|
Právě je 572 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116736788 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř
Vloženo Úterý, 08. listopad 2016 @ 10:04:54 CET Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 Má Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám
žije v přepychu, nehřeší.
Tato věta, kterou zde jeden z věřících obhajuje kapitalismus
mne zarazila. Jistě, je v ní po právní stránce vše v pořádku. Ostatně továrník
má právo si zvolit cenu za práci, jakou chce
a jaká mu vyhovuje.
Když uvádí Pán Ježíš podobenství o tom, jak správce odměňoval
na vinici, pak jde ale o něco jiného. Ten správce v NZ byl spravedlivý a tu
odměnu, kterou dal, ta rozhodně neznamenala pro druhého vykořisťování a bídu.
Ti druzí prostě dostali stejně, třebaže pracovali kratší dobu, ale to je věc
Pána. Království Boží se nedává podle výkonu, ale je to projev milosti a štědrosti.
V nebi budou ti, kteří věřili a žili pro Pána od svého mládí, ale i ti, kteří uvěřili před
koncem života.
Ale vraťme se k onomu výroku v úvodu!!
Má kapitalista cit a měli vždy cit? Byla dohodnutá výše odměny
za práci vždy spravedlivá? Věřící s pravicovým
myšlením bohužel odpovídá takto: "Pokud měl dělník pocit, že je vykořisťován,
měl si hledat práci jinde. Nikdo ho nenutil tu práci vzít a na dohodu přistoupit."
Ale co bída a hlad ? To už věřícího kapitalistu nezajímá. On
nehřeší.
Zajímavé je pozorovat některé věřící. Oni vše svádějí na
komunismus a komunisty. Ti kapitalisté
byli vždy hodní, že? Ale ti dělníci, nevděční, závistiví a plní hříchu, ti stvořili komunistické zlo.
Jak ubohé a jak krásný důkaz, že křesťanství
nevede k pravdě. Slouží vždy bohatým a těm, co pak vedou války a vše svádějí na
jiné.
A tak kapitalista v úvodní větě nehřeší. Ale, co je to za víru
a za člověka? A podívejme se na dějiny lidstva. Podívejme se na imperialistické války a dobývání chudých zemí.
Proč ukazujete, že já ne, ale to ti komunisti?
A někteří dokonce tvrdí, že to není pravda a že dějiny byly
jiné. Jak smutné, že se lže.
Za totality jsem věřil, že křesťanství je něco krásného, ale
on je to jen druh pravicové politiky.
Zlo plodí zlo, nenávist plodí nenávist a za vším je jistě
hřích.
Ale přece platí, že
Pokud
někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehřeší.
Běžte se vycpat s křesťanstvím!!!!!
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: Mvslivec v Čtvrtek, 10. listopad 2016 @ 16:56:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Svatá Maria, oroduj za nás. Svatá Boží Rodičko, Svatá Panno panen, Matko Kristova, Matko Božské milosti, Matko Syna Nejvyššího, Matko Pána svrchovaného, Matko Slitovníka nejlaskavějšího, Matko Pomocníka nejvydatnějšího, Matko Spasitele nejdobrotivějšího, Matko Lékaře všemohoucího, Matko Živitele nejútrpnějšího, Matko Soudce nejmilosrdnějšího, Matko, které byl Syn Boží poddán, Matko, na jejíž přímluvu Syn Boží počátek divů svých učinil, Matko svaté naděje, Matko milosrdenství, Matko dobré rady, Matko všemi strastmi zkoušená, Matko bolestná, Matko naše, Panno milosti plná, Panno mocná, Panno dobrotivá, Panno věrná, Přímluvkyně naše, Prostřednice naše, Řečnice naše, Živote, sladkosti a naděje naše, Uzdravení nemocných, Útočiště hříšníků, Potěšení zarmoucených, Pomocnice křesťanů, Jednatelko pokoje a míru, Tišitelko Božího hněvu, Hvězdo obtížených a trpících, Ochránkyně Tebe vzývajících, Ve všech potřebách a nehodách V úzkosti a starosti V těžkomyslnosti a malomyslnosti V nejistotě a pochybnosti V nouzi a nedostatku V soužení a trápení V útisku a pronásledování V bolesti a nemoci V těžkém pokušení Ve zkouškách V nebezpečí ztráty cti a dobrého jména V nebezpečí života V nebezpečí spásy V hodině smrti a soudu |
Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, ne (Skóre: 1) Vložil: Mvslivec v Čtvrtek, 10. listopad 2016 @ 17:02:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MISLIVEC - MYSLIVEC |
]
Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 10. listopad 2016 @ 20:03:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I myslivec se může někdy mýlit a dokonce i někdy nemyslet :-)
|
]
Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 10. listopad 2016 @ 20:05:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I myslivec se může někdy mýlit a dokonce i někdy nemyslet :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přep (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 11. listopad 2016 @ 12:09:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I Nomane může být někdy slepý.
