|
Právě je 559 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116827023 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nebezpečná učení: Teologie ''jednou spasen, provždy spasen'' je zhoubná
Vloženo Úterý, 23. květen 2006 @ 10:58:21 CEST Vložil: Bolek |
poslal Serafim Teologie "jednou spasen, provždy spasen" je velmi zhoubná
Teologie "jednou spasen, provždy spasen" je velmi zhoubná. Avšak ještě zhoubnější je teologie „prázdného pekla“ o které jsem psal v článku „V Božím lidu bývali i lživí proroci“. Obě tyto teologie současné křesťany nesmírně rozmazlují.
Dávají jim falešnou jistotu, že i kdyby se z nich stali satanisti a kdyby páchali bez jakékoli lítosti až do poslední vteřiny své smrti satanské činy, tak jimi vybásněný „Bůh“ se nad nimi musí smilovat. Takovýto druh náboženství se pak (podobně jako víra komunistů)skutečně stává opiem lidstva.
Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
|
Re: Teologie ''jednou spasen, provždy spasen'' je zhoubná (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Úterý, 23. květen 2006 @ 13:14:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Mily Serafime,
Souhlasim pouze napul. Teorie prazdneho pekla je nebiblicka. To ano.
Naopak verim, ze Ti kteri Bohu patri nikdy nebudou konat, jak pises satanske ciny bez jakekoliv litosti.
Buh v tech, kteri mu patri zacal dobre dilo a to take dokonci. Pokud jsou nekteri neverni, On zustava verny, i kdyz prave ty sve nekdy tvrde a neprijemne vychovava, aby je tak k sobe navracel.
Samozrejme mohou byt mezi krestany lide, kteri si na verici jen hraji. Ty ale nikdy Jezis neznal, jak je psano.
Da-li Pan, napisu o tom nekdy podrobneji.
zdravi
reformovany |
|
|
Re: Teologie ''jednou spasen, provždy spasen''vyžaduje úsilí po něm a vytrvalou snahu (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Úterý, 23. květen 2006 @ 14:47:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Přijatá milost se má pěstovat, ne zabalit a použít jen pro sebe.
I Karel Barth, pokud tuším používal slova ´laciná milost´, a je důležité konat správný život i po spasení – jinak by to bylo jako přijmout valutu a nevyužít ji (uchovaná hřivna bez reprodukce),
Ale že také křesťan ve všem kovaný jev nebezpečí, to je vidět na verši 2. list Petrův 2, 20 až 22 o vlivu pobloudilců, protože ti, kteří se s nimi zaplétají , nejdříve sice poznali Pána a Spasitele a unikli poskvrnám světa, ale jestliže se s nedbalými zapletli, potom jejich poslední (nynější) věci jsou horší , než ty první (předešlé) a (verš 21) bylo by jim lépe, kdyby nepoznali cestu spravedlnosti, než to, že ji (sice) poznali, ale odvrátili se od vydaného jim svatého přikázání. (podle přísloví, že umyté prase se v kaluži válí).
A opakuji, co jsem uvedl v diskuzi o tom, jestli Marie hřešila : :
Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II.
Od mk (miliko@atlas.cz) v Úterý, 16. květen 2006 v 00:04:17 CEST
Že ´...sami sobě děláme ostudu ...´, je možné, ale je štěstí, jestli si lidé nevšímají našich nechutných tahanic, protože kdyby to napjatě pozorovali, nebyla by to hanba?
A k té ´jistotě spasení´, ono to opravdu existuje. Říkají to i metodisté, baptisté, Kalvíni. Ale řkc církev je opatrná. I nejsvětější člověk může zhroutit (jako svědčí listy Petrovy) a to je zlé. Proto, ačkoliv si považuje každého ctnostného člověka a ráda by ho dala za vzor, nikdy neprohlásí jako svatého člověka, který dosud žije.
Jednou jsem četl úvahu, zda Marie mohla ještě za života zhřešit a odpovědí bylo, že měla možnost hřešit jako každý člověk, ale znalost zvěsti, obrácení a to vše by sotva dovolilo, aby ano. Tedy mohla, ale neudělala. To je jako ptát se : mohli apoštolové )Ppetr, Jakub, Jan ještě hřešit? odpověď je stejná: technicky ano, ve skutečnosti se nespustili.
Ale bratr Serafim ve svých článcích podsouvá myšlenku, že ano, a nedbá na poučení Ježíše: ´kdo se vykoupal, nepotřebuje znovu, jen umýt nohy´. Tedy změna osoby nepotřebuje novou změnu, jen se udržovat neposkvrněný v tomto světě, jak píše Jan. |
Re: Teologie ''jednou spasen, provždy spasen''vyžaduje úsilí po něm a vytrvalou snahu (Skóre: 1) Vložil: Presbyter v Úterý, 23. květen 2006 @ 16:54:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud vím, o laciné milosti nepíše Karl Barth, nýbrž Dietrich Bonhoeffer, a to v knížce "Následování" (Kalich, Praha 1962). |
]
|
|
hm. (Skóre: 1) Vložil: Esmeralda v Úterý, 23. květen 2006 @ 16:47:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak to je potom najvýhodnejšie počkať s krstom až tesne pred smrťou.
potom je to zicher rovno do neba.
veď to tak ľudia dlho aj robili:))))
koketovali, naznačovali....ale pokrstiť sa pre každý prípad radšej nedali, veď čo keby im Boh neodpustil (Boh ako Boh, ale tí ľudia:))))
Požehnanie
Esmeralda |
|
|
|
|