|
Právě je 557 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116826200 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nebezpečná učení: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23)
Vloženo Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 15:37:48 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Vatikán (24. februára, RV) – Vatikánsky štátny sekretár kardinál Tarcisio Bertone zaslal list účastníkom stretnutia, ktoré bolo včera v Ríme na tému „Hodnota cirkví na Blízkom východe, kresťania a moslimovia za spoločným stolom – budúcnosť Blízkeho východu a vzájomného dialógu“.
V liste účastníkov ubezpečuje o priateľskej úcte pápeža Benedikta XVI. k tomuto dôležitému stretnutiu a tiež jeho želanie, aby z neho vzišli užitočné závery, aby bol dialóg medzi kresťanmi a moslimami stále priateľskejší, a to najmä v oblastiach, kde kresťanské spoločenstvá zastupujú menšinu.
Kardinál Bertone si tiež spomenul na slová Svätého Otca, keď povedal, že „aj tak všetci uctievame toho istého Boha, ktorý nás stvoril a ktorý sa stará o každého človeka a to v každom kúte sveta. Spoločne musíme ukázať, vo vzájomnom rešpekte a solidárnosti, že sa považujeme za členov tej istej rodiny: rodiny, ktorú Boh miloval a spojil od stvorenia sveta až po koniec ľudských dejín”.
V závere listu vatikánsky štátny sekretár dodal želanie Svätého Otca, aby základné ľudské práva boli zabezpečené pre všetkých ľudí kdekoľvek na svete: “Meno Božie môže byť len menom pre pokoj a bratstvo, spravodlivosť a lásku. Sme povolaní k tomu, aby sme ukázali, slovami, ale najmä skutkami, že posolstvo našich náboženstiev je nepochybne posolstvom harmónie a vzájomného porozumenia” – píše sa v mene Benedikta XVI. v závere listu.
zdroj: http://www.oecumene.radiovaticana.org/slo/Articolo.asp?c=268372
|
Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 21:40:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | To se teda divím, že by se nějakého takového setkání zúčastnili i muslimové, protože je to proti smyslu jejich náboženství, které je nepřátelské vůči Židům i křesťanům. A velice pochybuji, že by se s nimi chtěli domluvit a přátelit. Leda, že by pochopili, že to s tím křesťanstvím řkc nebude tak horké.
V každém případě článek obsahuje Bohu odporné a rouhající se lži, jako např. „aj tak všetci uctievame toho istého Boha, ktorý nás stvoril a ktorý sa stará o každého človeka a to v každom kúte sveta. Spoločne musíme ukázať, vo vzájomnom rešpekte a solidárnosti, že sa považujeme za členov tej istej rodiny: rodiny, ktorú Boh miloval a spojil od stvorenia sveta až po koniec ľudských dejín”.
a “Meno Božie môže byť len menom pre pokoj a bratstvo, spravodlivosť a lásku. Sme povolaní k tomu, aby sme ukázali, slovami, ale najmä skutkami, že posolstvo našich náboženstiev je nepochybne posolstvom harmónie a vzájomného porozumenia.”
Prostě hrůza.
w. |
Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 23:45:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takový humus může vypadnout jenom z úst katolíka a jeho sympatizanta. Rozebírat to je ztrátou času.
|
]
Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. únor 2009 @ 09:48:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zůstaň i nadále v "blažené" nevědomosti, a nebo se zamysli nad listem Římanům.
Účelem těchto setkání není slučovat křesťanství s islámem. To je nemožné. Ale je možné přibližovat muslimy a křesťany jako lidi. Jen tak je možno svědčit. A to spíše skutky, než slovy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 27. únor 2009 @ 13:02:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko,
ale Písmo nás vyzývá, abychom se bludařů střežili jako rakoviny. Máme být od nich odděleni, aby se slabší ve víře nenakazili jejich bludy. To je ochrana stáda před vlky.
Vy však se s nimi chcete bratříčkovat, namísto toho, abyste jim kázali Evangelium.
|
]
Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 28. únor 2009 @ 13:32:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, nezlob se (předpokládám, že tykání je na tomto serveru nepsaným pravidlem), ale výrok:
aj tak všetci uctievame toho istého Boha, ktorý nás stvoril a ktorý sa stará o každého človeka a to v každom kúte sveta.
není pravdivý. Katolická církev přece vyznává trojjediného Boha a to rozhodně není případ islámu. I kdyby byl papež stoupencem arianismu, jímž podle mých informací není, nebylo by možné hovořit o tom stejném Bohu v případě Nového zákona a Koránu. Jedním ze základních kamenů evangelia je přece tvrzení (víra) ve smírčí oběť Krista na kříži. Pokud to někdo (např. muslimové) popírá, pak uctívá jiného boha.