Myslivec- Mvslivec |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Pátek, 11. listopad 2016 @ 12:19:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo není dokonalý . . . :-)
|
]
|
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 08. listopad 2016 @ 19:52:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Při vší úctě mezi slušnými lidmi, ukázkovější případ demagogie jsem neviděl už delší dobu. Když tvrdím, že je příspěvek demagogický, měl bych ukázat, v čem tkví jeho demagogičnost. Takže popořadě:
Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám
žije v přepychu, nehřeší. Už v první větě je podsouvána myšlenka, že žít v přepychu je hřích. Očekával bych tedy, že mi bude definováno, co je ještě přepych a co je ještě v pořádku. O tom, že by bylo namístě toto tvrzení doložit biblicky ani nemluvím. Jen tak naokraj, jedním z největších "hříšníků" by byl biblický Jób.
Ostatně továrník
má právo si zvolit cenu za práci, jakou chce
a jaká mu vyhovuje. To je "A". A pak je tu ještě "B"; také musí ten továrník najít dělníka, co mu zatu mzdu půjde dřít! Dělník má právo říci ne, přidej nebo nejdu. A pak továrník musí buď otevřít peněženku, anebo hledat dál. Malá nápověda pro Frantiska100: když bude továrníků hodně, nastane tato situace častěji (dělníků bude "nedostatek" a továrníci se o ně budou muset "rvát"; a dělníci budou muset využíít svého volebního práva, aby zamezili přísunu levné pracovní síly odnikud, jež by ztlačovala jejich mzdy)
Když uvádí Pán Ježíš podobenství o tom, jak správce odměňoval
na vinici, pak jde ale o něco jiného. Ten správce v NZ byl spravedlivý a tu
odměnu, kterou dal, ta rozhodně neznamenala pro druhého vykořisťování a bídu.
Ti druzí prostě dostali stejně, třebaže pracovali kratší dobu, ale to je věc
Pána. Zde Frantisek100 zužuje podobenství na přístup k záchraně k věčnému životu. Dokonce klade rovnítko mezi majitele vinice a Pána! JE K TOMU BIBLICKÝ DŮVOD?! Anebo chce Frantisek100 hrát demagogicky na strunku Pán je dobrý vs. továrník špatný. To ale tohle podobenství neříká. Kdyby mu tolik záleželo na sociální spravedlnosti, tak by na majiteli vinice nenechal nit suchou. Mimochodem, víte, jaký je rozdíl mezi spravedlností a sociání sprevedlností? Podobný jako mezi demokracií a lidovou demokracií, ale to jsme odbočili.
Má kapitalista cit a měli vždy cit? A kdyby ho neměl, je proto ještě hříšný?! Kapitalista by měl mít především rozum. Byl jeden takový, jmenoval se Robert Owen. Měl tak měkké srdce, až mu z toho změknul i mozek (fabuluji, jeho mozek jsem neviděl). Výsledkem byl krach a ztráta pracovních míst těch děníků, na nichž přece tolik záleží.
Byla dohodnutá výše odměny
za práci vždy spravedlivá? Odpovím demagogicky zse já, ANO, byla. Když se dohodnete na trhu, že zaplatíte (třeba za zeleninu) dvakrát tolik než v samoobsluze (třeba proto, že nevíte, že to tam je levnější, anebo jste líní pátrat), tak je to čistě váš problém. Prodávající není žádný zloděj ani "zloděj" v úvozovkách.
Věřící s pravicovým
myšlením bohužel odpovídá takto
bohužel petržel Boha do toho netahej! Jestliže má někdo jiné (politické) názory než Ty tak to ještě nemusí být újma pro Boha.
Ale co bída a hlad ? To už věřícího kapitalistu nezajímá. Nevím, kolik bídy a hladu jsi zažil Frantisku100 Ty?! Asi víc než já, nicméně v bytostném zájmu kapitalistově je, aby dělník pracoval, tudíž je třeba, aby si i dělník vydělal tolik, aby nechcíp hlady a v zimě nezmrznul. Navíc ti ubozí tovární dělníci si přišli zpravidla na lepší živobytí, než kdyby se plahočili na vlastních políčkách, což dělali do té doby, než k nim přišel majitel vinice, pardon továrník a prostě je přeplatil. Nevím v kolika provozech jsi pracoval Ty, ale to, jak jsi to představuješ, odpovídá spíš válečné výrobě Třetí Říše nechvalně známé jako Total Einsatz. Zkus někdy pracovat pro soukromého kapitalistu, namísto pro stát.
