Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 233, komentářů celkem: 430145, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 475 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
oko
Willy
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116936677
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Sebezničení čast 3
Vloženo Sobota, 19. březen 2005 @ 09:04:54 CET Vložil: Ferda

Historie Sebezničení - část 3 Přeceňování sama sebe Tantalos je jiný řecký hrdina. Je to syn otce boha Dia, který jej zahrnuje bohatstvím a zve jej k hostině bohů. Tam se Tantalos napije medového sladkého nektaru a ji pokrm bohů ambrosii, která dává nesmrtelnost. Tantalos zpychne, chlubí se tajemstvími, která mu bohové svěřili. Ve své zpupnosti chce vyzkoušet vševědoucnost bohů, zabije svého syna Pelopa a nabídne ho bohům za pokrm. Jen Deméter ve svém smutku pro dceru Persefonu pojí kousek plece, ostatní bohové poznají zavražděného syna a složí jej zase dohromady, krásnějšího, než byl dříve. Tantalos je za trest vypuzen do podsvětí. Tam musí trpět trojí muka.Ve vedru stojí v rybníku s křišťálově čistou vodou. Ale jakmile se skloní a chce se napít, voda ustoupí. Trpí hrozným hladem. Nad jeho hlavou jsou větve plné šťavnatých hrušek, jablek a fíků. Když však po těchto plodech sáhne, vyžene jej bouřný vítr až vzhůru do oblak. A do třetice visí nad ním uvolněné mohutné skalisko, které každým okamžikem hrozí, že se sesuje a Tantala rozdrtí.

Tantalos zastupuje lidi, kteří si myslí,že se jím všechno podaří. Ve svém sebepřeceňování se k sobě chovají ukrutně. Nedbají na svá omezení. Provokují Boha tím, že nedbají žádných zákonů. Jejích přeceňování sebe sama vede k tantalovským mukám. Z pět se stáhne všechno, po čem sáhnou, aby utišili hlad nebo žízeň, jsou to lidé, kteří v samém nadbytku zahynou hladem a žízní, protože ztratili schopnost těšit se z okamžiku, užít toho,co,se jim nabízí. Stále tíhli výš a výš. Teď jsou obklopeni životem se všemi jeho dary, a přece z něho nic nemají,Překročit svou vlastní míru, to je podlé této pověsti kruté jednání vůči sobě. Tantalos je také obrazem člověka chamtivého.Tak se na to dívá Schellenbaum. Tantalos podává bohům k jídlu vlastního zabitého syna, a to je znamení jeho nestřídmosti. "Ve své nestřídmosti zničí své vlastní tělo a svou krev - strašný obraz sebezničení - a je za to zmíněným způsobem v podsvětí potrestán. Chamtivec zneužívá své tělo až do zničení, je za to raněn neschopnosti cítit požitek". Chtivost braní skutečnému prožitku. Chamtivec chce prožitek uchvátit - a nedojde žádného uspokojení. To jsou "Tantalová muka chamtivých lidí". Chamtivec nemůže nikdy užívat. "Čím víc konzumuje,tím méně může vychutnávat". Chamtiví lidé nejsou nikdy spokojeni. Stále se domnívají,že přišli ještě zkrátka, i tehdy,kdy konzumovali to nejdražší a nejlepší. Protože nežijí v okamžiku a neumějí okamžiku užívat, je jejích chtivost nenasytná. V požitku už vyhlížejí za požitkem ještě větším. Tak škodí sami sobě, chovají se k sobě krutě a připravují tak sami sobě muka Tantalova. Jsou odsouzeni k tomu,aby žili"kolem" života, aby se rozhlíželi po požitku, a přece jej nikdy nemohli vychutnat. z čas. Prameny zdraví vybral Ferda

"Sebezničení čast 3" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy