|
Právě je 535 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116885768 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra
Vloženo Středa, 15. listopad 2006 @ 18:03:09 CET Vložil: Bolek |
poslal Seraphim Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra
To mi např. připomínají následující verše Písma:
(Řím 7:24 kralicky) Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z toho těla smrti?
(Gal 4:9 kralicky) Nyní pak, znajíce Boha, nýbrž poznáni jsouce od Boha, kterakž se zpátkem zase obracíte k mdlým a bídným živlům, jimž opět znovu chcete sloužiti?
(1Ti 5:10 kralicky) O níž by svědectví bylo, že dobré skutky činila; a jestliže dítky své zbožně vychovala, do domu pocestné přijímala, jestliže svatým nohy umývala, jestliže bídným posluhovala, jestliže každého skutku dobrého pilná byla.
Mat 25:1 Tehdy podobno bude království nebeské desíti pannám, kteréžto vzavše lampy své, vyšly proti Ženichovi.
Mat 25:2 Pět pak z nich bylo opatrných, a pět bláznivých.
Mat 25:3 Ty bláznivé vzavše lampy své, nevzaly s sebou oleje.
Mat 25:4 Opatrné pak vzaly olej v nádobkách svých s lampami svými.
Mat 25:5 A když prodléval Ženich, zdřímaly se všecky a zesnuly.
Mat 25:6 O půlnoci pak stal se křik: Aj, Ženich jde, vyjděte proti němu.
Mat 25:7 Tedy vstaly všecky panny ty, a ozdobily lampy své.
Mat 25:8 Bláznivé pak opatrným řekly: Udělte nám oleje vašeho, nebo lampy naše hasnou.
Mat 25:9 I odpověděly opatrné, řkouce: Bojíme se, že by se snad ani nám i vám nedostalo, jděte raději k prodavačům a kupte sobě.
Mat 25:10 A když odešly kupovati, přišel Ženich, a které hotovy byly, vešly s ním na svadbu, i zavříny jsou dveře.
Mat 25:11 Potom pak přišly i ty druhé panny, řkouce: Pane, pane, otevři nám.
Mat 25:12 A on odpověděv, řekl: Amen, pravím vám, neznámť vás.
Mat 25:13 Bdětež tedy; neb nevíte dne ani hodiny, v kterou Syn člověka přijde.
Mat 25:14 Neb tak se díti bude, jako když člověk jeden, jda na cestu, povolal služebníků svých a poručil jim statek svůj.
Mat 25:15 I dal jednomu pět hřiven, jinému pak dvě, a jinému jednu, každému podle možnosti jeho, i odšel hned.
Mat 25:16 Odšed pak ten, kterýž vzal pět hřiven, těžel jimi, i vydělal jiných pět hřiven.
Mat 25:17 Též i ten, kterýž vzal dvě, získal jiné dvě.
Mat 25:18 Ale ten, kterýž vzal jednu, odšed, zakopal ji v zemi, a skryl peníze pána svého.
Mat 25:19 Po mnohém pak času přišel pán služebníků těch, i činil počet s nimi.
Mat 25:20 A přistoupiv ten, kterýž byl pět hřiven vzal, podal jiných pěti hřiven, řka: Pane, pět hřiven dal jsi mi, aj, jiných pět hřiven získal jsem jimi.
Mat 25:21 I řekl mu pán jeho: To dobře, služebníče dobrý a věrný, nad málem byl jsi věrný, nad mnohem tebe ustanovím. Vejdiž v radost pána svého.
Mat 25:22 Přistoupiv pak ten, kterýž byl dvě hřivně vzal, dí: Pane, dvě hřivně jsi mi dal, aj, jiné dvě jimi získal jsem.
Mat 25:23 Řekl mu pán jeho: To dobře, služebníče dobrý a věrný, nad málem byl jsi věrný, nad mnohem tebe ustanovím. Vejdiž v radost pána svého.
Mat 25:24 Přistoupiv pak i ten, kterýž vzal jednu hřivnu, řekl: Pane, věděl jsem, že jsi ty člověk přísný, žna, kde jsi nerozsíval, a sbíraje, kde jsi nerozsypal,
Mat 25:25 I boje se, odšel jsem a skryl hřivnu tvou v zemi. Aj, teď máš, což tvého jest.