Ti kapitalisté
byli vždy hodní, že? NENÍ NIČÍ POVINNOST "BÝT HODNÝ". I sám Ježíš Kristus nazývá své učedníky zlými. (Mt 7,11) A co říká Ježíš Kristus, to je pravda nejvyšší. A není v zájmu Boha, aby tato pravda byla rozmazávána v polopravdu a nepravdu, protože Boží Slovo je ostřejší než dvojsečný meč. A jestliže Boha milujeme, měli bychom myslet na Jeho zájem. A tím není, aby byly Jeho pravdy zamlžovány a relativizovány.
Podívejme se na imperialistické války a dobývání chudých zemí. A co to má společného s kapitalistou, co si shání dělníky? VŮBEC NIC! Kapitalismus je pravým opakem imperialismu. Zatímco továrník musí dělníkovi nabídnou tolik aby se dělníkovi vyplatilo pro něj pracovat, vládce a dobyvatel může pod hrozbou násilí (smrti, zotročení, apod.) vyžadovat práci - např. tibetští lámové a dalajlámové. To, že se tyto pojmy zaměňují, je právě důsledkem dvou generací vedoucí role komunistické strany.
|
|
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Úterý, 08. listopad 2016 @ 20:36:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V jiném komentáři František lituje, že tyto dva články poslal. Není to důvod k radosti?
|
Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, ne (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 08. listopad 2016 @ 20:37:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dva? Není. Chlap si má stát za svým slovem i za svými názory. A to i kdyby měly někoho rozladit.
|
]
Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Úterý, 08. listopad 2016 @ 21:10:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazare, chceš snad říci, že chlap si má stát za svým hříchem? Já věřím, že po poznání hříchu má přijít pokání a olitování. Inu, každý jsme asi jiný. Již jsem se na několika místech setkal s praxí, že za pokání se uděluje trest od "církve", toto je další novinka, rozeznám hřích a místo lítosti a pokání mám být chlap a stát si za zlem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přep (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 08. listopad 2016 @ 21:29:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady nejde o hřých anebo nehřých. Ten komentář jsem našel. František napíše 2 články, a to 2 články, které má cenu číst (a konfrontovat své poznání), i když s nimi nemusím souhlasit. I spousta článků (ne tapet !) zde je o ničem. A pak mu je to líto, blablabla. Chápu, že ne každý má nato, jít se svou kůží na trh. Chápu, že pro někoho může být frustrující prezentovat posotje, které většině nejdou pod nos. Bez ohledu na správnost těchto postojů - jsem rád zato, že jsou lidé, co se nebojít jít proti proudu; v pravdě i proti pravdě, a že žijeme ve společnosti, která umožňuje takovým lidem přežívat.
Postoj, mrzí mě, že jsem dal podnět k diskusím, jež jsem nechtěl rozpoutat, a tak jdu pryč, je postoj člověka, co "utíká z boje". Je to leckdy to nejrozumnější, však "kdo uteče, vyhraje". Nicméně važme si takových opatrných a rozumných lidí, co se neznají k tomu, co provedli. Možná budu někdy takovým rozumným a obezřetným člověkem v budoucnu i já... Ono hrát si na hrdinu, když to nikdo ani neocení...
|
]
Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přep (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 08. listopad 2016 @ 21:42:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možná jsem to psal už Tobě, anebo někomu jinému. Trochu to souvisí. Jidáš vypadá v Evangeliích (a Skutcích) svým způsobem sympatičtěji než Petr.
Vůbec Jidáš, Kain, Korach, Saul (u něho si nejsem tak jistý, asi bych si o něm měl zase něco přečíst) vypadají v Bibli na první, druhý a možná i třetí pohled mnohem sympatičtěji, než když si člověk všechny texty, co se jich týkají přečte po desáté a vícekrát.
Když Jidáš vidí, že udělal všecho špatně (máme tendence vidět Jidáše jako člověka, co si Krista představoval trochu jinak, a proto se cítil zrazen, a proto Jej vydal, ale text nás takto nevede, je to čistá legenda), tak se oběsí. Prostě přijme následky svého činu. Zatímco Petr se snaží dělat co může (a dělá víc než mnoho ostatních), tak když je konfrontován, tak brečí ale neztrácí naději. Tj. chová se oportunisticky (později i ve Skutcích a dále). Vždycky ze všeho vyklouzne....možná proto Církev vede on a ne Jan. Ten by (možná) neměl žaludek na některé věci, které ale byly nutné, aby se křesťanství nestalo pouze skomírajícím exotickým proudem exotického náboženství (jako je třeba karaismus).
|
]
|
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. listopad 2016 @ 21:05:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Má Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehřeší.
Tato věta, kterou zde jeden z věřících obhajuje kapitalismus mne zarazila.
Tu větu jsem psal já. Neobhajoval jsem s ní kapitalismus, (jak se omylem domníváš ty z toho, co žiješ, z vaší nenávistné ideologie a politiky), ale odpovídal jsem tou větou na konkrétí otázky ve vedlější diskuzi.
