Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. prosinec 2021 @ 06:13:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Biskupu určitě není zapotřebí být ženatý pro výkon své služby v církvi.
Díky, Stando. O tom jsem si psal s Jirkou, je dobře, že alespoň v takových věcech se shodneš. Ani není ani potřeba, aby byl ženatý starší v církvi, ani vedoucí nemusí být ženatý. Ani diakon.
Kdyby nevedl dobře svou rodinu, neměl věřící děti, neměl dobré svědectví od lidí mimo církev, jak by mohl dělat dobře jednu z těch služeb?
Křesťanská manželství jsou určitě jedinečná. A nejen křesťanská - stejně tak jsou jedinečná manželství židovská či jakákoliv jiná, ve kterých lidé žijí manželskou smlouvu.
Toník |
| NadřazenýRe: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2021 @ 07:47:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Rozdíl tu ale je - a značný.
Křesťanská manželství se liší tím, že jsou posvěcována Duchem svatým, který Kristus seslal církvi místo sebe (J 14; J 16;).
Křesťanská rodina je tedy zároveň i tím nejmenším církevním shromážděním - uskutečňováním se živé pozemské církve v Kristu.
Proto je toto manželství svátostné - pro tento dar Ducha svatého, který Kristus neseslal snad úplně všem lidem obecně, ale seslal ho jako výsadu do své církve. V této církvi pak Duch působí mimořádnými milostmi. Jako Učitel, jako Přímluvce ....
|
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. prosinec 2021 @ 07:05:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Proto je toto manželství svátostné - pro tento dar Ducha svatého, který Kristus neseslal snad úplně všem lidem obecně, ale seslal ho jako výsadu do své církve.
A proto asi píšeš o zmatení mysli a korouhvičkách, jednou tak, podruhé naopak?
Když jsme psali o Boží výchově a o tom, že Bůh vychovává svoje děti, má je na starosti a nevychovává děti boha tohoto světa, protože ty na starosti nemá, nesnažil ses nás tu přesvědčit, že:
'Duch svatý si vane, kam sám chce - i do srdcí dětí tohoto světa, i do srdcí pohanů. Vzbuzuje v nich touhu po pravém Bohu. Pomocí svědomí vychovává každého člověka bez výjimky - nabádá ho ke správnému životu podle Božího řádu.'
Nebo když jsme ti vysvětlovali, že Bůh dává Ducha svatého své církvi, že dar Ducha svatého je jasné znamení toho, že lidé patří do církve, že Kornelius a lidé okolo byli součástí církve, když dostali Ducha svatého, nepsal jsi snad tehdy nápady ve stylu:
'Vylití Ducha svatého na člověka známe z mnoha případů také už v době Starého zákona.'
Jak to máš tedy teď?
Teď už rozumíš, že "dar Ducha svatého Kristus neseslal snad úplně všem lidem obecně, ale seslal ho jako výsadu do své církve"?
Protože to je pravda. Dar Ducha svatého je opravdu výsada církve. Dar Ducha svatého dává Bůh svým dětem. Proto byl také Kornelius už součástí církve, když přijal dar Ducha svatého.
Toník |
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 01. leden 2022 @ 10:16:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proto byl také Kornelius už součástí církve, když přijal dar Ducha svatého..."...
Toto jsou docela zásadní projevy nevzdělanosti v křesťanském učení ...
To až Petr přijal pohany do církve tím, že jim udělil křest ve smyslu Mt 28,19!
Máš to i v Písmu a docela bez uzardění zde přesto šíříš své zmatky a lži!
Potom Petr prohlásil: „Může někdo odepřít vodu, aby nebyli pokřtěni ti, kteří přijali Ducha Svatého tak jako my?“
A nařídil, aby byli pokřtěni ve jménu Ježíše Krista.
