|
Právě je 564 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116813919 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal Serafim Je pohlavek křesťanský ?
Facka je úderem do přední - obličejové části hlavy. Je nesmyslné vytýkat pohlavkujícímu, že se k pohlavkovanému nepostavil čelem.
Pohlavek je úderem dlaňovou částí otevřené ruky do zadní části hlavy - záhlaví, přičemž za hraniční mezníky mohou být považovány uši. Pohlavek nelze aplikovat tváří v tvář. Aplikaci pohlavku se přistupuje ideálně ze strany, jak vzpomínají ti, kterým byl uštědřen pohlavek učitelem procházejícím mezi lavicemi. Pohlavek je výchovným gestem.
Stoupenci rozmazlování dětí však ani facku, ani pohlavek, ani potrestání dítěte proutkem na zadeček za výchovný prostředek nepovažují. Raději dítěti veškeré zlé jednání dovolí, nebo se s ním neustále hádají. To, že z potomka vyroste gauner, jim zatím nevadí.
|
Re: Je pohlavek křesťanský? (Skóre: 1) Vložil: reader v Úterý, 23. květen 2006 @ 13:57:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | hm hm ... velmi prinosny clanek, tak pripojuji svuj toze velmi prinosny komentar. |
|
|
Re: Je Mackův pohlavek křesťanský, lidský a nebo hulvátský? (Skóre: 1) Vložil: Standa v Úterý, 23. květen 2006 @ 17:28:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Názornou ukázku jak má vypadat pohlavek uvidíte zde - http://www.ct24.cz/vysilani/?id=107190 |
Re: Je Mackův pohlavek křesťanský, lidský a nebo hulvátský? (Skóre: 1) Vložil: vassil v Středa, 24. květen 2006 @ 11:40:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no já si myslím že dát někomu pohlavek a pak zdrhat pryč moc dobré není:-) aspoň si tak nedokážu představit rodičovskou výchovu;-) |
]
|
|
Re: Je pohlavek křesťanský? (Skóre: 1) Vložil: Serafim v Sobota, 27. květen 2006 @ 20:51:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Máte-li zájem číst, jak jiní pohlíží na Mackův pohlavek, viz: http://www.zvedavec.org/prispevky_1610.htm
Je tam napsáno:
"Moudrý muž vyhledává pro své činy správné místo a čas, neboť jen tak může doufat, že jeho činy splní očekávání. Myslím, že čas i místo byly zvoleny zcela správně. Byl to první okamžik, kdy mohl p.Macek své varování naplnit. Zbabělým by bylo nevyužití takového okamžiku.Mohli bychom se pozastavit nad teatrálností tohoto gesta, ale tak se jeví pouze na první pohled. Představme si, že by p.Macek naplnil své varování někde v kuloarech, beze svědků a kamer. Vzhledem k charakteru p. Ratha si můžeme být jisti, že by byl minimálně měsíc hospitalizován a nikdo by tvrzení o pohlavku nevěřil.
Pan Macek nemohl zvolit lepší místo a čas.
Samotný pohlavek je bezvýznamný. Nelze doufat, že zbaví p.Ratha jeho malosti, drzosti a demagogie, na to je pozdě, přinejmenším 30 let. Snad nám jen opět umožnil jeho malost zahlédnout, ale vidoucím netřeba a slepí stejně neprohlédnou. Jeho odchod a následný návrat po nápovědě muže v pozadí, jeho spekulace na téma útok na veřejného činitele etc. .
Tento pohlavek, ale odkryl něco významného okolo nás a v nás.
Jsme ochotni tolerovat demagogii, ale nejsme ochotni akceptovat pohlavek. Nehodnotíme věci takové jaké jsou, ale tak, jak bychom je chtěli vidět. Akceptujeme lháře a nízkého hysterického člověka, ale zcela odmítneme někoho, kdo dá pohlavek.