K těm tvým politickým ideologiím a dohadům: V nebi budou lidi, kteří mají dobré srdce, kteří se starají o druhé lidi a starají se o ně nezištně, ne za úplatu. Lidi, kteří pomáhají nemocným, starají se o staré a slabé, navštěvují osamocené a tak podobně. |
|
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Středa, 09. listopad 2016 @ 07:33:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | materiální přepych je nicotný a rozplyne se s tělem. |
|
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: palcovcz v Úterý, 08. listopad 2016 @ 11:50:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Takže logicky, žít v přepychu je hřích? Žít v přepychu je kapitalismus? Je kapitalismus hřích? Mimochodem, nevím jak s komunismem, ale četl jsem, že komunistická revoluce nebyla vytvořena dělníky, ale prostě a jednoduše zaplacena, určitými kruhy. Jakými, nevím .. |
Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, ne (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Úterý, 08. listopad 2016 @ 11:58:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Logicky vzato, žít v přepychu a neohlížet se na potřeby církve a chudých je hřích. |
]
|
|
Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, nehř (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 08. listopad 2016 @ 15:54:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tedy Franto, ta tvá štvavost proti Cizincovi se rozhodně nelíbí. Vylij si třeba na mne svou zlost, ale nelíbí se mi to ani trošičku.
Nejenže ti Cizinec mnohokrát odpovídal a vyvracel tu tvou předpojatost vůči němu a veškeré ty tvé domyšlenky o jeho myšlení, ale co mne naprosto zaráží je to, že to, co ti napsal, asi vůbec nečteš. Tak například psal něco o tom, a Cizinec promine :-) (tahle slova mi něco připomenula), že formuluji svými slovy, že dobrý podnikatel platí své zaměstnance velice dobrou mzdou, protože jsou tím jeho největším kapitálem a zdrojem jeho příjmů. Psal, že spokojený zaměstnanec spokojeně také pracuje a váží si jak svého zaměstnání tak i svého zaměstnavatele a má motivaci pracovat dobře a spolehlivě a přidávat i svůj osobní bonus na vývoji společnosti, kterou pak nepovažuje jen za svého zaměstnavatele, ale i za svou. Dobrý podnikatel také ví, že nejen plat zajišťuje spokojenost jeho zaměstnanců a poskytuje jim i zaměstnanecké výhody a bonusy. A dobrý podnikatel si také dělá dobré jméno v charitě. Ví, že je dobré investovat a rozšiřovat výrobu. No a psal ti i další věci. No jestli takový zaměstnavatel žije v nadbytku (přepych zavání pýchou života), ale přitom je štědrý vůči svým zaměstnancům a potřebným, pak nevím, já opravdu nevím, zda je to hříchem. No jistěže nejsou takoví všichni a asi dokonce menšina. Ale jsou a o nich ti zde Cizinec psal a jsou to kapitalisté.
Jistěže tu byli a jsou takoví kapitalisté, co platí minimální mzdu a chtějí nejvyšší výkony a i kdyby mohli přidat na platu nebo zaměstnat více lidí, nedělají to, a vše strkají do svého osobního blahobytu a luxusu, a zadělávají ve společnosti na podhoubí nespokojenosti. A v dobách minulých byli otrokáři. Ovšem za komunismu na tom byli tzv. všichni stejně a někteří však mnohem lépe. Komunistický systém odměňování práce byl pro mne ponižující a vykořisťovatelský. Ale tady tě nebudu více dráždit. Každá doba za sebou vláčí svou temnou minulost. A nespokojenci na všech třídních stranách vzbuzovali v lidech nenávist a jistěže k tomu měli ve své době také vhodné podhoubí. Vykořisťování je jistě špatné, ale stejně i domáhání se vlastnictví někoho, které člověku nenáleží.
Bůh ve své Tóře, tolik křesťany zde pohrdlém Mojžíšově Zákoně, který již nepotřebují, protože jsou "kristovým zákonem sami sobě" řekl, že jemu patří Izraelská země. Kdo vlastní půdu a jakýkoliv majetek, pochází to z Boží ruky. Tak nikdo nesměl zotročovat svého bratra Izraelce, ale měl ho mít za nádeníka, tedy mu platit poctivou mzdu. Každého sedmého roku měl být jeho bratr propuštěn a nesměl odejít s prázdnou, ale s požehnáním. Také každý odváděl dary ve prospěch chudých. Chudý a bezdomovec nesměl být nalezen v lidu. Každý padesátý rok se veškerá nemovitost a majetek (zejména půda) vracel do vlastnictví toho, který jej musel prodat z důvodu dluhů, dluhy se smazávaly. Majetek zchudlého musel být opětně prodán původnímu majiteli za vykoupenou cenu (myslím) během těch 49 let, kdykoliv o to požádal nebo o to požádal někdo z příbuzných .... atd. Docela nemyslitelné na naši dobu, ale poučné pro nás.