A apoštolé a bratři v Judsku se dozvěděli, že také pohané přijali Boží slovo. Když tedy Petr přišel do Jeruzaléma, obřezaní se do něho pustili: "Proč jsi vešel k neobřezaným," ptali se ho, "a proč jsi s nimi jedl?" .....Jestliže jim tedy Bůh dal týž dar jako nám, protože jsme uvěřili v Pána Ježíše Krista, kdo jsem já, abych kladl překážky Bohu?...
Dar Ducha svatého církvi je darem mimořádného působení Ducha v této církvi skrze apoštoly a jejich následníky, kteří v této moci Ducha svatého konají každý svůj druh služby v církvi. Proto mnohé z tohoto označujeme jako "svátosti".
(J 3,8) Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho zvuk, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha. “
Duch svatý se ve svém působení ovšem nijak neomezuje pouze na církev - jako "Boží vítr" - (hebr. ruach) si vane, kam sám chce - klidně i mezi pohany. A dělal to tak i v dobách starozákonních u proroků, králů, soudců - nebo klidně i u pohanského krále Kýra ...
|
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. leden 2022 @ 07:50:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To až Petr přijal pohany do církve tím, že jim udělil křest ve smyslu Mt 28,19!
Stando, vím, že toto jsou docela zásadní projevy nevzdělanosti v křesťanském učení ... Máš to i v Písmu a docela bez uzardění zde přesto šíříš své zmatky a lži!
Psal jsi tu Stando toto:
Proto je toto manželství svátostné - pro tento dar Ducha svatého, který Kristus neseslal snad úplně všem lidem obecně, ale seslal ho jako výsadu do své církve.
Platí to, co jsi napsal? Nebo už to neplatí?
Pokud platí to, co jsi napsal, tak si přečti, co je v písmu a co kopíruješ:
Potom Petr prohlásil: „Může někdo odepřít vodu, aby nebyli pokřtěni ti, kteří přijali Ducha Svatého tak jako my?“ A nařídil, aby byli pokřtěni ve jménu Ježíše Krista.
A apoštolé a bratři v Judsku se dozvěděli, že také pohané přijali Boží slovo. Když tedy Petr přišel do Jeruzaléma, obřezaní se do něho pustili: "Proč jsi vešel k neobřezaným," ptali se ho, "a proč jsi s nimi jedl?" .....Jestliže jim tedy Bůh dal týž dar jako nám, protože jsme uvěřili v Pána Ježíše Krista, kdo jsem já, abych kladl překážky Bohu?...
Nejdříve tedy dal Bůh Ducha svatého těm lidem (jak jsi správně napsal jako výsadu do své církve) a až pak Petr ty lidi přikázal pokřtít.
Petr nikoho do církve nepřijímal, ani to nebylo potřeba. Do církve nikdo nikoho nepřijímá. Takovou pravomoc nemá nikdo z lidí. Ani nic takového není potřeba.
Do církve se člověk narodí.
Lidi přijímají druhé lidi třeba do komunistické strany nebo do ŘKC nebo do jiných podobných lidských organizací, které si lidi založili.
Petr také nikomu neuděloval křest, ani nikoho nekřtil, ale nařídil, aby ti lidé byli pokřtěni. (To by ti snad logika měla dát, že když Petr nařídil, aby ti lidi byli pokřtěni, že je nekřtil sám)
|
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. leden 2022 @ 10:53:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Historicky to byl Petr, který otevřel cestu pohanům do církve. Tím, že nařídil, aby byli pokřtěni.
Ve křtu je člověk teprve "naroubován" na Krista - stává se údem Kristovy církve, křesťanem. Ve křtu se člověk teprve narodí znovu - z vody křtu a z Ducha svatého do novosti života. (Ř 6,3-4).
Nikdo takto nepokřtěný není ještě údem Kristovy církve. Nemůže být!
Ani v tom případě, že na něj byl vylit zcela mimořádným způsobem Duch svatý!
( Toto je od tebe docela zásadní projev nevzdělanosti v křesťanském učení ) ....
Duch svatý se vylévá jak na křesťany v církvi, tak i na nekřesťany mimo církev.
Neustále se vylévá!
