poslal Nepřihlášený
Píše:
„ačkoliv bych ti mohl v Kristu směle nařídit, pro lásku raději
prosím.“No
ty vado. Se mi zdá, že ten chlap neví, kdo je, co dělá, co to
způsobí, a příliš si o sobě myslí.
Jakoby
nemohl jen prostě
poprosit
a to, že by mohl nařídit, pokud
vůbec může,
si jen myslet, ale
nepsat.
Jak by asi dopadlo, kdyby to
skutečně nařizoval?
A že pak mnozí nařizovali a
nařizují, domnívaje
se, že to je v Kristu, to už neví.
Tak samozřejmě může nařídit
cokoliv
když to teda tak vidí,
ale
nikdo
se nemusí nějakému nařízení podřídit. On
by pak mohl říkat, že takto to církvi
být
nemá atd.
Trochu hystericky to tu prožívám, ale toho bordelu, co
z podobných myšlenek vzniklo…
A pak
pokračuje, že si toho otroka vlastně mohl nechat, ale nechtěl bez
souhlasu, aby nebylo vynucené, ale dobrovolné. No, zase implikuje,
že on si může udělat, to co chce a ten druhý s tím nemusí, leč
pak bude souhlasit.
Prostě mi nějak připadá, že neví komu to
píše on – Kristův vykoupený jinému stejnému Kristovu
vykoupenému a chybí mu takt.
A
nakonec, že nahradí to, jestli ten otrok způsobil škodu a poněkud
nesrozumitelný důvod, abych ti neřekl, že mi dlužíš i sám
sebe. No buď špatný překlad nebo mu
chudákovi
jebe
a žel
ne poprvé…
Určitě jsme
dlužníky, ale ne Pavlovo. Jemu samozřejmě dík a lidská úcta,
že se nechal pánem vyslat, to
budu
obdivovat stále.
Ale
dlužíme pánu a Pavel jen
nástroj, ostatně i tak se sám nazývá. Tak jaképak
dlužení
sama
sebe jemu, když
člověk patří Bohu.
A ještě pokračuje, jak
píše v důvěře ve Filemonovu poslušnost...poslušnost prosbě?
Vždyť přikazování se vzdal…
No
prostě dost scestný a velmi netaktní dopis. T
a věc šla napsat
mnohem lépe.
Pro
mě je to tam jako příklad, jak to býti nemá. No a to je Písmo.
Pak to někdo vezme jako Boží slovo a začne se chovat jako Pavel a
je z toho těžkej nátlak.
To že
doufá ve své darování církvi u Filemona, mě opět naplňuje
údivem nad jeho sebevědomým a pravděpodobně opravdovém
obdarováním Božími charismaty k mocnému povzbuzení věřících.
Protože vyjádřeno je to opět velice silně.