Napsal jsem to v rychlosti, ale jistě si dokážeš v bibli vyhledat ustanovení o sedmém a padesátém roce ....
|
Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, ne (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 08. listopad 2016 @ 20:12:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud se nepletu, tak František je zřejmě (ať už přímo ne nebo nepřímo) dobrý a poctivý komunista. To znamená, že vyznává (přímo či nepřímo) třídní nenávist (každý bohatý je nepřítel, vyjma zbohatlých soudruhů). Druhým bodem je diktatura proletariálu. Tzn. zničit každého, kdo nejde s námi. Někomu to pak může připomínat křesťanství.
- Ježíš řekl: "kdo není se mnou, je proti mně". Marx řekl: "kdo nejde s námi, jde proti nám".
- Ježíš poručil větru a bouři. Marx také poroučel větru a dešti.
- Ježíš prolil svoji krev za národy. Podle Marxe prolil proletariát svoji krev za národy.
- Učedníci měli vše společné a každý dával dle svých potřeb. Komunismus také má dávat každému dle jeho potřeb.
Těch paralel je zde mnohem více, protože Marx byl synem židovského konvertity ke křesťanství, původně miloval Krista a psal o něm básně, ale na studiích v Jeně, kde se setkal s esoteriky, kteří ho získali pro své nauky, se z něho stal antikrist. Poté, na základě Feuerbachovy filozofie a Hegelovy dialektiky, založil v podstatě náboženský ateismus.
Zásadní rozdíl mezi komunismem (náboženským ateismem) a křesťanstvím je rozdíl v diktatuře a dobrovolnosti. Křesťanství uznává soukromé vlastnictví a Ježíš rovněž řekl, kdo není proti vám je s vámi a Kristus prolil svoji krev, nikoliv krev cizí. V komunismu je člověk chápán jako v podstatě dobrý a stačí ho jen vychovat. Násilí se jeví jako vhodný výchovný prostředek. Podle křesťanství je člověk zlý, a proto je nutné jej "učinit znovu" a omezit jej jasnými pravidly. Proto František též nesnáší boží soudy. V Bibli ho děsí a provokují. Vidí v nich nespravedlnost vůči v podstatě dobrému člověku od zlého Boha.
To, co žel zůstává mnohým komunistů a socialistům skryto, že skutečná solidarita je dobrovolná, nikoliv vynucená. Pokud by byla vynucená, nejde již o solidaritu.
Domnívám se, že ve Františkově hlavě zní evangelium takto:
Vezměte peníze z kapes bohatým a dejte je chudým. Bohatství je totiž hřích a každý bohatý si je nakradl.
Biblické evangelium říká:
Vezmi majetek ze své kapsy a dávej z něho chudým. K tomu, abys mohl dávat, poctivě pracuj a získej, kolik můžeš.
Socialisté jsou však obvykle lakomí a předpokládají, že by to měl dělat stát. Tedy, kapsy ostatních. Stát by pak měl samozřejmě dávat i jim, tedy z kapes druhých. Jsem přesvědčen, že klasický konzervativní pravičák dává na Boží dílo, zatímco klasický levicový socialista přemýšlí, jak se stát sám součástí příjmů či moderně dotací. |
]
Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 09. listopad 2016 @ 08:11:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud
se nepletu, tak František je zřejmě (ať už přímo ne nebo nepřímo) dobrý a
poctivý komunista. To znamená, že vyznává (přímo či nepřímo) třídní nenávist
(každý bohatý je nepřítel, vyjma zbohatlých soudruhů). Druhým bodem je
diktatura proletariálu. Tzn. zničit každého, kdo nejde s námi. Někomu to pak
může připomínat křesťanství.
Tak tohle si o Františkovi rozhodně
nemyslím. Vůbec si nemyslím, že je přímo či nepřímo komunista. František je
pro mne prostě jen protipól k extrémnímu pojetí kapitalismu. Já dokonce
s mnohými jeho názory souhlasím. Jen ho upozorňuji na jeho přílišně
vyhraněnou diferenciaci názoru, že si to, co (i po právu) nenávidí, promítá
do některých zdejších diskutujících, a že nečte správně, co píší. Židé si
sami ze sebe svým způsobem utahují, když říkají, že když spolu diskutují dva,
mají tři názory; když diskutují tři, mají názorů pět. A respektují se
navzájem a neodmítají názory. Proto se i v Talmudu nacházejí klidně i
dva nebo tři naprosto protichůdné výklady.
V
komunismu je člověk chápán jako v podstatě dobrý a stačí ho jen vychovat.
Podle křesťanství je člověk zlý, a proto je nutné jej "učinit
znovu" a omezit jej jasnými pravidly. Proto František též nesnáší boží
soudy. V Bibli ho děsí a provokují. Vidí v nich nespravedlnost vůči v
podstatě dobrému člověku od zlého Boha.
