katolická. Říká to i apoštolské vyznání: Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou. Píšeš: Zvláště věta - "I všechny epištoly vyrostly z Tradice prvotní církve, z jejího života i problémů." - je mírně řečeno zavádějící a ohavná, neboť není pravdivá. Můžeš mi říci co je na ní nepravdivého. Apoštolové řešili ve svých dopisech problém církve ve své době či nikoliv? Já si myslím, že ano. Apoštol jistě neřešil ve svých dopisech problémy co se objevili až později ku příkladu gamblerství, drogy, kouření, experimenty na lidech či lidských ebryich; nebo to řešil?
Dále píšeš: Pravda je, že epištoly byly a díky Bohu stále
jsou dopisy apoštolů jednotlivým místním církvím nebo jednotlivcům,
obsahující božská zjevení o tajemství Boha = Krista a tajemství Krista,
jímž Církev a církve jsou, a dále o podrobnostech, principech a
náležitostech týkajících se budování Církve a církví coby Těla
Kristova, bez nichž by ani tehdější ani další generace křesťanů
nevěděli, oč při budování Církve a církví vlastně jde. A popírá to někdo? Já rozhodně ne. Já jen popírám, že by svatopisec v okamžiku se stál pouze nástrojem v rukou Boha bez svobodné vůle. Já věřím, že svatopisec řešil problémy církve ve své době a Bůh ho vedl aby správně věřící poučil ve své době a současně se postaral o to aby to slovo bylo nad časové a ve shodě s Boží vůli. Jak ty vidíš, je Bible inspirované Boží slovo? Pokud ano, tak jak tedy vidíš tu inspiraci? Nebo snad Bibli vidíš jako doslovné Boží slovo?
Pokračuješ: Nejde tedy o žádnou tradici prvotní církve, ale
především o doplňující službu Pavlovu a také o napravující službu
Janovu, bez nichž by byl Nový zákon velmi neúplný a které jsou nedílnou
součástí nebeské služby Pána Ježíše Krista. Tož tak. Já si myslím, že apoštolové nejdřív kázali Krista a vše co od něj přijali ústně, a pak aby věřící byli utvrzeni ve víře tak jim apoštolové psali, abych jich ve víře utvrdili. Nepřijde mi logické aby někdo nejdřív psal a pak ústně hlásal. Jen si to zkus představit: Jseš nevěřící, v 1. století, dejme tomu v Tesalonice. Přijde dopis od jistého Pavla a v něm se píše: Vždyť víte, které příkazy jsme vám dali od Pána Ježíše. (1. Tes 4.2) Nepřišlo by ti to divné? Neznal bys ani toho autora, protože jsi z ním nikdy nebyl v kontaktu ani by ti nikdo neřekl o Pánu Ježíši. Tak já tedy vidím tradici prvotní církve: Nejdřív hlásaní Ježíše a jeho poselství a pak připomnění a posilnění toho co bylo ústně předtím hlásáno. Jak ty vidíš tradici obecně či tradici prvotní církve?
S přáním Božího pokoje Kjubik.
PS. Willy tož jak to vidíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Martin Luther (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. srpen 2009 @ 12:31:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy již začátkem druhého století se církev nazývala všeobecná (katolická). To je historický fakt, žádná spekulace. A tato katolická církev (společná pro všechny dnešní křesťany, protože ani jiná tehdy nebyla) stanovila na všeobecném sněmu v africkém Hippo Regiu r. 393 kánon Písma, platný až do dnešních časů. I to je historický fakt, žádná spekulace.
|
]
|
|