Mat 25:26 A odpovídaje pán jeho, řekl mu: Služebníče zlý a lenivý, věděl jsi, že žnu, kdež jsem nerozsíval, a sbírám, kdež jsem nerozsypal,
Mat 25:27 Protož měl jsi ty peníze mé dáti penězoměncům, a já přijda, vzal byl bych, což jest mého, s požitkem.
Mat 25:28 Nu vezmětež od něho tu hřivnu, a dejte tomu, kterýž má deset hřiven.
Mat 25:29 (Nebo každému majícímu bude dáno, a budeť hojně míti, od nemajícího pak i to, což má, budeť odjato.)
Mat 25:30 A toho neužitečného služebníka uvrztež do temností zevnitřních. Tamť bude pláč a škřipení zubů.
Mat 25:31 A když přijde Syn člověka v slávě své, a všickni svatí andělé s ním, tedy se posadí na trůnu velebnosti své,
Mat 25:32 A shromážděni budou před něj všickni národové. I rozdělí je na různo, jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
Mat 25:33 A postavíť ovce zajisté na pravici své, kozly pak na levici.
Mat 25:34 Tedy dí Král těm, kteříž na pravici jeho budou: Pojďte požehnaní Otce mého, dědičně vládněte královstvím, vám připraveným od ustanovení světa.
Mat 25:35 Nebo jsem lačněl, a dali jste mi jísti; žíznil jsem, a dali jste mi píti; hostem jsem býval, a přijali jste mne;
Mat 25:36 Nah jsem byl, a přioděli jste mne; nemocen jsem byl, a navštívili jste mne; v žaláři jsem seděl, a přicházeli jste ke mně.
Mat 25:37 Tedy odpovědí jemu spravedliví, řkouce: Pane, kdy jsme tě vídali lačného, a krmili jsme tebe, žíznivého, a dávaliť jsme nápoj?
Mat 25:38 Aneb kdy jsme tě viděli hostě, a přijali jsme tebe, anebo nahého, a přioděli jsme tebe?
Mat 25:39 Aneb kdy jsme tě viděli nemocného, aneb v žaláři, a přicházeli jsme k tobě?
Mat 25:40 A odpovídaje Král, dí jim: Amen pravím vám: Cožkoli jste činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších, mně jste učinili.
Mat 25:41 Potom dí i těm, kteříž na levici budou: Jděte ode mne zlořečení do ohně věčného, kterýž jest připraven ďáblu i andělům jeho.
Mat 25:42 Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jísti; žíznil jsem, a nedali jste mi píti;
Mat 25:43 Hostem jsem byl, a nepřijali jste mne; nah, a neodívali jste mne; nemocen a v žaláři jsem byl, a nenavštívili jste mne.
Mat 25:44 Tedy odpovědí jemu i oni, řkouce: Pane, kdy jsme tebe vídali lačného, neb žíznivého, aneb hostě, nebo nahého, neb nemocného, aneb v žaláři, a neposloužili jsme tobě?
Mat 25:45 Tedy odpoví jim, řka: Amen pravím vám: Čehož jste koli nečinili jednomu z nejmenších těchto, mně jste nečinili.
Mat 25:46 I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného.
(Zjevení 3:17 kralicky) Nebo pravíš: Bohatý jsem, a zbohatl jsem, a žádného nepotřebuji, a nevíš, že jsi bídný, mizerný, a chudý, a slepý, i nahý.
Zde Ježíš Kristus mluví jasně o trápení VĚČNÉM pro všechny pohodlně nemilosrdné sobce, kteří se nachází nejen mezi nekřesťany, ale i mezi křesťany. Oni – si ve svém svědomí neuvědomovali ohavnost nemilosrdnosti, které se svou pohodlnou leností dopouštěli. Byli mrtvolně klidnými optimisty, protože věřili ve svou osobní nezavržitelnost. Ve svou osobní nezavržitelnost věřili i farizeové v době 1. příchodu Pána Ježíše Krista. Proto je Kristovo napomínání nedokázalo přimět k pokání. Kdo věří v osobní nezavržitelnost, tomu chybí nadpřirozená motivace k zlepšení své víry a morálky. Lidská přirozená motivace ke kvalitnímu pokání nestačí. Proti ďáblem inspirované lenosti a pýše je totiž slaboučká.