Tak tedy ani já nejsem křesťanem a podle
toho, co jsi napsal, to plně uznávám. Protestantské pojetí, že člověk je svou
podstatou zlý, naprosto nesdílím a odmítám, stejně jako Židé. Člověk je pro
nás samou stvořenou podstatou dobrý a Bůh to také řekl. Dokonce o svém díle,
jak ho stvořil, prohlásil, že je velmi dobré. Člověk potřebuje učinit Suvu,
obrátit se a navrátit se k Bohu. Jeho srdce potřebuje být očištěno,
obmyto Boží micvou. Prohlásit o člověku, že je svou podstatou naprosto zlý,
je prohlášením o Bohu, který vdechl do člověka svou chaju jako nišmat nešamu
a učinil tak člověka živoucí bytostí, že jeho chaja je naprosto zlá. A Bůh
vdechl svého ducha v člověka ze své „nejvnitřnější bytosti,
z hlubin božích“. Ani Tóru, totiž Zákon, nevnímám jako ty, pastýři.
Nejsou pro mne omezeními, ale Božími pravidly, naučením, doporučením
k dobrému životu v Boží bázni. O Františkovi, přesto vše, co mu
píšu, o zlém jazyku a zlém myšlení, si rozhodně nemyslím, že nesnáší Boží
soudy, že ho děsí a provokují. Jen pro mne nepůsobí vyváženě a nechává se
přespříliš často ovládat svou zlobou. A já například Boží soudy rozhodně
nevnímám jako odsouzení a zavržení a zničení či jakýsi výmaz jakéhokoliv
člověka. V tomto se rozhodně od křesťanů, ač vyznávám Ježíše za Krista
(ben Adam, ben Josef, ben David) a Syna Božího (ben Elohim), odlišuji.
To,
co žel zůstává mnohým komunistů a socialistům skryto, že skutečná solidarita
je dobrovolná, nikoliv vynucená. Pokud by byla vynucená, nejde již o
solidaritu.
Tak na jedné straně píšeš o tom, že člověk
je z křesťanského pohledu v podstatě zlý, ale zde zase předpokládáš,
že může být natolik dobrý, že si může zvolit být dobrovolně solidární, ne z donucení.
A zde ti k tomu napíšu asi tolik, že hebrejské slovo cedaka pro
dobročinnost je odvozeno od slova spravedlnost. A člověk rozhodně není plným
vlastníkem svého majetku, protože celá země patří Bohu a vše, co máme pochází
z Boží ruky, z jeho rozhodnutí. To, co člověk dává jiným, nedává ze
svého a z vlastní dobrosrdečnosti, ale plní tu základní podmínku Boží,
pro kterou mu Bůh svůj majetek svěřil a propůjčil, totiž za toho předpokladu,
že se bude o něj dělit s druhými, potřebnějšími, kteří toho majetku mají
méně. Smíme vlastnit jen za předpokladu, že se svého majetku zároveň i
zříkáme ve prospěch potřebnějších. Nakonec doopravdy vlastníme jen to, čeho
jsme schopni se vzdát, jinak vlastní ten majetek nás, a říká se tomu milování
majetku nebo peněz nebo pýchy života. Bez požehnání (totiž děkování Bohu za
propůjčené vlastnictví majetku), užíváme majetek neoprávněně, uzurpujeme si
ho jako zasloužený dar za dobrá jednání, poslušnosti Bohu, následování micvot
Tóry apod. Podobně je tomu i se spasením, uzurpovaném na základě milosti, na
které nemá žádný člověk právo.
Domnívám
se, že ve Františkově hlavě zní evangelium takto: Vezměte
peníze z
kapes bohatým a
dejte je chudým. Bohatství je totiž hřích a každý bohatý si je nakradl. Biblické
evangelium říká: Vezmi majetek ze
své kapsy a
dávej z něho chudým. K tomu, abys mohl dávat, poctivě pracuj a získej, kolik
můžeš.
Možná se to domníváš nesprávně a
Františkovi tím křivdíš. Třeba chce František říci toto: Vezměte peníze,
které vám nebyly dány, abyste si jich užívali, ale které vám byly svěřeny,
abyste se o ně dělili, ze svých kapes, a dejte je chudým, kteří jsou tu pro
vás, abyste naplnili to, k čemu vám Bůh svůj majetek svěřil. Být bohatý
a nedělit se o potřeby je hříchem a v takovém případě bohatý neokrádá
jen ty chudé, ale samotného Boha. A že poctivě pracují i mnozí ti, co nemají
tolik majetku a mohou se sdílet jen z mála, a i v tom mohou být
věrni a Bůh jim může přidat, aby mohli být velkoryse štědří, o tom snad
nemusíme vést diskuze. Naproti tomu jsou mnozí, co vlastní veliké množství
majetku a napracovali se na tom jeho majetku jiní, a je to tedy i nepochybný
dar spravovat množství majetku, ale také i zodpovědnost před Bohem. A že
rozhodně ne všichni činí, co je možno, o tom snad také nemusíme vést diskuzi.