Zde je ale třeba rozlišovat míru onoho obdarování - uvnitř církve Duch svatý uděluje dary, které mimo církev neuděluje nikomu.
Není tedy "vylití Ducha" jako "vylití Ducha"!
"Dar Ducha svatého" manželům v církvi je zcela mimořádný a nedá se srovnávat s ničím z toho, čím obdarovává Duch svatý manžele mimo církev.
|
]
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. leden 2022 @ 21:01:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Historicky to byl Petr, který otevřel cestu pohanům do církve. Tím, že nařídil, aby byli pokřtěni.
Ve křtu je člověk teprve "naroubován" na Krista - stává se údem Kristovy církve, křesťanem. Ve křtu se člověk teprve narodí znovu - z vody křtu a z Ducha svatého do novosti života. (Ř 6,3-4).
Nikdo takto nepokřtěný není ještě údem Kristovy církve. Nemůže být!
Ani v tom případě, že na něj byl vylit zcela mimořádným způsobem Duch svatý!
Chápu, Stando, že toto je od tebe docela zásadní projev nevzdělanosti v křesťanském učení. A také to, že téma neznáš osobně. Někdy si v křesťanském učení přečti, kdo otevřel cestu pohanům do církve, jak to bylo.
Porozuměl jsi, že tvůj nápad "až Petr přijal pohany do církve tím, že jim udělil křest ve smyslu Mt 28,19!" je omyl?
Nebylo potřeba, aby Petr někoho do církve přijímal. Ani žádný člověk nikoho do církve nepřijímá, není to potřeba.
Přijímá se do lidských organizací, do komunistické strany, nebo do ŘKC. Do církve se člověk rodí.
"Dar Ducha svatého" manželům v církvi je zcela mimořádný a nedá se srovnávat s ničím z toho, čím obdarovává Duch svatý manžele mimo církev.
Určitě. To je dobře, že to víš.
Stejně tak dar Ducha svatého, kterého dal Bůh církvi, kterého dostali učedníci o letnicích či Kornelius a jeho lidé je zcela mimořádný dar a nedá se srovnávat s ničím z toho, co je mimo církev.
Toník |
]
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. leden 2022 @ 09:50:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dar Ducha Svatého, který byl vylit na pohany u Kornélia nebyl zcela ten samý, jako v případě letnic (např. zde nebyl doprovázen ani hukotem z nebe, ani ohnivými jazyky - letnice byly "veřejným narozením Kristovy církve do světa).).
Byl to tedy tentýž Duch - ale s jiným obdarováním.
Toto obdarování pohanů u Kornélia je podobné s obdarováním od stejného Ducha, jako třeba u krále Saula:
(1 Sam 10,11) Stalo se, že všichni, kteří ho dávno předtím znali, viděli, že prorokuje
s proroky; lidé říkali jeden druhému: Co se to stalo s Kíšovým synem?
Cožpak je také Saul mezi proroky?
Pohané u Kornélia, Saul král, všichni proroci Starého zákona, soudci (Samson, Gedeon) - tito všichni stojí mimo Kristem založenou církev - však byli z jistých důvodů také obdarováni různými dary Ducha Svatého.
..."Ani žádný člověk nikoho do církve nepřijímá, není to potřeba. "...
Do církve přijímá každého člověka jednotlivě Bůh - skrze nové narození v Kristu (spolu s Kristem vzkříšeni - Kol 2,8-14), ke kterému dochází ve křtu.
Ovšem tento křest udělovala z Ježíšova nařízení církev. (Mt 28,19) Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého....
Do této doby, než Petr u Kornélia se z moci Ducha rozhodl pokřtít i pohany - do této doby nebyl ještě žádný pohan nikdy pokřtěn.
Petr - pastýř stáda, na kterém Kristus vzdělal svou církev (Mt 16,18) - otevřel tímto svým rozhodnutím dveře pohanům do církve.
|
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. leden 2022 @ 07:29:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Do církve přijímá každého člověka jednotlivě Bůh - skrze nové narození v Kristu (spolu s Kristem vzkříšeni - Kol 2,8-14), ke kterému dochází ve křtu.