Proto je správné věřit biblicky. Bdít a aktivně konat dobré skutky, nelenošit! Každý ďáblem nakažený, lživý výklad Písma svatého vede člověka pryč od každodenní námahy, od každodenního trpělivého nesení svatého kříže. Ano Ježíš dává odpočinutí, avšak to odpočinutí je nadpřirozené – tak jako když dal apoštolu Petrovi a dalším rybářům, bez přirozené přestávky na odpočinek, další sílu k lovení ryb poté, co lovili celou noc a nic nechytili.
Napsal duchovní Pravoslavné církve Mgr. Libor Halík PhD.
|
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 15. listopad 2006 @ 21:39:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Milý Seraphime,
ani jeden z těch veršů nemluví o věčné spáse nebo zatracení věřících lidí, ani se jich vůbec netýká.
Pouze místa z Mt 25, se týkají věčné spásy nebo věčného zatracení, ale NIKOLI věřících lidí, ale, jak z textu jasně vyplývá, týká se to pohanských národů ( nevěřících ), které budou těsně po druhém příchodu Pána Ježíše v slávě a moci souzeny před trůnem velebnosti Kristovy.
V té době již budou věřící lidé mít po svém soudu
před soudnou stolicí Kristovou, kde buď získají svou odměnu nebo trest. Tedy rozhodně ne trest ve formě věčného zatracení!
Ahoj |
|
|
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Středa, 15. listopad 2006 @ 22:58:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Bratře Gregorii777, mýlíš se.
Křesťané od doby svatých apoštolů vždy a všude vykládali tato místa Písma svatého, zejména Mt25, jako místa mluvící o věčném zavržení i nevěrných a sobeckých křesťanů.
To, že denominace Křesťanských sborů, která vznikla zhruba v polovině 19. století, začala učit jinak, je její omyl. Duch svatý působil v Církvi před vznikem teologie denominace Křesťanských sborů a bude působit dál.
Zdraví Tě Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve |
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 15. listopad 2006 @ 23:55:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Seraphime,
Kdyby jsi si dobře a pozorně přečetl úsek Mt 25, 31-46, tak by jsi viděl, že jde o soud nad národy
( ethnos). Tak nejsou nikdy nazvány Boží děti, mimoto, že jsou nazvány NÁRODEM SVATÝM, avšak v jednotném čísle. Národy v množném čísle, vždy značí pohanské nevěřící národy.
Kromě toho věřící se budou sploúčastnit soudu nad národy. Soudu Krista nad národy se tedy věřící zůčastní po boku Krista, sami už majíc svůj soud za sebou, neboť "soud se začíná od Domu Božího." Tedy nejprve křesťané, pak národ Izrael a nakonec národy ( nevěřící pohané, kteří přežili velké soužení ).
Křesťané budou souzeni před soudnou stolicí Krista ( béma ), a nikoli před trůnem velebnosti Kristovy, který je v Mt 25.
Apoštolové i první Církev učila TAKTO, jak to zde podávám , protože je to učení Písma, tedy apoštolské učení.
To je ta potíž, že falešné zákonické evangelium vzniklo právě OD DOBY APOŠTOLŮ, tedy NIKOLI ZA JEJICH ŽIVOTA, ale za života tzv. církevních otců, kteří se již záhy odchýlili od evangelia Boží milosti k mdlému a bídnému zákonickému moralizování. Již nekázali evangelium milosti, které kázal apoštol Pavel a ostatní apoštolové.
Jinak zde vůbec nejde o nějaké Křesťanské sbory, ale o Luthera, evangelickou církev, Plymoutské bratry a všechny, které na ně navazují.
To, co o tématu věčné spásy učila POAPOŠTOLSKÁ církev a co se tam dodnes traduje, mě celkem nezajímá. Zajímá mě pouze učení Písem.
Vysvěti mi prosím, jak by věřící Boží dítě mohlo přijít do pekla, když Kristus VŠECHNY JEHO HŘÍCHY ODPUSTIL A SMAZAL a již nikdy na ně NEVZPOMENE? Je Bůh podle tebe lhář?
Ahoj
|
]
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 12:16:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Odpuštění a smazání hříchů je přímo závislé na prolité Kristově krvi:
Skutky 20,28
Dávejte pozor na sebe i na celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna.
Židům 9,22
Podle zákona se skoro vše očišťuje krví, a bez vylití krve není odpuštění.
Židům 12,24
a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje, neboť volá naléhavěji než krev Ábelova.