Oko: Ale je možné přibližovat muslimy a křesťany jako lidi. Jen tak je možno svědčit.
Ano, ale ne za cenu popření evangelia, což podle mě výše uvedený výrok je.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Sobota, 28. únor 2009 @ 13:43:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | sorry, to je zcela chybná úvaha: v tom případě vyznávali jiného Boha i Job, Daniel a Noe - a všichni ostatní samozřejmě, co trojiční dogma neznali. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 28. únor 2009 @ 18:28:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Teologové tomu myslím říkají dějiny spásy. Noe uctíval téhož Boha jako Daniel, i když nedodržoval mojžíšký zákon, protože ten ještě nebyl zjeven. Oba pak uctívali stejného Boha jako apoštol Pavel, i když nepovažovali Ježíše z Nazaretu za mesiáše, skrze kterého Bůh nabídl člověku smíření se sebou samým a odpuštění hříchů, protože ... hádej:-)
Já nejsem katolík, takže nepovažuji nějaké vyjádření za pravdivé, protože katolická církev hlásá (u Trojice už skoro 1700 let), že je to neomylné dogma, tedy zjevená pravda. Katolíci (svorně s drtivou většinou nekatolických křesťanů) vyznávají:
Věříme v jednoho Boha, vševládnoucího Otce, Stvořitele všeho viditelného i neviditelného.
A v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, zrozeného z Otce, to jest z podstaty Otce, Boha z Boha, Světlo ze Světla, pravého Boha z pravého Boha, zrozeného, ne stvořeného, jedné podstaty s Otcem, skrze něhož vše vzniklo - to, co je na nebi, i to, co je na zemi -, který pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil a vtělil se, stal se člověkem, trpěl a třetího dne vstal (z mrtvých), vystoupil na nebesa a přijde soudit živé i mrtvé. Srovnej si to s Koránem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 28. únor 2009 @ 20:58:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Smysl uvedeného výroku je v tom, že křesťané znají Boha důvěrněji (jsou jeho děti!), než muslimové. Mají o něm více znalostí. Ti druzí jsou v poznání Boha někde na úrovni poznání Noemova, nebo Abrahámova. Ale věří ve stejného Boha, stvořitele nebe i země. Jen o něm vědí zatím žalostně málo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 28. únor 2009 @ 22:23:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, děkuji za vysvětlující poznámku. Přesto si myslím, že tomu tak není - s Noemem i Abrahámem Bůh promlouval, ale nevěřím tomu, že je původcem Mohamedových zjevení. V různé "stvořitele" věří kde kdo, ale v tom výroku se mluví o "uctívání" Kdo neuctívá (jehož koleno nepokleká) před Kristem, ten neuctívá Boha. Pročetl jsem si tu mnohé debaty. Ty máš jako katolík vřelejší vztah k Panně Marii než já - pro mě je také požehnaná mezi ženami a matka spasitele, chceš-li Bohorodička, i když je to tak trochu zavádějící termín. Přesto ji nežádám o přímluvu u Boha. Ne proto, že bych to považoval za nějakou modloslužbu, ačkoli u některých katolíků to tak skoro vypadá, ale protože v tom nevidím žádný smysl - vždyť ani pro katolíky (myslím) nejsou takové prosby povinné a nutné. Respektuji ale, že skutečná mariánská úcta je kristocentrická, a tak pokud je někomu ku pomoci, prosím.
Určitě se lišíme v mnoha otázkách víry, ale to vše je nepodstatné, dokud naše víra stojí na společném úhelném kameni, tj. Kristu. Kdo jakkoli popírá spásu v Kristově krvi, Boha neuctívá. V otázkách víry nevystačíme s "kupeckými počty". Křesťanství má s islámem mnoho společného (kupecky, statisticky možná nějakých 80%, ale Kristus je pro mě 100% víry. Takže i když si dovedu představit obrovskou kupu nauk a myšlenek, ve kterých se my dva lišíme, klidně prohlásím, že se na 100% shodneme. Ze stejné logiky se ale s muslimy shodnu na 0%. Buď uctíváme pravého Boha my, a pak jsou oni zcela mimo, nebo ho uctívají oni a my jsme mimo - no ještě může mít pravdu někdo třetí:-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2009 @ 10:59:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle svého "ovoce" Mohamed v žádném případě není prorokem (jedině falešným). Celý islám je herezí, hlásajících i mnoho vyloženě špatných věcí. O tom není sporu, stejně, jako i o tom, že Mohamed nebyl ani dobrým člověkem.