Do této doby, než Petr u Kornélia se z moci Ducha rozhodl pokřtít i pohany - do této doby nebyl ještě žádný pohan nikdy pokřtěn.
Já vím, psal jsi tu o zmatcích, o chytrých horákyních, oblečená neobutá, viď....
Stando, a co apoštolové, když na ně byl vylit Duch svatý o letnicích? Nepsal jsi tu náhodou tvůj omyl, že Petr nebyl pokřtěn, když byl dán Duch svatý o letnicích?
Duch svatý, který byl dán křesťanům o letnicích, byl docela ten stejný Duch svatý, který byl dán v křesťanům Korneliově domě, a je to ten docela stejný Duch svatý, který byl dán křesťanům v Ochranově [www.go-east-mission.net] a docela stejný Duch svatý, který byl dán křesťanům na mnoha a mnoha dalších místech světa, ve chvíli, kdy je Bůh přijal do církve, nebo o kousek později.
Nesouvisí dar Ducha svatého s tím, zda ti lidé byli pokřtěni ve vodě nebo nebyli, zda ukončili starý život, zda už byli pohřbeni spolu s Pánem Ježíšem Kristem.
Někdy dá Bůh Ducha svatého svým dětem před křtem, jako v Korneliově domě, jindy po křtu, jako v Efezu. Křest ve vodě s tím nesouvisí tak, že by byl podmínkou pro přijetí Ducha svatého. Zato s tím podstatně souvisí to, zda je člověk Boží dítě, zda se narodil do církve.
Lidi, které znám a kteří přijali dar Ducha svatého ho přijali podobně, jako v písmu - někteří před křtem ve vodě, jiní po křtu.
A je to zcela mimořádný dar - nedá se srovnávat s ničím, co je mimo církev. Ani s prorokováním ze starého zákona, ani s tím, že Duch svatý žehná a pomáhá všem manželstvím či že povzbuzuje a zve i bezbožníky k Bohu, aby se obrátili.
Toník |
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. leden 2022 @ 12:18:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Nepsal jsi tu náhodou tvůj omyl, že Petr nebyl pokřtěn, když byl dán Duch svatý o letnicích? "...
Psal - ale ne tak zmateně, jako nyní ty.
Nebo máš snad ty nějaký důkaz o tom, že by Petr byl pokřtěn ve smyslu Mt 28,19?
Křest je ve smyslu Kristovo pozvání do společného dalšího života, je stmelením křtěnce skrze Kristovu smrt, společný pohřeb a společné vzkříšení do nového života. Takto Petrův "křest" započal Kristovým pozváním za učedníka hned na počátku Kristova veřejného působení a vyvrcholil společným prožitím událostí kolem Kristovy smrti na kříži, zakončené Petrovým setkáním se zmrtvýchvstalým Kristem. Tehdy "nové narození" Petrovo bylo dokončeno ... A Petr se stal křesťanem - základem Kristovy církve.
Petrův křest Duchem svatým (a ohněm) o letnicích je už cosi úplně jiného - toto už není narozením nového křesťana, ale je to vylití dalších milostí Ducha pro působení vyvoleného člověka pro službu v církvi. Takto se Duch Svatý na člověka může vylít i opakovaně - k dalšímu druhu služby.
Kdyby měla platit tvoje představa, že vylití Ducha na pohany u Kornélia znamenalo automaticky také vstup do Kristovy církve - pak zde chybí zcela prvek dobrovolnosti u dospělého člověka nutný - souhlasného lidského přitakání k Božímu záměru. Dospělý člověk musí nutně vstupovat do církve vědomě a dobrovolně - z vlastního rozhodnutí, z vlastní vůle - nikoli jen z vůle Boha.
|
]
]
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. leden 2022 @ 13:44:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Psal - ale ne tak zmateně, jako nyní ty.