Zde je podmínka, kdy nás očisťuje krev Kristova a kdy ne:
1. Janova 1,7
JESTLIŽE VŠAK CHODÍME V SVĚTLE, JAKO ON JE V SVĚTLE, MÁME SPOLEČENSTVÍ MEZI SEBOU A KREV JEŽÍŠE, JEHO SYNA, NÁS OČIŠŤUJE OD KAŽDÉHO HŘÍCHU.
Židům 6.kapitola:
4 Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
5 a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
7 Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání.
8 Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.
9 I když takto mluvíme, jsme o vás přesvědčeni, milovaní, že jste na dobré cestě ke spáse.
10 Bůh není nespravedlivý, a proto nezapomene, jak jste se činem své lásky k němu přiznali, když jste sloužili a JEŠTĚ SLOUŽÍTE BRATŘÍM.
11 Toužíme jen, aby na každém z vás bylo vidět neutuchající horlivost až do konce, kdy se naplní naše naděje;
12 PROTO NEOCHABUJTE, ale vezměte si za vzor ty, kdo pro víru a trpělivost mají podíl na zaslíbení.
Z církevních dějin 19.století je známo, že i Hudson Taylor, misionář v kontinentální Číně si nebyl jist svou spásou. A to byl Boží muž! On při své misijní činnosti v tehdy kruté Číně zjistil a řekl ostatním, že Boží dílo má 3 fáze: 1)nemožné, 2)obtížné 3)hotovo.
Co se týče Luthera, tak o novokřtěncích-baptistech byl přesvědčen, že budou zavrženi, jestli se nenavrátí do jeho -"Lutherovy" denominace.
Zdraví Tě Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve |
]
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 15:11:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregu,
protože vím, že Tvé učení o spáse je podstatně založeno na Tvém výkladu slova ethnos, vzal jsem si řeckou konkordnaci a v originále jsem se snažil prozkoumat jeho kontext. Zabralo mi to dost času, takže doufám, že to nesmeteš Tvým viděním Písma z brožurek Tvých oblíbených autorů.
Řecké substantivum se vyskytuje v NZ mnohokrát a vztahuje se jak na neizraelské národy, které Boha poslouchají, tak na ty, které Boha neposlouchají. Zatímco Lukáš striktně odděluje ethnos (pohany) a laos (Boží lid), Pavel ukazuje na neizraelské národy (ethnos), jako na ty, kterým se zvěstuje evangelium (R 1,5), stejně tak jako lidu izraelskému (laos), kterému je zvěst určena (Sk 4,27) a které jsou, uvěří-li, pozvány k účasti na pravé bohoslužbě (Mk 11,17). Proto Pavel sklízí ovoce věřících mezi pohanskými národy, které se přiklánějí k víře (R 1,13) a v Kristu jsou i oni (pohané – ethnesin) v Kristu spaseni. Tyto pohanské národy (ethne) slaví Boha (R 15,9) a i jim je zjeveno, stejně jako Židům, jeho tajemství (Kol 1,27) a v celém světě je tak rozšířena víra v něho (1 Tim 3,16).
Neznamená to ovšem, že pokud se mluví o uvěření národa, že by celý národ byl věřící. Tak to neplatilo ani o Izraelcích. V užším slova smyslu se mluví o věřících „z“ pohanů. Jsou-li například v nebi „pohanské národy“, pak se to týká jen křesťanů „z“ těchto národů. Proto i některé pasáže ze Zjevení mluví o národech a jde přitom o věřící „z“ těchto národů, které jsou tak jejich reprezentativním výběrem. Stejně tak jako například, pokud velvyslanci našeho národa zastupují někde náš národ, je zde náš národ takto zastoupen a mluví se o našem národu. Pakliže naši hokejisté vyhrají MS, mluví se o Češích jako o národu, kteří jsou mistři světa a hraje se naše národní hymna.
Tvůj výklad proto považuji za účelový.
Pastýř
|
]
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 17:14:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | S tímto Pastýřovým výkladem plně souhlasím
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve |
]
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 22:16:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Pastýři,
měl by jsi přestat mlžit. Mé učení o věčné spáse věřících je založeno výhradně na dílu, které vykonal a dokonal Pán Ježíš na kříži, které je hotové a nelze k němu ani nic přidat, ani nic ubrat. A to se týká i počtu spasených. Jejich počet je předem daný a nikdo z nich nebude chybět ani nikdo nebude navíc přebývat. Prostě jednoho dne vejde PLNOST pohanů. To bude v den, kdy bude spasen ten poslední pohan, který byl k věčnému životu předzřízen. Pak přijde Pán Ježíš podruhé a bude spasen také celý v té době žijící Izrael, tak jak je zaslíbeno. Pán prostě nikdy svůj lid nezavrhne ( Ř 11,1 ) a to jak Izrael, tak Církev.