V tomto odhalení spatřuji skutečný význam tohoto pohlavku. Význam pravděpodobně nechtěný."
|
Re: Je pohlavek křesťanský? (Skóre: 1) Vložil: joker v Pondělí, 19. červen 2006 @ 08:48:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen bych chtěl poznamenat, že ne vše co dělá pan doktor Rath je špatné. K těm dobrým věcem bych rozhodně přiřadil zrušení IZIP nebo spřísnění lékové politiky ve zdravotnických zařízeních (= důsledná kontrola vydávaných léčiv; podle neověřených informací se cca 2/3 léků "ztrácí").
|
]
|
|
Re: Je pohlavek křesťanský? (Skóre: 1) Vložil: Serafim v Pondělí, 19. červen 2006 @ 00:39:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | O jeho budoucí dráze rozhodl prý pohlavek, říká kardinál Tomáš Špidlík
Desítky teologických knih a stovky článků, půlstoletí v české redakci vatikánského rozhlasu i sedmatřicet let jako spirituál římské koleje Nepomucenum - i tak by se dal v krátkosti shrnout život kardinála Tomáše Špidlíka. Jeden z nejvýznamnějších českých duchovních, který působí už víc jak padesát let v zahraničí, navštívil nedávno Prahu.
Narodil se v roce 1919 v malém jihomoravském městě Boskovice, v poměrně chudé rodině. Jeho tatínek byl původně švec, za krize se ale živil i jako nádeník a nakonec těžce onemocněl. Byl to prý nerudný člověk, kterého se děti bály. Maminka, hluboce věřící katolička, zmáhala však životní těžkosti s nadhledem. V sobotu večer prý pokaždé říkala: "Tož jsme s pomocí Boží zas ten týden šťastně přečkali." Kardinál Špidlík přiznává, že ho tento postoj ovlivnil na celý život.
Po maturitě na boskovickém gymnáziu odešel v r. 1938 na brněnskou univerzitu a začal tam studovat latinu a českou literaturu. Krátce nato ale byly všechny české vysoké školy uzavřeny. V Duši poutníka popisuje svým typickým způsobem i to, co ho přivedlo na církevní dráhu:
"Rozhodujícím způsobem zasáhl do mé formace ve třetí obecné originální a nadšený kaplan jménem Strnad, který nás připravoval na první svaté přijímání... Po letech jsem se s ním setkal v Brně v tramvaji. Hned mne poznal a okamžitě ke mně zamířil s přímou otázkou: Co tu děláš? - Studuji na univerzitě. - Tak tys nešel na panáčka? Za tebe jsem se modlil! - A na to mi dal bez řečí dva pohlavky k údivu všech spolucestujících. Budoucnost ukázala, že když ne modlitba, tak jeho pohlavky nezůstaly bez účinku."
Tomáš Špidlík vstoupil v roce 1939 do noviciátu jezuitského řádu a válku tak prožil při studiích filozofie na Velehradě. V roce 1946 odešel na další teologická studia do Holandska, v Maastrichtu ho ale zastihl únor 1948 a on už zůstal v cizině. Další léta studií ho pak čekala ve Florencii a v Římě, tam také sám nakonec téměř 40 let učil budoucí teology a kněží. Do Čech se směl poprvé krátce podívat až v 60. letech. Od té doby sem jezdí jen na krátké návštěvy.
Kardinál Špidlík se od počátku své teologické dráhy věnuje studiu cyrilo-metodějské tradice a východní křesťanské spirituality. Těmto tématům věnoval i řadu knih:
"Mohu Pánu Bohu poděkovat, že u těch knih, co jsem napsal, je už asi sto padesát překladů ve východních jazycích. Sedm je jich dokonce arabsky. První s dovolením Saddáma Hussejna. - A proč se zabývám evropských Východem a Západem? Právě proto, že dnes na scénu světa vystupují nové národy a ty se ptají: Co nás Evropa odkazuje? My jsme ale ještě neudělali syntézu. - Zač já bojuji? To je právě typicky slovanské. Nesmíme srovnávat ideologie, ale osobní styky. Ptají se mne: když chodíte na východ, jak vás přijmou pravoslavní? Odpovídám: nikdy jsem nešel navštívit pravoslavné. Šel jsem navštívit přátele a ti mne přijali dobře. A s ostatními nemám co mluvit. - Češi mají jednu zvláštní vlastnost. Mají v podstatě slovanské srdce, ale německou výchovu. Z toho někdy vzniká hádavost, ale když se ta hádavost překoná, tak mohou být schopni mezi dvěma světy zprostředkovat."
Nebyl by to ale kardinál Špidlík, aby i to nejvážnější téma neskončil vtipem:
"Musím se dočkat devadesátky. Víte proč? Protože po devadesátce umírá málo lidí - podle statistiky..."
|
|
|
|
|