Co Konkrétně je pro tebe to "zmateně"?
Byl tedy podle tebe Petr pokřtěný když o letnicích sestoupil Duch svatý, nebo nebyl?
Nebo máš snad ty nějaký důkaz o tom, že by Petr byl pokřtěn ve smyslu Mt 28,19?
No, samozřejmě, že mám, Stando.
Tehdy "nové narození" Petrovo bylo dokončeno ... A Petr se stal křesťanem - základem Kristovy církve.
Stejně, jako my, Stando. V tom se naše zkušenost od Petrovy neliší.
Petrův křest Duchem svatým (a ohněm) o letnicích je už cosi úplně jiného - toto už není narozením nového křesťana, ale je to vylití dalších milostí Ducha pro působení vyvoleného člověka pro službu v církvi.
To je dobře, že to víš, Stando. Samozřejmě, že křest Duchem svatým je něco jiného, než znovuzrození.
Stejně tak Korneliův křest Duchem svatým (a ohněm) v jeho domě je už cosi úplně jiného - toto už není narozením nového křesťana, ale je to vylití dalších milostí Ducha pro působení vyvoleného člověka pro službu v církvi.
V tom se neliší křest Duchem svatým ani o letnicích, ani v Korneliově domě, ani nikde jinde. Když Bůh dává svého ducha, dává ho svým dětem, těm, kteří jsou součástí církve. Těm, kteří už se narodili znovu.
Kornelius a lidé s ním byli křesťany před tím, než přijali Ducha svatého. Jako mnoho lidí dodnes - stanou se křesťany a přijmou Ducha svatého. A pak se dají pokřtít ve vodě, třeba za hodinu, nebo druhý den. Jako v Korneliově domě.
Kdyby měla platit tvoje představa, že vylití Ducha na pohany u Kornélia znamenalo automaticky také vstup do Kristovy církve - pak zde chybí zcela prvek dobrovolnosti u dospělého člověka nutný - souhlasného lidského přitakání k Božímu záměru.
Stando, tvoje psaní ve druhé osobě, to už známe. To jsi popisoval v diskuzi. Píšeš tvé divné představy a přitom píšeš o někom fiktivním, hypotetickém. To, co píšeš, se netýká reality - anilidí v písmu, ani mně, ani křesťanů. Jsou to jen tvé fiktivní a hypotetické motaniny.
Toník |
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. leden 2022 @ 10:04:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Rozdíl mezi námi a Petrem spočívá v tom, že jeho pozval do společného života sám Kristus (v ještě smrtelném těle).
U nás v dalších generacích , po Kristově zmrtvýchvstání tomu bylo už jinak. Žádného z nás nepozval Kristus ke společnému životu ve smrtelném těle - protože už dávno v těle oslaveném vstoupil na nebesa.
Kristovo osobní pozvání ke společnému životu s Ním se nyní děje podle Kristova ustanovení právě skrze křest.
Ve křtu se křtěnec milostí od Boha a pro Kristovy zásluhy stává křesťanem úplně stejně, jako by jej ke společnému životu pozval sám Kristus v těla a on s ním osobně prožil celé Kristovo působení, smrt i vzkříšení ....
..."Stejně tak Korneliův křest Duchem svatým (a ohněm)
v jeho domě je už cosi úplně jiného - toto už není narozením nového
křesťana, ale je to vylití dalších milostí Ducha pro působení vyvoleného
člověka pro službu v církvi. "...
Kornélius byl pořád pohanem i v okamžiku, kdy na něj byl vylit dar Ducha svatého a on začal mluvit jazyky.
Křesťanem se Kornélius stal až o něco později, když byl na Petrův příkaz pokřtěn....
Až ve křtu proběhlo ono Kristovo pozvání Kornélia ke společnému životu.
Do té doby paltilo - aby se pohan mohl stát křesťanem - musel nejdříve konvertovat k židovství.
Do té doby se totiž v církvi křtily jen osoby vyznávající židovskou víru - tedy židé a proselyté ...