Mt 25,31-46 je tak jasná a logická pasáž, že jí nerozumí pouze ti, kteří ji rozumět NECHTĚJÍ.
V mém slovníku je pod termínem "ethnos" toto:
"Starozákonní označení NEIZRAELCŮ, kteří NECTÍ Hospodina, čili POHANÉ, hebrejsky "gój".
Podle vás tedy ten soud nad národy před trůnem velebnosti Kristovy je vlastně kompletním soudem všech národů mezi nimiž jsou smícháni jak věřící, tak i nevěřící lidé. To je velmi zvláštní výklad.
Boží lid se má tohoto soudu zůčastnit jako spolusoudce s Pánem a přesto bude před stejným soudem souzen. Zvláštní logika.
Navíc kritériem získání věčného života zde není VÍRA, ale skutky milosrdenství prokázané "bratřím těmto Mým nejmenším", jak je nazval Pán.
Vůbec vás na tom nezaráží, že tento výrok Pán Ježíš říká oběma skupinám národů. Tedy jak ovce, tak kozlové prokázaly milosrdenství Pánovým nejmenším bratrům. Pán tedy podle vás říká, že ovce prokazovaly milosrdenství sami sobě nebo sobě navzájem. A navíc, kdyby i všichni kozlové prokázali milosrdenství také, mohli by být spaseni rovněž - ne vírou v Pána Ježíše, ale skrze skutky milordenství, které sami konali. Jsou tedy sami sobě spasiteli a žádného jiného Spasitele již nepotřebují. Tedy spása skrze SKUTKY - pravý opak Kristova evangelia Boží milosti. Proč potom Pán neřekl: "Kdo bude MILOSRDNÝ a pokřtí se, bude spasen?" Anebo "Bůh tak miloval svět, že Syna svého jednorozeného dal, aby každý, KDO JE MILOSRDNÝ, nezahynul, ale měl věčný život." Anebo když se Pána ptali, co máme činit, abychom dělali skutky Boží, proč jim neřekl : "BUĎTE MILOSRDNÍ?" Atd. atd.
To je opravdu dobrý výklad, jen co je pravda.
Od toho, co si říká Pastýř, je to pro mě zklamáním. U Seraphima se tomu nedivím, protože ten je schopen poslat do pekel i sám sebe.... Oh, jak velká je slepota v Božím lidu ohledně evangelia.....
Já tvrdím, že když Pán Ježíš bude pronášet svůj výrok o "bratrech jeho nejmenších", tak ukáže svojí rukou na znovuzrozený Boží lid stojící po Jeho boku a který s Ním tyto národy bude soudit.
V té době již bude mít Boží Dům svůj soud před soudnou stolicí Krista za sebou. Nikde v Písmu nenajdeme, že by věřící lidé byli souzeni společně před JEDNÍM a týmž soudem Krista.
Soudná stolice Kristova a trůn velebnosti Kristovy jsou dva různé pojmy a dvě různá místa v různých časech.
Ahoj |
]
|
|
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 13:56:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Reformovaný,
Písmo ve své – nám někdy nepříjemné, ale přesto srozumitelné mluvě - nás seznamuje, že jsou jen dva typy lidí: křesťani kteří, mají Krista, mají věčný život a jsou tedy jeho, a nekřesťani co nemají Krista, nemají život a nejsou tedy jeho.
Od čeho tedy odpadají ti, kteří nikdy Syna neměli? Odpadnout mohou tak maximálně od svého odpadlictví v Adamovi. Před odpadnutím jsou v Písmu varováni křesťani, nikoliv nekřesťani. Nekřesťani nemohou od Krista odpadnout, protože nikdy nebyli jeho.
Pastýř
|
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 17:30:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Děkuji Ti za vysvětlující spolupráci Pastýři.
Píšeš: "Před odpadnutím jsou v Písmu varováni křesťani, nikoliv nekřesťani."