Mezi muslimy je ale množství lidí, přirozeně dobrých, kteří se snaží dodržovat Zákon, podobně jako starozákonní židé. A na ty se vztahuje ona zmínka o těch, co jsou sami sobě zákonem. (Řím 2).
Islám nedokáže se svobodě křesťanství konkurovat, proto je uzákoněn tvrdý teror za hlásání evangelia v muslimském prostředí. V misijní Africe, kde se podaří předat o křesťanství pravdivé informace, jsou případy, že ke křesťanství přestupují hromadně celé vesnice bývalých muslimů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2: (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. březen 2009 @ 11:10:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
až na tu prostřední větu je to docela dobře napsáno.
Muslimové se přece vůbec nesnaží dodržovat Zákon jako starozák. Židé, nýbrž žít podle ustanovení jejich náboženství a opravdu nevím, je-li možné na ně vztáhnout Ř2.
Ostatně - přirozeně dobří lidé jsou Bohu k ničemu a jejich převýchova je pro Boha docela obtížná právě proto, že si myslí, že žádnou nepotřebují - vždyť jsou přece dobří. Neuvědomují si přitom, že jejich přirozená dobrota je pro Boha největší překážkou pro jejich použití Bohem podle Boží vůle a k Boží slávě.
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1J (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2009 @ 12:48:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přirozená dobrota není pro Boha žádnou překážkou, Bůh je přece sám nejvyšší dobro. Od dobra není potřeba "převychovávat". Milosrdný samaritán je Bohu bližší, než zmíněný židovský kněz, nebo levita, dodržující striktně Zákon, ale ve tvrdosti srdce.
Muslimové nedodržují starozákonní Mojžíšův zákon, i když se na něj Mohamed často odvolává. Protože ho ale neznal, jeho představy byly odlišné a právě ty zakotvil v islámu. Muslimové tedy dodržují svůj "Zákon", pět sloupů islámu: vyznání víry (šahadu), předepsanou modlitbu ("salát" - 5x denně), náboženskou daň (zakát), půst v měsíci ramadánu (sawm) a pouť do Mekky (hadž - alespoň jednou za život).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. březen 2009 @ 13:05:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
co myslíš, chce Bůh, abychom byli "lidsky" dobří nebo "božsky" dobří? Já věřím, že "božsky" dobří. Avšak tomu, abychom byli "božsky " dobří, brání a překáží naše přirozená lidská dobrota, která je vyjádřením nás samých, avšak není vyjádřením Boha, který má být obsahem nádoby, jíž jsme, právě proto, abychom Ho vyjadřovali. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2009 @ 19:09:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemohu souhlasit. Všechno dobro v jakékoli formě má svůj zdroj v Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. březen 2009 @ 19:58:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není pravda! Přirozeně dobří lidé existují a přitom s Bohem nemají nic společného a dokonce si zakládají na tom, že jsou dobří a někteří se za to nechají i oslavovat a odměňovat od lidí.
Zdroj dobra v Bohu Otci mají jen Jeho děti. Ostatní lidé z tohoto zdroje nečerpají - jednak proto, že nechtějí a druhak proto, že nemohou, neboť k Němu nemají přístup. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syna, n (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. březen 2009 @ 07:46:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy pokračuj dál ve své úvaze. Zdroj dobra přirozeně dobrých lidí je tedy kde? Je ještě jiný zdroj dobra, mimo Boha? A kde? To tě učí Písmo?
Není psáno, že Duch vane, kam chce, i mezi pohany?
Kdyby to záleželo na tobě, tak bys jim zdroj dobra upřel, ale naštěstí Bůh je velkorysý a pohany miluje také.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ktokoľvek popiera Syn (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 02. březen 2009 @ 16:45:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ř 7:18-21 Vím totiž, že ve mně, to jest v mém těle, nepřebývá dobré; neboť chtít dobro dokážu, ale konat už ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž dělám zlo, které nechci. Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to již já, ale hřích, který ve mně přebývá. Nalézám tedy tento zákon: Když chci činit dobro, je při mně zlo. Toto je obrázek tělesného přirozeného člověka viděný očima věřícího člověka, který ví, že potřebuje vysvobození z těla smrti a od zákona hříchu a smrti.