Tolik na vysvětlenou a obhajobu Františka. A teď si porovnej, zda-li také já
nejsem komunista. A že je modlářstvím ideje o člověku, když člověk činí
dobročinnost z důvodu, že si myslí, že je tak dobrý a činí to naprosto
dobrovolně z vlastního dobrého a spravedlivého a dobrovolného srdce, o
tom určitě v sobě vést debatu budeš, při každém sáhnutí si do kapsy.
Socialisté
jsou však obvykle lakomí a předpokládají, že by to měl dělat stát. Tedy,
kapsy ostatních. Stát by pak měl samozřejmě dávat i jim, tedy z kapes
druhých. Jsem přesvědčen, že klasický konzervativní pravičák dává na Boží
dílo, zatímco klasický levicový socialista přemýšlí, jak se stát sám součástí
příjmů či moderně dotací.
Tak ono bylo jaksi Božím zřízením při
Izraeli, že se odváděly desátky a dobrovolné dary (oběti) do společných sýpek
(a bran) a z toho se rozdělovalo všem a jedli z toho všichni. A
nejen to, dobročinnost byla očekávána i „ve vlastním domě“. Takže „stát“ by
to měl dělat, ale nejen „stát (tedy zástupci lidu), ale jednotlivě každý člověk.
Klasický konzervativní pravičák i klasický levicový socialista mohou jednat
stejně. Tak i pravičáci i levičáci se například vyhýbají placení daní, čerpají
dotace a úlevy ze státních a evropských dotací apod. Pravico-levicové
politické hrátky nesdílím a zaplétat se do nich rozhodně nechci.
PS: A nakonec úsměvně: nejsem klasický křesťan, jsem mnohými zde nazýván *****m nebo duchem antikrista, o sobě prohlašuji v některých případech a událostech "jsem satan" a je mi to k dobrému, když se pak nakonec přikloním k dobrému :-) Kdo že to zde pochopí? Snad jen zeryk :-) Jecer ha-ra, (satan), co políčkuje člověka, není mi ke zlému, ale k Boží milosti ... |
]
Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přep (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 09. listopad 2016 @ 08:20:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ve druhém odstavci mého komentáře je chyba, word mi to opravil špatně : Člověk potřebuje učinit Suvu tšuvu |
]
Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu, ne (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. listopad 2016 @ 21:55:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Tele.
"Reset ekonomiky" neboli jakýsi "Game over" je moje oblíbené téma, je popsaný v Exodus 23, 10. a Lev 25. A to jsem křesťan. Nepohrdám tím Zákonem, měl jsem možnost ta místa písma zažít a je to určitě jedno z nejkrásnějších zaslíbení, které v Zákoně je. Nemuset rok "osívat pole" a mít šestý rok na dva roky dopředu je úžasná věc.
Dost mne na to téma upozornil Sedláček, tuším že o něm něco občas píše i Šichtařová.
K těm dvěma místům písma ale patří taky Leviticus 26,34. Jestli se neplatu, tak 50 let v Babyloně či kolik to bylo se vztahuje právě k Lev 26, 34. V našem prostředí se tomu říká vznešeně "vyhoření". Zkrátka pokud takový reset ekonomiky a života chybí, nastane o něco později a o kus drsnějším způsobem.
K tomu, co jsi napsal o mne: Napsal jsi to za Cizince moc hezky, určitě o mnoho lépe, než když tu za cizince píšou jiní lidé ;-). Jen pro pořádek, jen slovíčko, postoj, drobnost, možná jsi to ani tak nemyslel. Nevadí mi, když si dobrý podnikatel dělá dobré jméno v charitě, chápu takové jednání, je to součást dnešního businessu a dobrá součást podnikání. Je mi ale bližší, když dobrý podnikatel (a jakýkoliv jiný dobrý člověk) pomáhá lidem nezištně, nedělá si dobré jméno v charitě a má za to odměnu v nebi.
Toník |
]
Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přepychu (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 09. listopad 2016 @ 10:03:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Tondo,
"Reset ekonomiky" neboli jakýsi
"Game over" je moje oblíbené téma, je popsaný v Exodus 23, 10. a
Lev 25. A to jsem křesťan. Nepohrdám tím Zákonem, měl jsem možnost ta místa
písma zažít a je to určitě jedno z nejkrásnějších zaslíbení, které v Zákoně je.
Nemuset rok "osívat pole" a mít šestý rok na dva roky dopředu je
úžasná věc.
No, rozumím Tondo. Ale že nesmýšlím vždy naprosto
stejně, nejkrásnějším zaslíbením Zákona je Boží šechina (přítomnost, přebývání)
uprostřed jeho lidu (mezi jeho lidem). J
Vše ostatní (tedy Boží požehnání) je jen jakýsi důsledek tohoto podmíněného (nebo
podmínečného; ne vždy rád slyšíš o podmínkách, či bezpodmínečném plnění J ) zaslíbení.