Od událostí u Kornélia se pak začali křtít přímo i pohané ...
|
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 05. leden 2022 @ 13:30:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V souvislosti Krista a apoštolů se nevyjadřujeme jako o pozvánce, ale o POVOLÁNÍ Kristem.
Kristus apoštoly POVOLÁVÁ a ne ZVE! Petr byl Kristem POVOLANÝ.
Pojem "pozvání" se užívá v případě podobenství, třeba o nebeské svatbě.
To máš jako na vojnu Oko, přijde povolávák, a ne pozvánka.
Tvoje řeči o rozdílu v pozvání od smrtelného či vzkříšeného Krista jsou jiným evangeliem, pozor na to!
Kornélius byl pořád pohanem i v okamžiku, kdy na něj byl vylit dar Ducha svatého a on začal mluvit jazyky.
Tak to jsi na omylu Oko. Vylití Ducha v tomto způsobu je jistým znakem, že pro Boha to pohan není. A taky je to jistým znakem pro toho kdo křtí, že křtí někoho kdo již náleží Bohu. Jsi příliš Oko upjatý na řk "křest" a myslíš si, že všechno vzniká bodově v okamžiku obřadu.
Křesťan se stává křesťanem v okamžiku kdy reflektuje na boží volání a Bůh UZNÁ za vhodné mu odpovědět. To je okamžik kdy sám Bůh odpoví- ty jsi můj. A oslovený člověk, nyní už křesťan to ví, že k němu Bůh promluvil, že ho přijal, že mu odpustil, že ho spasil. A všechno ostatní a další se pak od tohoto vnitřního poznání odvíjí. Křesťan Oko je někdo kdo je Kristův- kristovec. Pojem "křesťan" není odvozený od pojmu křest, ale od pojmu Kristus. Křesťan je někdo kdo náleží Kristu a ten kdo náleží Kristu je pokřtěný. Toto je správný logický sled.
Podívej se na to jinak Oko. Kolik mimin bylo politých vodou a kolik z nich má víru? Kolik z nich může říct "ano Bůh mi odpověděl, vím že jsem Jeho, vím že jsem křesťan"? Hájíš tady podivný "křest" na víru předků, ale bez víry vlastní. To není křest Oko. Je to podvod, který nikdy nestál na duchovním základě individuální boží odpovědi, boží odpovědi kterou každý křesťan v sobě nosí od první chvíle když ji prvně uslyšel.
Slyšíš v sobě tu odpověď Oko, když ti prvně Bůh řekl, že jsi Jeho?
Já tu boží odpověď slyšíš stejně jako když to bylo poprvé, a nikdy bych si tak jako nedovolil k Bohu abych psal o neustálém rozhodování se pro Boha. To Bůh se rozhodl pro mne a já instinktivně bral všemi deseti, a jsem mu za to velmi vděčný. Vztah nás lidí k Bohu je podobný jako vztah tonoucího a záchranáře. Tonoucí se nerozhoduje o tom zda se nechat zachránit, na záchranu reaguje instinktivně a chytá se lana protože chce žít.
|
]
Re: Zmatení mysli. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. leden 2022 @ 18:25:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ten rozdíl mezi vámi a Petrem chápu, Stando. A je to vidět, že se ti to pozvání zatím nedostalo. A moc ti přeju, aby se i tobě jednou dostalo stejného pozvání, jako Petrovi. A abys ho přijal.
Kornelius byl pohanem, i když dostal to pozvání, i když ho přijal a stal se křesťanem, i když přijal Ducha svatého, i když Petr přikázal, aby byl pokřtěn, i když byl pokřtěn. Většina lidí na světě jsou pohané, na tom není nic špatného, když je člověk pohan. V Ježíši Kristu není rozdíl mezi pohanem a Židem.
Do té doby paltilo - aby se pohan mohl stát křesťanem - musel nejdříve konvertovat k židovství.
Mohl bys uvést zdroj této tvé informace?
Toník |
]
|
|