Ř 8:1-8 Nyní tedy není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši [a nechodí podle těla, ale podle Ducha]. Vždyť zákon Ducha života v Kristu Ježíši mě/tě osvobodil od zákona hříchu a smrti. Neboť co bylo Zákonu nemožné, protože byl bezmocný kvůli tělu, to učinil Bůh, když poslal svého Syna v podobnosti těla hříchu a jako oběť za hřích a odsoudil hřích v těle, aby byl požadavek/právo Zákona naplněn v nás, kteří nechodíme podle těla, ale podle Ducha. Ti, kdo jsou živi podle těla, mají na mysli věci těla; ale ti, kdo jsou živi podle Ducha, myslí na věci Ducha. Myšlení těla znamená smrt, myšlení Ducha život a pokoj. Myšlení těla je totiž v nepřátelství vůči Bohu, neboť se nepodřizuje Božímu zákonu, ba ani nemůže. Ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou. A toto je obrázek věřícího člověka, žijícího v Duchu a podle Ducha. Tož tak.
Zdroj dobra pro přirozeně dobré lidi je v nich samých. Oni jsou sami sobě zdrojem svého dobra; chtějí konat dobro a konají dobro pro sebe, podle své vůle a pro svou slávu, nikoli pro Boha a Jeho slávu. Jsou sami sobě bohy. K tomu poznámka ze zkušenosti. Kdysi jsem se zúčastnil jakýchsi večerů přednášek o nějakém východním náboženství, které vypadalo velmi hezky a dobře. Po jedné přednášce jsem se zeptal přednášejícího, co dělá se svými hříchy, jak se s nimi vypořádává a kdo mu je odpouští? Odpověděl bez uzardění: "Svoje hříchy si odpouštím sám." Ach jo.
willy
|
]
|
|
Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23)ale jde o to, zda o Synovi slyšel (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 27. únor 2009 @ 01:21:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V listě Římanům, kap. 2 se píše: 14 Nebo když pohané Zákona nemajíce, od přirození činí to, což přikazuje Zákon, takoví Zákona nemajíce, sami sobě zákonem jsou, 15 Kteřížto ukazují dílo Zákona napsané na srdcích svých, když jim to osvědčuje svědomí jejich i myšlení, kteráž se vespolek obviňují, anebo také vymlouvají. Skutky kapit. 17, řeč k Řekům na Areopágu: 24 Bůh ten, kterýž stvořil svět i všecko, což jest na něm, ten jsa Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech rukou udělaných, 25 Aniž bývá ctěn lidskýma rukama, jako by něčeho potřeboval, poněvadž on dává všechněm život i dýchání i všecko. 26 A učinil z jedné krve všecko lidské pokolení, aby přebývalo na tváři vší země, vyměřiv jim uložené časy a cíle přebývání jejich, 27 Aby hledali Boha, zda by snad makajíce, mohli nalézti jej, ačkoli není daleko od jednoho každého z nás. 28 Nebo jím živi jsme, a hýbeme se, i trváme, jakož i někteří z vašich poetů pověděli. = až po čase zvěstování jsou známy jména Otec a Syn. Kdo to ještě neslyšel, ale žije podle zákona Božího vepsaného v srdci, nemá hřích. Naší úlohou je svědčit, ne odpírat. |
|
|
Re: Ktokoľvek popiera Syna, nemá ani Otca (1Jn 2:23) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. březen 2009 @ 07:55:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy. (J 5,28-29) Nedivte se tomu; vždyť přichází hodina, kdy všichni, kteří
jsou v hrobech, uslyší jeho hlas
a vyjdou - ti, kdo konali dobro, budou vzkříšeni k životu,
ale ti, kdo konali zlo, budou vzkříšeni k soudu.
(Ř 2,10-16) Avšak sláva, čest a pokoj každému, kdo koná dobro, předně
Židu, ale i Řeku.
Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou;
a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší,
ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti
to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem
sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích,
což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem
obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství
podle mého evangelia skrze Ježíše Krista.
|
|
|
|
|