|
Právě je 542 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116888399 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Mariánská úcta katolické církve …
Vloženo Pátek, 16. září 2005 @ 11:07:13 CEST Vložil: Bolek |
poslal Hwest Předpokládám, že nikdo z protestantských kruhů nepochybuje o historickém úkolu Panny Marie.
Spásy lze samozřejmě dosáhnout jedině skrze toho, který je Cesta, Pravda a Život(srov. Jan 14:6), tj. skrze Krista.
Katolická církev nikdy neřekla, že by Maria byla druhou cestou ke spáse nebo že by víra v Marii někoho zachránila. Problém je tedy v tzv. mariánském kultu.
Je potřeba rozlišit dva latinské pojmy. Adoratio a veneratio.
Adoratio se běžné překládá jako klanění a je to postoj lidské úcty vůči Bohu a pouze Jemu! Budeš se klanět Hospodinu, svému Bohu. (srov. Lukáš 4:8). Oproti tomu slovo veneratio znamená úcta, vážnost, uctivost a prokazuje se člověku. V běžném životě si vážíme mnoha lidí za to, jací jsou, co dělají…a chováme k nim úctu. Obdobně si vážíme mnoha lidí ze Starého či Nového zákona nebo z dějin. Máme k nim úctu hlavně proto, že se nechali vést Bohem a jsou pro nás příkladem k následování. Nikde přeci není řečeno, že bychom si lidí neměli vážit.
Co je modlitba? Modlitba je živý vztah s Bohem. Jediným cílem modlitby je Bůh.
Mnozí z Vás jistě poprosili přátele: Pomodli se za mě, čeká mě nějaká zkouška..cesta do zahraničí..rodina má problémy..apod. Nebo jste ve sborech společně říkali: modleme se společně za … I svatý Pavel vybízí na mnoha místech: „Bratři, modlete se i vy za nás! (1 Tesalonickým 5:25)“. Je to také naplnění příslibu. Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich."(Matouš 18:20).
Pokud je součástí křesťanské víry víra v nesmrtelnost člověka, smrt tedy není definitivním koncem existence, lze vytvářet modlitební společenství nejenom s živými, ale i s těmi, kteří zde zemřeli a žijí již jiným životem než my… Pokud se tedy katolická církev obrací k Panně Marii nebo nějakému svatému, obrací se na něj jako na přímluvce.
Nebo snad po smrti člověk nežije či neexistuje a čeká v neexistenci na den vzkříšení? Co poté slova Kristova na kříži k lotrovi: "Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji."(Lukáš 23:43). Nebo svatí, kteří vstali z mrtvých při smrti Krista? „A hle, chrámová opona se roztrhla v půli odshora až dolů, země se zatřásla, skály pukaly, hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena; vyšli z hrobů a po jeho vzkříšení vstoupili do svatého města a mnohým se zjevili.“ (Matouš 27: 51-53) nebo vzpomeňme na přítomnost Eliáše a Mojžíše při Kristovým mukách v Getsemanské zahradě: „A hle, zjevil se jim Mojžíš a Eliáš, jak s ním rozmlouvají.“ (Matouš 17:3)…. Pokud tedy žijí, ač jinak než tělesně, proč by nemohli komunikovat s Kristem a přimlouvat se za nás?
Problémem ještě může být v údajném klanění se sochám, obrazům…Zde je však potřeba podívat se na historické pozadí symboliky a nezapomenout na fakt, že jsme tělesní lidé, kterým mnohdy nestačí pouze mentální rovina, ale potřebují zapojit všechny smysly, tj. i představivost.
Ze své vlastní zkušenosti mohu říci, že svatí jsou pro mě velkými vzory na cestě za Kristem. Ať už je to láska ke všem jako u Matky Terezy, pedagogický dar lásky Dona Bosca či mystická blízkost Bohu u Terezie z Avily.
Pokoj a dobro vám vyprošuje Hwest.
|
Re: Mariánská úcta katolické církve … (Skóre: 1) Vložil: Veritas (_veritas@inmail.sk) v Pátek, 16. září 2005 @ 11:24:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Priateľu Hwest,
1000 bodov!
Super článok!
Ďakujem.
O.A.M.D.G.
veritas |
|
|
Re: Mariánská úcta katolické církve … (Skóre: 1) Vložil: oskar v Pátek, 16. září 2005 @ 12:15:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Součástí křesťanské víry není nesmrtelnost člověka. |
Nesmrtelnost duše (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Pátek, 16. září 2005 @ 12:22:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Součástí křesťanské víry je nesmrtelnost lidské duše. |
]
Re: Nesmrtelnost duše (Skóre: 1) Vložil: Hwest v Pátek, 16. září 2005 @ 12:33:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://hwest.mystaria.cz | Nejenom duše, ale i tělo...
Hle, odhalím vám tajemství: Ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni, naráz, v okamžiku, až se naposled ozve polnice. Až zazní, mrtví budou vzkříšeni k nepomíjitelnosti a my živí proměněni. Pomíjitelné tělo musí totiž obléci nepomíjitelnost a smrtelné nesmrtelnost.
A když pomíjitelné obleče nepomíjitelnost a smrtelné nesmrtelnost, pak se naplní, co je psáno: `Smrt je pohlcena, Bůh zvítězil! (1 Korintským 15:51-54) |
]
|
|
Díky za shrnutí (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Pátek, 16. září 2005 @ 12:21:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Paradoxně o tom samém píši také - snad nás bratři nevyženou ven ....
S klaněním se sochám a obrazům je to naštěstí tak, že to není takto protestantsky (tj. že se klaníme) církví hlásáno. Sice jsou zázračné obrazy, prameny a jiné, ale nikdy se k nim nemodlíme pro ně samé, ale pro Boha, ke kterému ukazují, jen ten dělá skutečné zázraky.
Zázrak, který není od Boha je od ďábla - prosí-li někdo jen věc o zázrak, nebo věří, že dotkne-li se nějakou věcí něčeho, není to nic jiného než pověra. To církev neučí, naopak tuto "lidovou zbožnost" potlačuje pokud to jde.
Naopak, ale mohou být věci, které jsou posvěceny k dobrému účelu, neboť mají napomáhat víře - např. růženec - nikdy ale milost nepřichází skrze dotek korálků nebo pohled na zavěšený růženec v autě - ale díky modlitbě k Matce Boží, která za nás prosí u Boha a ten nás a ji vyslyší podle své vůle.
|
|
|
Re: Mariánská úcta katolické církve … (Skóre: 1) Vložil: vassil v Pátek, 16. září 2005 @ 13:34:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Musím zapleskat
fakt super článek!!!
Díky ti Hwest
|
|
|
|
|