Doplňuji:
Protože mnoho současných křesťanů bludně věří ve svou osobní nezavržitelnost, tak není vidět v jejich chování žádný rozdíl od ateistů. Společně porušují Boží zákony, společně lžou, spolu kradou. Podobně se v době 1.příchodu Ježíše Krista ti nejzbožnější Židé - farizeové, (neboť věřili v jistotu své osobní nezavržitelnosti) nestyděli křivě přísahat, lhát. Když jim tuto bezbožnost někdo vytkl, tak se vymluvili na jimi překroucené biblické verše - na zákonickou moderní tradici. Jejich prapředkové, kteří překládali Písmo do řečtiny (Septuagintu) se řídili původním výkladem Písma, tak jak bylo po staletí přetím pravověrně vykládáno. Farizeové však měli moderní tradici superjistoty svého spasení.
Doplnil:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve |
]
Odpadnout lze od predstiraneho krestanstvi. Vysli z nas, ale nebyli z nas. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 17. listopad 2006 @ 08:03:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mily Pastyri,
Odpadnout lze od predstiraneho krestanstvi. Dobre vis, ze to Bible uci. Od koho odpadli ti, kteri, jak je psano, vysli z nas, ale nebyli z nas?
Jen od toho, co predstirali.
r |
]
Re: Odpadnout lze od predstiraneho krestanstvi. Vysli z nas, ale nebyli z nas. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 22:24:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli někdo odpadne od svého předstírání, pak je to jen správné. Písmo však varuje před odpadnutím od Boha:
Žd 3,12 Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha.
Pastýř
Jak tohle překroutíš? :-)
|
]
Re: Odpadnout lze od predstiraneho krestanstvi. Vysli z nas, ale nebyli z nas. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 21. listopad 2006 @ 15:52:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Pastýři,
ten verš přece hovoří více než jasně. Celý list Židům, jakož i tento verš, je o tom, že Židům hrozilo upadnutí do opětné
NEVĚRY v Kristovu oběť a návrat ke zvířecím obětem a k Zákonu.
A to je nazváno ZLEM a NEVĚROU. Jedná se o odpadnutí od VÍRY v dostatečnost Kristovy oběti
pro věčnou spásu a od ODPOČINUTÍ v Kristu z toho vyplývajícího.
Nejedná se ale od odpadnutí, jež by mělo za následek věčné zatracení. Následkem bude TREST.
Měj se dobře
|
]
|
|
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 17:31:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Děkuji Ti za vysvětlující spolupráci Pastýři.
Píšeš: "Před odpadnutím jsou v Písmu varováni křesťani, nikoliv nekřesťani."
Doplňuji:
Protože mnoho současných křesťanů bludně věří ve svou osobní nezavržitelnost, tak není vidět v jejich chování žádný rozdíl od ateistů. Společně porušují Boží zákony, společně lžou, spolu kradou. Podobně se v době 1.příchodu Ježíše Krista ti nejzbožnější Židé - farizeové, (neboť věřili v jistotu své osobní nezavržitelnosti) nestyděli křivě přísahat, lhát. Když jim tuto bezbožnost někdo vytkl, tak se vymluvili na jimi překroucené biblické verše - na zákonickou moderní tradici. Jejich prapředkové, kteří překládali Písmo do řečtiny (Septuagintu) se řídili původním výkladem Písma, tak jak bylo po staletí přetím pravověrně vykládáno. Farizeové však měli moderní tradici superjistoty svého spasení.
Doplnil:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve |
|
|
Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 21:39:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Milý Seraphime,
napsal jsi:
///Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra ///
Tak to je mi tě opravdu líto..... To jsi pak jeden z nejubožejších tvorů, protože i nevěřící mají větší radost než ty.
Ahoj |
|
|
To Gregorius; Presne tak; Zit s vyhlidkou na peklo je fakt ubohe (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 17. listopad 2006 @ 08:11:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ahoj Gregorie,
Naprosto s Tebou souhlasim. Zit s vyhlidkou, ze se mozna budu smazit v pekle je snad ubozejsi existence, nez byt ateistou, ktery se naopak muze v posledni hodine obratit a byt spasen po stastnejsim zivote.
Ze Seraphimovych prispevku strach z PEKLA primo cisi.
Musi byt aktivnejsi vic a vic a jeste vic. A co kdyz to Bohu stejne nebude stacit ??? Tak jeste pridat.
Ted to Seraphim:
Seraphime,
take jsem kdysi zazival podobny strach z pekla a bylo to hrozne. Pak mne postupne zacala svitat Bozi uzasna milost. Kez se tak stane i Tobe.
zdravi
reformovany |
|
|
|
|