Řekněme, že toužit po dobrém bidle podle zásluhy činění micvot je pouhým
modlářstvím, kde Bůh je jen jakousi kasičkou. Kdežto neočekávat Boží požehnání
v Boží přítomnosti je zase hloupostí.
K těm dvěma místům písma ale patří taky Leviticus 26,34. Jestli se neplatu,
tak 50 let v Babyloně či kolik to bylo se vztahuje právě k Lev 26, 34. V našem
prostředí se tomu říká vznešeně "vyhoření". Zkrátka pokud takový
reset ekonomiky a života chybí, nastane o něco později a o kus drsnějším
způsobem.
Onen „reset“ je dán pro přebývání člověka s Bohem v jeho
plné přítomnosti. Soustředění se na potřeby těla nevede k životu v Boží
přítomnosti. Neodpočíváme kvůli materiálnímu požehnání, ale kvůli duchovnímu
společenství s Bohem. Pokud je tedy konečným cílem odpočinutí materiální požehnání
a nikoliv požehnání vycházející z přebývání v Boží přítomnosti, pak jde
jen o modlářství. Snad tomu rozumíš. Nakonec má přeci člověk větší požehnání
života v čase stráveném s rodinou, z užitku ze své práce, než v čase
zaneprázdněném zaopatřováním obživy.
Jen
pro pořádek, jen slovíčko, postoj, drobnost, možná jsi to ani tak nemyslel.
Nevadí mi, když si dobrý podnikatel dělá dobré jméno v charitě, chápu takové
jednání, je to součást dnešního businessu a dobrá součást podnikání. Je mi ale
bližší, když dobrý podnikatel (a jakýkoliv jiný dobrý člověk) pomáhá lidem
nezištně, nedělá si dobré jméno v charitě a má za to odměnu v nebi.
Tak samozřejmě, že když člověk činí charitu, ať jeho
levice neví, co činí jeho pravice (rozhodně ne naopak). Nicméně činit charitu
proto, aby člověk obdržel odměnu v nebi, je ještě snad větším modlářstvím.
Ale nevědět o Bohu, že dobro vždy zase odplatí dobrem a nedbat na své dobré jméno
před Bohem i lidmi, je zase pomýlenost nebo falešná pokora. A někdo dává jen z nadbytečného nadbytku,
když by mohl dát více, ale jeho jméno je první v reklamě, že se toho
dožaduje, no a vybírá (vydírá) si odměnu nyní, a někdo dává z dostatku a
jeho jméno se vytrácí. Ale odmítnout povýšení, když člověk sedá v zadních řadách
a je pozván z uznání do prvních, je zase pokrytectvím.
Jak jsem psal pastýřovi: člověk je nakonec skutečným vlastníkem
jen toho, čeho je upřímně ochoten se vzdát. Co dáváme druhým, to je naše
vlastnictví, naší odměnou před Bohem. A také, nemáme nic, co by bylo vskutku
zcela naše. A je na Božím rozhodnutí, komu požehná. Ono se totiž naším očím ty „veliké
skutky“ a „množství těch dobrých skutků“ zdají být na váze těžší, ale jen
jediný zlý skutek může převážit množství těch dobrých, a jen jediný naším očím „malý
zlý skutek“ může převážit i „množství
těch velikých dobrých skutků“. Jen Bůh ví, co kolik váží :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přep (Skóre: 1) Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 09. listopad 2016 @ 10:20:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | bidle bydle |
]
Re: Re: Re: Re: Pokud někdo platí svému zaměstnanci dohodnutou mzdu a sám žije v přep (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. listopad 2016 @ 16:17:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale že nesmýšlím vždy naprosto stejně, nejkrásnějším zaslíbením Zákona je Boží šechina (přítomnost, přebývání) uprostřed jeho lidu (mezi jeho lidem).
No, "jedno z nejkrásnějších" myslím tak jedno z deseti. Zažít tady na zemi to, že má člověk prostředky na tři roky dopředu a má rok volna, aby si odpočinul od starostí a koloběhu světa a mohl se věnovat něčemu jinému je celkem dobrou součástí toho nejlepšího zaslíbení. I když jde být v Božím pokoji i bez toho, samozřejmě. Jen pro většinu lidí to jde o dost hůře
Nicméně činit charitu proto, aby člověk obdržel odměnu v nebi, je ještě snad větším modlářstvím. Souhlas. Tenhle nesmysl ale business zcela míjí, je výsadou náboženství, s podnikáním nemá co společného. Proto jsem taky psal, že mám rád lidi, co dělají věci nezištně, ne ty, co dělají věci za odměnu.
|
]
|
|
|
|