Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 227, komentářů celkem: 430081, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano
Mikim
Frantisek100
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116854091
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Cíl naší víry - spasení naší duše
Vloženo Neděle, 06. duben 2008 @ 15:39:48 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Willy

   Apoštol Petr ve svém 1. listu, verších 3-9 píše:

"Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás podle svého velikého milosrdenství znovu zplodil k živé naději vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých, k dědictví nezničitelnému, neposkvrněnému a nevadnoucímu, uchovávanému v nebesích pro vás, kteří jste mocí Boží střeženi skrze víru k záchraně, připravené, aby byla zjevena v posledním čase. Proto jásáte (jásejte), i když jste nyní nakrátko (trochu), je–li to nutné, zarmouceni rozličnými zkouškami, aby osvědčenost vaší víry, vzácnější než pomíjející zlato, jež je zkoušeno ohněm, byla nalezena k chvále, slávě a cti při zjevení Ježíše Krista. Ač jste Ho neviděli/nepoznali, milujete (nebo milujte) Ho; ačkoli Ho ani nyní nevidíte, věříte (nebo věřte) v Něho a jásáte (nebo jásejte) nevýslovnou radostí, plnou slávy, docházejíce cíle/smyslu (své) víry, záchrany duší."

 Co je tedy vlastně spasení neboli záchrana duše?

Pán Ježíš na toto téma mluví v Matoušově evangeliu ve známé 16. kapitole, kde je poprvé zmínka o církvi v souvislosti se zjevením pravdy o Kristu, jehož se dostalo Petrovi od nebeského Otce. Pán ve verších 24 - 26 říká: Tehdy Ježíš řekl svým učedníkům: „Jestliže chce za mnou někdo přijít, ať zapře sám sebe, vezme svůj kříž a následuje mne. 25Neboť kdo by chtěl svou duši zachránit, zahubí*nebo: ztratí … ztratil; nebo: zničí … zničil ji; kdo by však zahubil*nebo: ztratí … ztratil; nebo: zničí … zničil svou duši kvůli mně - Marek zde dodává ještě ... a evangeliu, nalezne ji. 26Vždyť co člověku prospěje, získá–li celý svět, ale uškodí své duši? Anebo co dá člověk výměnou za svou duši?

 Co znamená duši zachránit = nalézt a zachránit = zahubit a naopak ztratit = zničit = uškodit? Abychom tomu porozuměli, musíme se podívat na další místo Písma - L 17, 33: Kdo by usiloval svoji duši zachovat*var.: zachránit, ztratí ji, kdo však by ji ztratil, zachová ji k životu., rozuměj k životu věčnému.

Jak tomu všemu rozumět?

 Naše úplná spása se skládá - stejně jako naše bytost ze tří "částí". Náš duch je spasen v okamžiku jeho obnovení Duchem Svatým při našem znovuzrození. Naše tělo bude přetvořeno v okamžiku při Pánově příchodu v tělo podobné Jeho tělu slávy. A co duše? V případě duše se spása neděje v okamžiku, nýbrž je postupně proměňována naším růstem v životě tak, jak procházíme zkouškami víry, kdy naše duše trpí a jde o to, že nemáme usilovat o to, aby byla z těchto utrpení zachráněna, ale máme ji zapřít, abychom ji nalezli v Pánu, který má být jejím potěšením v tomto světě (věku) místo "potěšení", která nabízí tento svět, v němž jsme cizinci a přistěhovalci bez domovského práva, neboť nejsme z tohoto světa. Jak píše Pavel Řémanům (12:2): A nepřipodobňujte se tomuto věku, nýbrž proměňujte se obnovou [své] mysli, abyste mohli zkoumat, co je Boží vůle, co je dobré, přijatelné a dokonalé nebo: dobrou, přijatelnou a dokonalou Boží vůlí. Tzn. že spása duše je proces, který probíhá za naší spolupráce s Bohem po celý náš pozemský život, neboť dokud jsme v tomto těle hříchu a smrti, nikdy s tímto procesem nebudeme hotovi. Spása našeho těla bude završením a pokud se nedožijeme Pánova příchodu, budeme vzkříšeni v tom stavu duše, v jakém jsme zemřeli.

 O něco výše je zmínka o potěšení. Naše duše má ráda a potřebuje potěšení. Bůh to ví a chce naši duši potěšovat, tj. být naším potěšením. Ale jde o zdroj tohoto potěšení. Boží vůlí je, aby naším potěšením byl On sám v Kristu. Satan však o tom ví také, a tak nabízí, nejen lidem ve světě a ze světa, ale i věřícím, zábavu, která má nahradit jejich potěšení z trojjediného Boha a tím je připravit o potěšení duše v budoucím věku Království. Jinak řečeno - zapřít duši, tj. zapřít své já, znamená upřít duši potěšení nabízené nepřítelem v tomto věku, aby mohla mít potěšení z Pána a odměnu ve věku budoucím tím, že ji Pán získá pro sebe v Jeho Království Kristově a nebeském. Podobně jako trpěla Lotova duše Sodomě, naše duše trpí v tomto světě různými věcmi a její záchranou bude Pánův opětovný příchod, kdy se tento svět a království satana stane Královstvím naše Pána a Božího Krista a země bude obnovena, protože satan bude spoután a uvržen do propasti a nebude moci svádět lidi k nepravostem. Tehdy se budou vítězní věřící plně a skutečně radovat s Pánem, poněvadž v Jeho Království bude vládnout spravedlnost a oni budou vládnout s Ním. Ti věřící, kteří odmítnou trpět v tomto věku a budou chtít svou duši zachovat, tzn. nebudou chtít své duši upřít potěšení tohoto věku=světa, který celý leží v tom Zlém, budou nuceni podstoupit utrpení ve věku budoucím, aby jejich duše mohla být proměněna a zachráněna pro Boha ve věčnosti. Bude to sice dočasný Boží soud jako Boží nutné opatření, ale je na každém věřícím, chce-li trpět krátce v tomto životě nebo (třeba) 1000 let po něm.

Je-li tedy cílem naší víry záchrana naší duše tak, jak je v Písmu popsána, bylo by skutečně škoda tento cíl minout. Mimochodem hebrejské slovo překládané do češtiny jako hřích je výrazem z lukostřelby a znamená minout cíl. Tož tak.

Kéž jsme mocí Boží střeženi skrze víru k této záchraně, která je připravena, aby byla zjevena v posledním čase. Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Cíl naší víry - spasení naší duše" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy